تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

لیست خوراکی های که حاوی منیزیم و سلنیوم هستند

image لیست خوراکی های که حاوی منیزیم و سلنیوم هستند

مصرف روزانه این مواد معدنی ۳۲۰ تا ۴۲۰ میلی گرم برای منیزیم و ۵۵ میکروگرم برای سلنیوم است. ( بصورت قرص مکمل )

منیزیم برای فعالیت آنزیم و تولید انرژی حیاتی است و به انتقال عصبی کمک خواهد کرد. کمبود این ماده می تواند باعث بروز عصبانیت ، افسردگی ، ضعف عضلانی و بدتر شدن سندروم پیش از قاعدگی گردد.

سلنیوم به عنوان یک آنتی اکسیدان با تولید آنتی بادی از سیستم ایمنی بدن محافظت کرده و در حفظ سلامت قلب و کبد نقش خواهد داشت.سلنیوم و منیزم به عنوان مکمل و همچنین در بسیاری از مواد غذایی موجود می باشند

مغزها و غلات

تکفارس آی آر

آجیل و دانه ها بهترین منابع سلنیوم و منیزیم هستند.بادام زمینی و دانه کدو تنبل سرشار از منیزیم هستند. ( حدود ۵۰میلی گرم در هر وعده ) همچنین آجیل نیز سرشار از سلنیوم است. غلات کامل مانند گندم و جو نیز در حدود ۱۶۰ میلی گرم منیزم و ۶۰ میکروگرم سلنیوم در هروعده دارند. سطوح مواد معدنی در دانه ها بستگی به میزان مواد معدنی موجود در خاکی که کشت شده اند دارد.

پروتئین

محصولات پروتئین حیوانی مانند گوشت و ماهی و فرآورده های لبنی برای سطح بالای سلنیوم و منیزیم شناخته شده اند.شاه ماهی ، ماهی آزاد و ماهی تن حاوی حدود ۶۰ میکروگرم سلنیوم و ۹۰ میلی گرم منیزیم در هروعده هستند.گوشت گاو نیز سرشار از این دو ماده معدنی است و حدود ۵۰ میکروگرم سلنیوم و ۵۰ میلی گرم منیزیم است. گوشت بره ، خوک و مرغ دارای مقادیر کمتری از این مواد معدنی هستند.محصولات لبنی مانند پنیرو ماست نیز حاوی این مواد معدنی هستند.

سبزیجات

لوبیا سبز ، لوبیا و نخودفرنگی حاوی ۱۸۰ میلی گرم منیزیم و ۲۰ میکروگرم منیزیم در هر وعده هستند. سبزیجاتدیگر همانند مارچوبه ، کلم بروکسل و قارچ نیز حدود ۵ تا ۱۰ میکروگرم سلنیوم در هر وعده دارند. این در حالی است که سبزیجات دیگر مانند کنگر فرنگی ، بامیه و سبزیجات برگ دار مانند برگ چغندر دارای سطوح بالایی از منیزیم حدود ۵۰ تا ۶۰ میلی گرم در هر وعده هستند.

www.takfars.ir

میوه ها

اکثر میوه های حاوی مقدار زیادی سلنیوم نیستند. اما موز، خرما و انار دارای بالاترین سطح هستند و ممکن است در هروعده حاوی ۵ میکروگرم باشند. این میوه ها و انواع دیگر نظیر بلوبری ، تمشک و مویز حاوی ۵۰ میلی گرم منیزیم هستند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر