تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای خرید و انتخاب بالش طبی مناسب

image راهنمای خرید و انتخاب بالش طبی مناسب

با توجه به مدل خواب خود، بالش را انتخاب کنید

بالش های طبی به شکل مخصوصی برای افرادی با انواع سبک های خواب از جمله خواب بر پشت، پهلوها و شکم طراحی شده اند. به همین دلیل هم برای انتخاب بالش مناسب باید مشخص کنید که بیشتر شب را در چه وضعیتی می خوابید. به یاد داشته باشید که هر سبکی در خوابیدن آن ها هم برای ۸ ساعت، به نوع و سطح حمایت متفاوتی نیاز دارد.

به بیماری های جسمی خود توجه داشته باشید

بالش های طبی به طور کلی برای کمک به حفظ وضعیت بدنی مناسب طراحی شده اند، با این حال، اگر مشکل کمر یا گردن دارید، ممکن است به نوع خاصی از حمایت و سبک بالش نیاز داشته باشید. بنابراین قبل از خرید با فروشنده در مورد نوع حمایت بالش طبی از ستون فقرات و گردن مشورت کنید.

تکفارس آی آر

تعیین کنید که چه بخشی از بدن شما بیشتر به حمایت نیاز دارد

بالش های طبی گردن تنها یکی از انواع بالش های طبی هستند که می توانند به شما در تجربه ی خوابی راحت کمک کنند. در این میان انواع دیگری از بالش های طبی مانند مدل هایی مناسب برای پشت، زانو، پا و حتی بازو وجود دارد که می توانید با انتخاب آن ها خوابی راحت را تجربه کنید. به عنوان مثال بالش های طبی گردنی به صورت U شکل در دو نوع بادی و فوم دار در بازار موجود هستند و گزینه ای مناسب برای افرادی هستند که گردن درد دارند. هنگام استفاده از این بالش ها، سنگینی سر روی کالا می افتد و گردن مجبور به تحمل فشار اضافی نیست.

جنس مواد سازنده ی بالش طبی را در نظر بگیرید

بالش های طبی از مواد مختلفی ساخته می شوند که هر کدام از این مواد مزایا و معایب خاص خود را دارند. نمونه هایی از موادی که معمولاً در ساخت بالش های طبی استفاده می شوند شامل مموری فوم، میکروفیبر، هوا و آب می شود. رایج ترین الیاف در بالش های طبی، مموری فوم های طبی یا فوم لاتکس طبیعی با چگالی بالا هستند که از ترکیب پلی اورتان با مواد شیمیایی دیگر ساخته می شوند. تفاوت این الیاف با مموری فوم معمولی در تراکم بالا و تغییر حجم آن بر اساس وزن سر و گردن کاربر است. این نوع از بالش ها دارای خاصیت ارتجاعی هستند و چند ثانیه پس از برداشتن سر، به حالت اولیه خود باز می گردند.

در عین حال برخی دیگر از محصولات طبی بازار از الیاف ژله ای مانند تلفیق الاستیک، پشم و شیشه ساخته می شوند که کاملا ضدآلرژی هستند. در همین راستا لازم به ذکر است که بالش میکروفایبر هم از دیگر محصولات پرفروش است که انعطاف پذیری بالا و راحتی دلپذیری دارد. بالش های میکروفایبر از منسوجات مصنوعی تهیه می شوند و کمترین میزان حساسیت و آلرژی را دارند.

www.takfars.ir

سطح راحتی بالش را بررسی کنید

طبیعی است که اغلب افراد نمی خواهند راحتی را فدای عملکرد کنند، آن هم فقط به این دلیل که گزینه های طبی محصولاتی سالم تر هستند. در واقع انتخاب یک بالش طبی به این معنی نیست که نمی توانند به اندازه ی بالش کرکی قدیمی خود روی آن راحت باشید. بنابراین در زمان خرید حتما به این نکته توجه داشته باشید.

بالشی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود

بالش های طبی معمولاً سفید هستند، به این معنی که می توانند به راحتی کثیف شوند. بنابراین، اگر محصولی را انتخاب کنید که تمیز کردن آن هم آسان باشد، خرید به نفع شما خواهد بود. همچنین عاقلانه است که بالشی را انتخاب کنید که از موادی ساخته شده باشد که به راحتی خشک می شود و هنگام شست وشو بدبو نمی شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر