تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معجون سریع برای درمان سرماخوردگی پاییزی

image معجون سریع برای درمان سرماخوردگی پاییزی

طرز تهیه

در مرحله اول لیمو ترش را خوب بشویید و بگذارید کاملا خشک شود؛ سپس لیمو ها را به صورت حلقه ای خرد کنید و تخم های لیمو را حتما خارج کنید؛ چون وجود تخم لیمو موجب تلخ شدن معجون می شود. سعی کنید از لیمو های زرد و آبدار استفاده کنید.

در مرحله دوم نعناع تازه را هم خوب بشویید و بگذارید تا کاملا خشک شود و آب نداشته باشد. حالا یک شیشه خشک و تمیز را انتخاب کنید و چند برش لیمو ترش را کف شیشه بچینید؛ سپس چند برگ نعناع و یک عدد چوب دارچین روی آن بگذارید. دوباره یک لایه لیمو و چند برگ نعناع بگذارید تا شیشه پر شود. در آخر چند تکه نعناع را روی شیشه بگذارید و خوب فشار بدهید تا پایین برود و عسل را روی همه مواد بریزید.

در مرحله سوم درب شیشه را ببندید و به مدت یک تا دو روز در جایی بگذارید تا نور آفتاب به آن بتابد. وقتی نبات و عسل داخل شیشه حل شد، می توانید شیشه را داخل یخچال بگذارید و در تمام طول پاییز و زمستان از آن استفاده کنید.

تکفارس آی آر

هنگام خرید لیمو به نکات زیر توجه کنید

برای تهیه این معجون بهتر است از لیمو های مخصوص آبگیری استفاده کنید. لیموی مرغوب پوستی نازک و زرد رنگ دارد، منافذ روی پوست آن کاملا مشخص است و عطر دلنشینی دارد.

یکی از نشانه های تشخیص لیموی آب دار سنگین بودن آن است؛ زیرا لیموی خشک و کم آب سبک است.

مواد لازم

لیمو ترش تازه: به مقدار لازم

www.takfars.ir

نعناع تازه: دو شاخه

عسل: نصف پیمانه

چوب دارچین: ۲ عدد

نبات: دو تکه

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر