تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی انیمیشن های قدیمی و جالب

image معرفی انیمیشن های قدیمی و جالب

موج سواری (Surf’s Up)

کارگردان: اش برنون، کریس بوک

صداپیشه ها: شایا لابوف، جف بریجز، زویی دشانن

محصول: ۲۰۰۷

تکفارس آی آر

امتیاز متاکریتیک: ۶۴ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰

انیمیشن سال ۲۰۰۷ موج سواری داستان کودی ماوریک با صداپیشگی شایا لابوف را دنبال می کند؛ پنگوئنی با جاه طلبی های فراوان برای موج سواری حرفه ای، درست مانند الگوی خود، بیگ زی افسانه ای. هنگامی که آزمون برای یک رقابت بزرگ موج سواری به زادگاهش شیورپول می رسد، در نهایت کودی این شانس را پیدا می کند که از شهر کوچک خود بیرون بیاید و به دنیا نشان دهد که چه توانایی هایی دارد. اگرچه کودی در مسیر شکوه و موفقیت است، اما می آموزد که در زندگی چیزهای بیشتری از تنها بهترین بودن وجود دارد.

در حالی که بسیاری انیمیشن موج سواری را به عنوان یک فیلم الهام گرفته از خوش قدم ( Happy Feet) می دانند، فیلم در اجرا و رویکرد کاملا متفاوت است. در وهله اول، رویکرد مستندگونه ی فیلم، شبیه به فیلم کریستوفر گست، چیزی است که به سختی در قالب انیمیشن مورد بررسی قرار می گیرد و موج سواری در این سبک داستانی موفق عمل می کند. انیمیشن آن با گذشت بیش از ۱۵ سال هنوز جذاب است، یک شاهکار نادر برای این دوره اولیه از فیلم های انیمیشن کامپیوتری. موج سواری فیلمی است که سزاوار احترام و قدردانی بسیار بیشتری نسبت به آنچه که به دست آورده است و به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های قدرنادیده ی دوران شناخته می شود.

افسانه دسپرو (The Tale of Despereaux)

www.takfars.ir

image معرفی انیمیشن های قدیمی و جالب

کارگردان: راب استیون هاگن، سم فل

صداپیشه ها: متیو برودریک، اما واتسون، رابی کالتران

محصول: ۲۰۰۸

امتیاز متاکریتیک: ۵۳ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۱ از ۱۰

در دهه ۲۰۰۰ انیمیشن های بسیاری مانند راتاتویی (Ratatouille)، استوارت کوچولو (Stuart Little) و برآب رفته (Flushed Away) ساخته شدند که شخصیت های اصلی شان موش بودند. یکی از فراموش شده ترین و قدرنادیده ترین فیلم های انیمیشن سال ۲۰۰۸ افسانه دسپرو است. این فیلم داستان دسپرو، یک موش جوان را دنبال می کند که نسبت به موش های دیگر روستای خود، ماجراجوتر و جاه طلب تر است. او وارد ماجراجویی افسانه ای خود می شود و وظیفه نجات یک شاهزاده خانم را بر عهده دارد و نشان می دهد که شجاع بودن چقدر مهم است.

یکی از بزرگ ترین نقاط قوت افسانه دسپرو شخصیت های کلیدی و خطوط داستانی متعدد آن است که همگی با یکدیگر مرتبط هستند. دسپرو در این انیمیشن تنها شخصیتی نیست که سفر خودیابی را طی می کند، زیرا شاهزاده خانم، موش بدنامی به نام راسکورو و بسیاری از شخصیت های دیگر هم به همان اندازه داستان های رشد خود را به تصویر می کشند. فیلم به طور کل در کنار هم قرار دادن این داستان های افسانه مانند کوتاه بسیار خوب عمل می کند تا سبک و رویکردی بسیار شبیه به افسانه های کلاسیک قدیمی بوجود آورد.

خط قرمز (Redline)

کارگردان: تاکشی کویکه

تک فارس

صداپیشه ها: تاکویا کیمورا، یو آوی، کانجای تسودا

محصول: ۲۰۰۹

امتیاز متاکریتیک: –

امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۵ از ۱۰

خط قرمز، دومین انیمیشن دهه ۲۰۰۰ در این فهرست، داستان خطرناک ترین و پرسودترین مدار مسابقه بین کهکشانی جهان را روایت می کند که در آخرین مسابقه به نام خط قرمز، به اوج می رسد. مسابقه همانقدر که سریع و هیجان انگیز است، خطرناک و غیرقانونی نیز است و با توجه به اینکه مکان خط قرمز سیاره خطرناک رابوورلد است، این خطر و هیجان بیشتر حس می شود. ما یک مسابقه دهنده جسور و محبوب به نام جی پی را دنبال می کنیم که از طریق رای گیری و تلاش هایش برای زنده ماندن در مسابقات خطرناک و برنده شدن در آن، به خط قرمز راه پیدا کرده است.

بیش از هر چیز دیگری، خط قرمز از ابتدا تا انتها چشم نواز است. چیزهای زیادی برای دوست داشتن خط قرمز وجود دارد، از سبک انیمیشن بسیار ظریف و مسحورکننده با طراحی دستی گرفته تا طراحی های مخوف زیرزمینی شخصیت های علمی-تخیلی و جهان سازی آن. خط قرمز یک فیلم مسابقه ای با اکتان بالا است که آدرنالین و سرعت بالایی که از یک مسابقه واقعی انتظار می رود را کاملا به تصویر می کشد و مخاطب را با تمام این ویژگی ها میخکوب می کند.

خانه هیولا (Monster House)

کارگردان: جیل کنان

صداپیشه ها: میچل موسو، سم لرنر، اسپنسر لاک

محصول: ۲۰۰۶

T A K F A R S

امتیاز متاکریتیک: ۶۸ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۶ از ۱۰

خانه هیولا گروهی از نوجوانان را دنبال می کند که با خانه وحشتناک محله خود مواجه می شوند. چیزی که این خانه را از هر خانه ترسناک دیگری متمایز می کند این است که خانه جان دارد و می تواند حرکت کند و ساکنان محله را بترساند. با نزدیک شدن به هالووین، این سه بچه باید قبل از اینکه خانه ی شیطانی تمام محله را از ترس زهره ترک کند، جلوی آن را بگیرند.

خانه هیولا بسیار ترسناک است و تمایل بیشتری برای نزدیک شدن به لحظات تاریک تر و مضامین احساسی تر نسبت به فیلم های انیمیشن رایانه ای قبل از خود دارد. خود خانه بخش زیادی از خلاقانه بودن فیلم را شامل می شود و نه تنها لحظات ترسناکی که خانه، مردم را می خورد، بلکه معماری تاریک، ترسناک و فوق العاده خوش ساخت خانه هم در جذابیتش نقش مهمی دارد. تمام این ویژگی ها در کنار هم قرار می گیرند تا یک فیلم سرگرم کننده ترسناک بوجود آورند که به طرز دل پذیری بیننده را شگفت زده می کند.

یک پوینده ی تاریک (A Scanner Darkly)

کارگردان: ریچارد لینکلیتر

صداپیشه ها: کیانو ریوز، رابرت داونی جونیور، وودی هارلسون

محصول:۲۰۰۶

امتیاز متاکریتیک: ۷۳ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۷ از ۱۰

تک فارس www.takfars.ir

فیلم یک پوینده ی تاریک بر اساس رمان علمی-تخیلی فیلیپ کی دیک در دنیایی اتفاق می افتد که مبارزه با مواد مخدر شکست خورده و مواد جدیدی به نام دی بازار را پر کرده است. با افزایش این ماده ی جدید در بازار مواد مخدر، دولت یک شبکه زیرزمینی نظارت تدارک دیده است به طوری که حتی اعضایش هویت خود را از یکدیگر پنهان می کنند. ما داستان یک مامور مخفی خاص را دنبال می کنیم که در حالی که با اعتیاد خود به دی دست و پنجه نرم می کند، وظیفه دارد خانه و هم اتاقی های خود را زیر نظر بگیرد.

در حالی که کارگردان ریچارد لینکلیتر از روش روتوسکوپ برای فیلم قبلی اش زندگی بیداری (Waking Life) و فیلم بعدی آپولو ده و نیم ( Apollo 10 1/2) استفاده کرده است، یک پوینده ی تاریک این سبک را در بهترین حالت خود نشان می دهد. سبک انیمیشن سورئال و ماورایی کاملا با منبع اقتباس همخوانی دارد و به تقویت مضامین اعتیاد، فساد و از دست دادن احساس که در رمان به آن ها اشاره شده بود کمک می کند. این فیلم همچنین از توجه بی نظیر لینکلیتر بر دیالوگ ها و بازی های عالی کیانو ریوز، رابرت داونی جونیور و وینونا رایدر بیشترین بهره را می برد.

سلول قهرمان (Osmosis Jones)

کارگردان: تام سیتو، پیتر بارلی، بابی فارلی

صداپیشه ها: کریس راک، لارنس فیشربن، دیوید هاید پیرس

محصول: ۲۰۰۱

امتیاز متاکریتیک: ۵۷ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۳ از ۱۰

یکی از بهترین فیلم های انیمیشن سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، سلول قهرمان به جامعه کاربردی و کامل سلول ها و پاتوژن های درون مردی به نام فرانک دیتوری (با بازی بیل موری) نگاه می کند. وقتی فرانک یک تخم مرغ آلوده حاوی یک ویروس کشنده را می خورد، یک گلبول سفید به نام اسمز جونز (با صدای کریس راک) و مامور ویژه قرص سرماخوردگی به نام دریکس (با صدای دیوید هاید پیرس) تلاش می کنند ویروس را متوقف کرده و فرانک را نجات دهند.

این انیمیشن دهه ۲۰۰۰ با ترکیب بخش های لایو اکشن که فرانک و دخترش را دنبال می کند و بخش های انیمیشنی درون بدن او یک سبک و پیش فرض منحصربه فرد و بدیع برای روایت داستان بوجود آورده است. در حالی که بخش های لایواکشن چیزی زیادی برای توجه ندارد، بخش انیمیشنی فیلم پر از جهان سازی خلاقانه است؛ ما فعالیت های درونی و شهر سلولی و سیستم تنفسی فرانک را می بینیم. سلول قهرمان با داستان کمدی کلاسیک رفقای پلیسی و یک شرور عالی که توسط لارنس فیشبرن در نقش ویروس صداگذاری شده است، واقعا خلاقانه و جذاب است.

تکفارس

شهری به نام هراس (A Town Called Panic)

کارگردان: استیون اوبیر، وینسنت پاتار

صداپیشه ها: استیون اوبیر، جین بالیبار، نیکلاس بویس

محصول: ۲۰۰۹

امتیاز متاکریتیک: ۷۰ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۴ از ۱۰

شهری به نام هراس یک فیلم استاپ موشن فانتزی فرانسوی زبان است که توالی وقایعی را که در یک شهر و جامعه روستایی ساده رخ می دهد دنبال می کند. وقتی گاوچران و سرخ پوست تلاش می کنند تا برای تولد هم اتاقی شان هورس هدیه ای بگیرند، اشتباهات آن ها مجموعه ای از رویدادهای مضحک و غیرقابل پیش بینی خنده دار را رقم می زند.

سال ۲۰۰۹ با توجه به انتشار شاهکارهایی مانند کارولاین (Coraline) و آقای فاکس شگفت انگیز (Fantastic Mr. Fox)، سال تعیین کننده ای برای انیمیشن های استاپ موشن بود. با این حال، شخصیت های گاوچران، سرخ پوست، و اسبی که در شهرکی به نام هراس به سر می برند، سزاوار این هستند که مانند دیگر آثار بزرگ استاپ موشن سال ۲۰۰۹، مورد توجه بیشتری قرار بگیرند. فیلم در رویکرد خود ثابت می ماند و با پایانی صمیمانه و مهربان تمام می شود و همین موضوع کمک زیادی به جذابیت آن می کند.

شنل قرمزی (Hoodwinked.)

کارگردان: کوری ادواردز، تاد ادواردز، تونی لیش

takfars.ir

صداپیشه ها: آنا هاتاوی، گلن کلوز، پاتریک واربرتون

محصول: ۲۰۰۶

امتیاز متاکریتیک: ۴۵ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۵ از ۱۰

شنل قرمزی داستان کلاسیک شنل قرمزی را که همه با آن آشنایی دارند، با رمز و راز جنایی به داستانی تازه و جذاب تبدیل می کند. فیلم بلافاصله پس از اتفاقات داستان کلاسیک آغاز می شود، ما یک سری مصاحبه ها و اقدامات پلیسی را می بینیم که در آن هر یک از اعضای اصلی داستان دیدگاه خودشان را از آنچه اتفاق افتاده می گویند. داستان ها همه با یکدیگر همپوشانی دارند و تا پایان با یکدیگر مرتبط باقی می مانند، اما مخاطبان و پلیس متوجه می شوند که در پشت صحنه افسانه کلاسیک چه اتفاقی افتاده است.

در دهه ۲۰۰۰، پس از موفقیت عظیم شرک (Shrek)، رویکرد متفاوت شنل قرمزی به داستان های افسانه ای اتفاق جدیدی نبود اما فضای پلیسی آن لحن جدی تری به فیلم می دهد، که تنها با تمرکز بر دیالوگ های طنازانه، بیشتر به چشم می آید. فیلمنامه واقعا بخش عمده ای از موفقیت فیلم را برعهده دارد، و به کمک آن یک فیلم انیمیشن کلاسیک خلق می شود که رویکرد کمدی آن نسبت به هر فیلم انیمیشن دیگری در آن زمان متفاوت است.

نُه (۹)

کارگردان: شین آکر

صداپیشه ها: الایژا وود، جان سی ریلی، جنیفر کانلی

محصول: ۲۰۰۹

تک فارس آی آر

امتیاز متاکریتیک: ۶۰ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۷ از ۱۰

نُه یکی از نمونه های کمیاب انیمیشن دهه ۲۰۰۰ با امتیاز PG-13، داستان دنیایی عجیب و مرموز پساآخرالزمانی را روایت می کند. هنگامی که یک عروسک پارچه ای که شماره ۹ پشتش دوخته شده (با صدای الایژا وود) برای اولین بار زنده می شود، جامعه کوچکی از عروسک های مشابه با شماره های یک تا هشت را پیدا می کند. ۹ به زودی متوجه می شود که این جامعه از ماشین های وحشتناکی که آن ها را شکار می کنند پنهان می شود، با این حال ۹ همچنان جامعه را متقاعد می کند که برای کشف اینکه چگونه جهان به این وضعیت رسیده است، به او بپیوندند.

نُه فیلمی است که از همان سکانس اول، جاه طلبی های فراوان و رمز و رازی در بطن خود نهفته دارد. نُه از انواع داستان های علمی-تخیلی هیجان انگیزی است که به ندرت در انیمیشن ها به چشم می خورد، به خصوص در قالب انیمیشن های رایانه ای پرهزینه، همانطور که در اینجا مشاهده می شود. طراحی شخصیت ها نیز بسیار متمایز است و معصومیت و تنهایی عروسک های پارچه ای و هم وحشت ماشین ها تاثیر زیادی بر مخاطبان می گذارند.

ربات ها (Robots)

image معرفی انیمیشن های قدیمی و جالب

کارگردان: کریس وج

صداپیشه ها: ایوان مک گرگور، رابین ویلیامز، گرگ کینر

محصول: ۲۰۰۵

امتیاز متاکریتیک: ۶۴ از ۱۰۰

TakFars

امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۴ از ۱۰

انیمیشن دهه ۲۰۰۰ ربات ها داستان یک ربات مخترع جوان به نام رادنی کاپرباتم با صداپیشگی ایوان مک گرگور را روایت می کند که آرزو دارد به شهر بزرگی برود و زیر بال الگوی خود بیگ ولد اختراعاتش را به ثبت برساند. رادنی به زودی شانس خود را برای ایجاد تغییر در جهان و تبدیل شدن به یک مخترع در شهری بزرگ به دست می آورد، اما این درست زمانی اتفاق می افتد که صنایع بیگ ولد مدیر جدیدی به نام راچت را استخدام می کند. راچت قصد دارد ربات های قدیمی تر را از بین ببرد و منسوخ کند، بنابراین این بر عهده رادنی است که قبل از اینکه خیلی دیر شود، برای نجات دوستان و خانواده اش تغییری ایجاد کند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر