تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

قابلمه های چدنی بهتر هستند یا سرامیکی با ذکر علت

image قابلمه های چدنی بهتر هستند یا سرامیکی با ذکر علت

اگر به دنبال تابه‌های اصل چدنی هستید باید بدانید که یکی از ویژگی‌های آن ها سنگینی بیش از حدشان است. شست‌وشوی ظرف چدنی کار دشواری است و بلند کردن این ظروف واقعا به کمی زور بازو نیاز دارد. با این حال این روزها تابه‌های طرح چدنی به بازار آمده‌اند که کف آن ها از لایه‌های نچسب است. این تابه‌ها اکنون طرفداران زیادی دارند و رنگشان مشکی با دسته فلزی یا آلیاژ نسوز است.

ماهی تابه سرامیکی سیاه و سفید

وقتی به کف این تابه ها نگاه میکنید خیلی شبیه سرامیک نیستند. در واقع یک لایه پوشش سرامیکی روی کف آن ها قرار گرفته و رنگ آن هم سیاه یا سفید است. تابه‌های سرامیکی مشابه تابه‌های تفلون خاصیت ضد چسبندگی دارند. بهتر است تابه هایی با رنگ روشن را انتخاب نکنید. درست است که شیک و زیبا به نظر می رسند ولی خیلی زود کفشان لک می‌افتد و مدام مجبورید با انواع سفید کننده آن ها را تمیز کنید.

ماهی تابه برای ماهی

تکفارس آی آر

بیشتر تابه‌های موجود در بازار گرد هستند، اما تابه‌های مستطیل شکل هم پیدا می شود. اگر می‌خواهید ماهی را درسته سرخ کنید یک تابه مستطیلی بخرید که کف آن روکش نچسبی داشته باشد.

ماهی تابه لبه دار

گروهی از تابه ها نسبت به انواع معمولی لبه پهن تری دارند که می توانید برای تهیه انواع خوراک یا پختن مرغ هم از آن ها استفاده کنید. برای غذاهایی که باید در روغن فراوان سرخ شوند این تابه‌ها مناسب تر هستند.

ماهی تابه در شیشه ای

گاهی هنگام پخت برخی غذاها در ماهیتابه، لازم است برای مدتی در تابه را ببندید. اینجاست که اگر در شیشه ای داشته باشید بهتر است چون می توانید غذای درحال پخت را ببینید. برخی تابه‌ها در ندارند. می توانید یک در تک را جدا بخرید.

www.takfars.ir

۲ نکته برای نگهداری از ماهی تابه های تفلون

_ قبل از اینکه از تابه برای اولین بار استفاده کنید یک بار آن را با مایع ظرفشویی بشویید، بگذارید خشک شود و بعد با کمی روغن چرب کنید. حالا تابه برای استفاده آماده است.

_ گاهی اوقات استفاده از ماشین ظرفشویی به دسته ها و رنگ بدنه آسیب می رساند. اگر میخواهید تابه ها را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید از قبل درباره مقاومت آن ها مطمئن شوید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر