تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

هر کشوری چه دیدگاهی نسبت به شادی دارد

image هر کشوری چه دیدگاهی نسبت به شادی دارد

ژاپن

علاقه ی ژاپنی ها به چیزهای طبیعی آغازگر فلسفه ای به نام Wabi-Sabi شد. مردم این کشور بسیار مراقب ظروف قدیمی و ترک خورده ی خود هستند و از چیزهایی که به شکل مصنوعی ظاهری قدیمی دارند خوش شان نمی آید. به این ایده که کمال در عیب و نقص است، Kintsugi یا هنر ترمیم گفته می شود. همچون جای زخم که آدم ها را متمایز می کند، ترک های ظروف هم آن ها را خاص و منحصر به فرد می سازد. برای حس کردن شادی به شیوه ی ژاپنی ها، گلدان شکسته ی خود را دور نیاندازید، بلکه آن را تعمیر کنید و سعی نکنید خراش های روی میز چوبی قدیمی تان را پنهان کنید.

ایتالیا

میل ایتالیایی ها به خوش پوشی، ایجاد یک ذهنیت خوب از خود در دیگران و نهایت لذت را از زندگی خود بردن، سنگ بنای فلسفه ی شادی آن ها است، چیزی که به آن Bella Figura می گویند که در زبان ایتالیایی به معنای تصویر زیبا است. برای تجربه ی شادی ایتالیایی از هر لحظه ی خود لذت ببرید: وقتی پیاده روی می کنید، دنیای پیرامون خود را بررسی کنید؛ از یک به یک لقمه های غذای خود لذت ببرید؛ هنگام انتخاب لباس، به کل ظاهرتان فکر کنید.

تکفارس آی آر

ایرلند

ایرلندی ها مردمان بسیار معاشرتی ای هستند. برای آن ها بسیار مهم است که عضو یک جمع بزرگ تر باشند. اگر می خواهید شادی را به سبک یک ایرلندی تجربه کنید، با دوستان خود به دیدن مسابقه ی فوتبال بروید یا به همراه هم دور آتش جمع شوید و ساز بزنید و آواز بخوانید.

هند

هندی ها برای ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری و تدبیر ارزش زیادی قائل اند. آن ها می توانند به چیزهای قدیمی از زاویه ی متفاوتی نگاه کنند، به همین دلیل برای آن ها درست کردن چیزی حیرت انگیز با استفاده از وسایل معمولی کار دشواری نیست. البته که وجود محدودیت های فراوان در زندگی شان آن ها را از این مهارت برخوردار کرده است، با این حال، داشتن این توانایی حتماً برای هر کسی می تواند مفید باشد. برای تجربه ی شادی به سبک هندی سعی کنید هنگام مواجهه با مشکل در شغل خود، متفاوت فکر کنید.

سوئد

www.takfars.ir

سوئدی ها سعی می کنند تا جایی که می شود از چیزهای کمتری استفاده و آگاهانه خرید کنند. نگاه آن ها به شادی را می توان اینگونه تعریف کرد: نه خیلی زیاد، نه خیلی کم، فقط به اندازه ی مناسب. دستیابی به شادی سوئدی کار چندان دشواری نیست: تنها کاری که باید انجام دهید این است که مجموعه ی خوبی از لباس هایی داشته باشید که بتوانید چندین فصل پشت هم آن ها را به تن کنید، تنها چیزهای ضروری برای آپارتمان تان خریداری کنید و همچنین غذاهای ساده و سالم بخورید.

اسکاتلند

مردم اسکاتلند ارزش زیادی برای فرهنگ خود قائل اند. آن ها شیفته ی گردش در قصرهای قرون وسطایی و خوردن غذاهای ملی خود هستند که دستور پخت آن ها از نسلی به نسلی دیگر منتقل شده است. اگر می خواهید شادی اسکاتلندی را تجربه کنید، بیشتر به نقاط مختلف کشور خود سفر کنید و درباره ی سنت ها و رسوم آن یاد بگیرید.

سوئیس

سوئیسی ها یک ایدئولوژی تمام عیار در رابطه با شادی دارند که نامش از راجر فدرر، تنیسور مشهور سوئیسی گرفته شده است. این فلسفه فدرریسم نام دارد. آن ها ارزش زیادی برای دقت، نظم و آماده ی کار بودن قائل اند. به عقیده ی مردم سوئیس، برای شاد بودن باید موفق بود. اگر دستیابی به اهداف شغلی و سرگرمی هایتان باعث شده در زندگی خود احساس شادی کنید، به طور حتم یک فدرریست هستید.

دانمارک

image هر کشوری چه دیدگاهی نسبت به شادی دارد

مردم دانمارک گرچه سختکوشی بیش از اندازه ای ندارند، اما نگاه ویژه ای به موضوع شغل دارند. آن ها حتی یک کلمه ی بخصوص دارند، arbejdsglaede که معنای آن چیزی است شبیه به شادی و لذت کار و خود را یک کارمند خوب دانستن. برای تجربه ی این حس، نباید به شغل خود به چشم چیزی خسته کننده نگاه کنید و باید سعی کنید خودتان را یک کارمند ارزشمند ببینید.

هاوایی

در هاوایی تا مدت ها سهیم شدن متعلقات خود با دیگران امری عادی بود. شما هم می توانید کارهایی برای خوشحال کردن خانواده و دوستان خود انجام دهید.

تک فارس

نروژ

نروژی ها اهمیت زیادی برای راحتی و گرما قائل اند. آن ها نمی توانند مهمانی ای را بدون شال مبل پشمی و جوراب بافتنی تصور کنند. مردم کشور وایکینگ ها، برای آنکه از درون هم گرم شوند، کاکائو می نوشند. کلمه ی Koselig در زبان نروژی به معنای میل به داشتن یک استراحت راحت است. دستیابی به شادی نروژی کار دشواری نیست: کافی است چند وسیله پیدا کنید که حال و هوای خانه داشته باشند و برای خانواده و دوستان تان جشن بگیرید.

فرانسه

فرانسوی ها با اصل کمتر و آهسته تر زندگی می کنند. در فرانسه، مردم سعی نمی کنند در مدتی کوتاه کارهای زیادی انجام دهند. اگر نگاه رمانتیک فرانسوی را می پسندید، شاید بتوانید با وقت گذراندن در آرامش، شادی را تجربه کنید.

همه ی وظایف مهمتان را کنار بگذارید، یک شیرینی و یک نوشیدنی داغ برای خود سفارش دهید و از پنجره به بیرون خیره شوید. زیاد به مراکز خرید نروید و فقط چیزهایی که واقعاً به آن ها نیاز دارید را از فروشگاه های کوچک تر بخرید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر