تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز تهیه پنیر پاستای خانگی به سرعت و آسان

image طرز تهیه پنیر پاستای خانگی به سرعت و آسان

آرد و نمک را در یک کاسه باهم ترکیب می کنیم . وسط آرد را گود می کنیم و تخم مرغ ها را داخل آن می ریزیم . با استفاده از یک چنگال تخم مرغها را به هم بزنید و همزمان از اطراف آن کم کم آرد بردارید و با تخم مرغها مخلوط کنید.

توجه داشته باشید که می توانید این کار را روی میز کار انجام دهید اما برای جلوگیری از ریختن آرد به اطراف این بهترین روش می باشد.

هنگامی که آرد و تخم مرغ با هم ترکیب شدن آن را از ظرف خارج می کنیم و با کف دست خوب ورز می دهیم اگر هنوز قسمتهای از خمیر خشک هست یعنی آرد کاملا با تخم مرغ مخلوط نشده می توانید از کمی آب استفاده کنید تا خمیر نرم و لطیف شود.

خمیر را خوب ورز بدهید با دست . سپس آن را داخل نایلون پیچیده و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند .خمیر را با وردنه پهن کنید و با استفاده از دستگاه نورد خمیر آن را نازک کنید. البته این کار را می توانید با وردنه انجام دهید

تکفارس آی آر

وقتی خمیر بخوبی نازک شد روی آن را آرد بپاشید .سپس هر دوطرف لبه های خمیر را به یک اندازه به طرف داخل تا کنید تا دو طرف خمیر به هم برسندو بگذارید ۷-۸ دقیقه بماند و روی آن را با پارچه بپوشانید.

بنا به سلیقه خودتان و نیاز تان پاستا را به اندازه نوارهای باریک ، متوسط و پهن ببرید.

نوار ها را پس از بریدن ، دانه دانه تکان دهید تا از حالت پیچیده باز شوند و بنا به رطوبت آشپزخانه اجازه دهید پاستا ها به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه بماند تا خشک شود.

بعد از این مدت پاستا آماده است برای پخت و یا می توانید بعد از اینکه خوب خشک شد داخل یخچال تا ۲۴ ساعت نگهاری کنید .لازم به ذکر است از این مواد حدود ۹۰۰ گرم پاستا درست می شود.

خمیر پاستای خانگی جزو ماکارونی میباشد

www.takfars.ir

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۳۰ دقیقه

خمیر پاستای خانگی را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب میباشد .

مواد لازم برای خمیر پاستای خانگی

آرد :۲ فنجان بعلاوه مقداری آرد برای نازک کردن خمیر

تخم مرغ :۳ عدد

نمک :۱/۲ قاشق چایخوری

محصولات معتبر
محصولات معتبر