تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

انشا یک صفحه ای با موضوع زمستان برای مدرسه

image انشا یک صفحه ای با موضوع زمستان برای مدرسه

زمستان یکی از زیباترین فصل های سال است.

زمستان چهارمین و آخرین فصل سال است و سه ماه دی، بهمن و اسفند دارد. زمستان با اولین روز دی ماه که کوتاه ترین روز سال است، آغاز می شود. شب قبل از آن شب یلدا طولانی ترین شب سال است. در انتها نیز پس از آخرین روز اسفند اعتدال بهاری شروع شده و فصل زمستان پایان می پذیرد.

روزهایی از زمستان که برف می بارد تمام مناظر شهر دیدنی می شوند و مردم را سر شوق می آورد تا بیرون از خانه بروند و برف بازی کنند.

در این روزها، درختان بی برگ و خیابان های پوشیده از برف تصاویر زیبایی هستند که می توان ساعت ها آن را تماشا کرد و از تماشای آن لذت برد. دیدن شادی مردمی که به خاطر برف از خانه هایشان بیرون می آیند و در یک جا جمع می شوند و با شادی کودکانه روی برف می دوند بسیار لذت بخش است.

تکفارس آی آر

زمستان را با سرمای هوا می شناسند. دما در فصل زمستان افت پیدا می کند و تا منفی بیست درجه در کوهستان ها عادی است حتی در برخی نقاط جهان دما تا منفی پنجاه درجه هم کم می شود البته برعکس تصور بعضی ها دلیل سرمای هوا در زمستان دور شدن زمین از خورشید نیست. دلیل سرمای هوا در زمستان به دلیل زاویه چرخش زمین است، طوری که اشعه های خورشید به صورت مایل به زمین می تابند و نور و گرمای کمتری به زمین می رسد.

بارش برف و باران در زمستان نعمتی است که باید سپاس گذار آن باشیم. جالب است که بعضی حیوانات در این فصل به خواب زمستانی می روند.

در روزهای سرد زمستان نباید کسانی که لباس و یا غذای گرم ندارند را فراموش کنیم. باید از هر راهی که می توانیم به آن ها کمک کنیم.

حتی نباید از حیوانات و پرندگانی که در شهرها زندگی می کنند هم غافل شویم چون در این فصل پیدا کردن غذا برای آن ها بسیار مشکل می باشد.

برف یکی دیگر از شاخصه های زمستان است. اکثر مردم انتظار دارند که در فصل زمستان برف بیاید. برف بارش بخار آب است که در شرایط خاص و با سرد شدن هوا در لایه های بالایی جو صورت می گیرد.

www.takfars.ir

یکی دیگر از خصوصیات زمستان کوتاه بودن روزها و طولانی بودن شب ها است. این هم به علت زاویه ای است که مدار زمین با خورشید پیدا می کند.

یکی دیگر از لذت بخش ترین لحظه ها در زمستان زمانی است که از سرمای بیرون به گرمای داخل خانه هایمان پناه می بریم و غذا و نوشیدنی گرم می خوریم. زمستان با همه ویژگی های متنوعی که دارد، فصلی است که حضورش در چرخه زندگی طبیعت ضروری است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر