تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

فایده خیار خوردن به صورت روزانه برای سلامتی

image فایده خیار خوردن به صورت روزانه برای سلامتی

بدن آب بیشتری دریافت می کند

نزدیک به ۹۵ درصد خیار از آب تشکیل شده، بنابراین مصرف روزانه ی آن به بهبود میزان کلی آب بدن کمک می کند، امری که اثر مثبتی بر سلامت بدن خواهد داشت. اگر از آن دست افرادی هستید که نوشیدن منظم آب را فراموش می کنند، بنابراین خوردن روزانه یک عدد خیار می تواند راه حل مناسبی برای شما باشد.

به جلوگیری از بیماری های عصب شناختی کمک می شود

فیستین موجود در خیار در افزایش سلامت مغز نقش دارد. بنابراین مصرف خیار به طور حتم کمک می کند ذهن تان قوی و متمرکز باقی بماند.

تکفارس آی آر

می توانید سریع تر وزن کم کنید

آب زیاد خیار کمک می کند به سرعت احساس سیری کنید و بنابراین پرخوری تان را کنترل کنید، امری که به کاهش وزن کمک می کند. خیار فاقد چربی و کم کالری است. به همین دلیل گزینه ی بسیار خوبی برای کسانی است که سعی بر کم کردن وزن خود دارند.

ریسک سرطان روده کاهش می یابد

فیستین موجود در خیار، نوعی فلاونوئید است که علاوه بر دارا بودن خواص ضد اکسایشی و ضد التهابی، ریسک ابتلا به برخی انواع سرطان، از جمله سرطان روده را کاهش می دهد.

گوارش بهبود می یابد

www.takfars.ir

خیار حاوی فیبر خوراکی و مقادیر زیادی آب است که به گوارش کمک می کنند. ویتامین های درون خیار هم به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کنند. خوردن روزانه یک عدد خیار می تواند مشکلات مربوط به اجابت مزاج را حل کند.

پوست صاف تر و درخشان می شود

با مصرف خیار آب مورد نیاز بدن بدن تأمین می شود، امری که برای پوست مفید است. به علاوه، خیار حاوی ویتامین های B مانند نیاسین و ریبوفلاوین و همچنین ویتامین C و زینک (روی) است که برای حفظ سلامت پوست ضروری اند. خیار همچنین دارای کافئیک اسید است که جلوی تحریک و ملتهب شدن پوست را می گیرد. مواد مغذی درون خیار به مقابله با علائم پیری پوست هم کمک می کنند.

کیفیت موها بهبود و ریزش آن ها کاهش می یابد

ویتامین های B موجود در خیار برای سلامت پوست سر و موها بسیار مفیدند. بیوتین، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین های B5، B6 و C نقش مهمی در رشد موها دارند. این مواد مغذی جلوی ریزش و سفیدی زودرس موها را نیز می گیرند.

سلامت قلبی عروقی افزایش می یابد

خیار حاوی پتاسیم، منیزیم و ویتامین K است. این ۳ ماده مغذی برای عملکرد مناسب دستگاه قلبی عروقی اهمیت زیادی دارند. ویتامین K نقشی اساسی در انعقاد خون و تنظیم سطح کلسیم خون دارد. تحقیقات نشان داده میان کمبود منیزیم و پتاسیم در بدن با افزایش فشار خون ارتباط وجود دارد. مصرف منظم خیار کلسترول مضر خون را هم کاهش می دهد.

سطح قند خون بهتر کنترل می شود

خیار حاوی انواع مختلفی از ترکیبات فنول، فلاونوئیدها و تری ترپن است. مصرف خیار کمک زیادی به کنترل گلوکز بالای خون می کند.

استخوان ها محکم تر می شوند

تک فارس

خیار حاوی ویتامین K و کلسیم است که هر دو برای داشتن استخوان هایی محکم تر ضروری اند. ویتامین K ریسک شکستگی های استخوانی را کاهش می دهد در جذب کلسیم در استخوان ها هم نقش مهمی دارد.

بدن از سموم رهایی پیدا می کند

خیار خاصیت سم زدایی دارد و مصرف منظم آن می تواند سموم و آلودگی های درون کبد و روده ها را از میان ببرد، امری که سلامت کلی بدن را بهبود می بخشد.

سلامت دندانی افزایش می یابد

خیار حاوی مولیبدن و همچنین فلوراید است که ماده ای که جلوی پوسیدگی را می گیرند. کلسیم موجود در خیار هم به استحکام دندان ها کمک می کند.

تعادل هورمون ها بهتر حفظ می شود

فسفر ماده ای کلیدی در تعادل هورمونی بدن است. این ماده مغذی با غدد درون ریز سر و کار دارد و به تولید و ترشح هورمون ها کمک می کند. خیار حاوی نزدیک به ۴ درصد ماده ی فسفر است که به دریافت روزانه ی آن توصیه می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر