تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز تهیه مربای توت فرنگی حرفه ای

image طرز تهیه مربای توت فرنگی حرفه ای

طرز تهیه و دستور پخت مربای توت فرنگی

مرحله اول

با یک دستمال نرم و نم‌دار توت‌فرنگی‌ها را تمیز کنید. برای سالم ماندن توت‌فرنگی‌های مربایتان بهتر است آنها را با آب نشویید و تنها به آرامی تمیزشان کنید. سپس با یک چاقوی تیز قسمت برگ را بیرون بیاورید. اگر توت فرنگی‌هایتان درشت هستند، می‌توانید آنها را نصف کنید. اما اگر نظر ما را بخواهید، مربای توت فرنگی سالم اشتها آورتر است. شما می‌توانید پارافه توت فرنگی یا شیر برنج توت‌فرنگی را با میوه تازه آماده کنید، اما مطمئن باشید که اضافه کردن مربای توت‌فرنگی به جای میوه تازه هم به این دسرها طعمی خوشایند می‌دهد.

اگر می‌خواهید با طرز تهیه مربا توت فرنگی که برایتان آماده کرده‌ایم کار را شروع کنید، ابتدا توت فرنگی‌ها را در یک قابلمه بریزید و لابه‌لای هر لایه توت فرنگی، مقداری شکر بپاشید. سپس ظرف را برای ۱۲ ساده در دمای متعادل اتاق قرار دهید تا شکر آب شود و به خرد توت‌ها برود.

تکفارس آی آر

image طرز تهیه مربای توت فرنگی حرفه ای

مرحله دوم

شیشه‌هایی که برای ظرف کردن مربا آماده کرده‌اید را در فر روشن بگذارید تا ضدعفونی شوند. در همین فاصله قابلمه توت‌فرنگی را روی حرارت بگذارید و آب لیمو را هم به آن اضافه کنید. اگر در جریان پخت مقداری شکر به دیواره قابلمه چسبیده بود، به آرامی شکرها را جدا کنید.

وقتی که شکرها آب شدند، کمی حرارت را بیشتر کنید تا مربایتان آرام آرام قُل بزند. البته یادتان نرود که قبل از جوشیدن مربا، باید شکرها به‌طور کامل آب شده باشند، وگرنه روی مربایلتان بلورهای شکر ظاهر خواهد شد. در زمان جوشیدن مربا، کف روی آن را با قاشق بگیرید. البته این کار را فقط یکبار و با دقت انجام دهید.

مرحله سوم

www.takfars.ir

بعد از به جوش آمدن مربا، پنج تا ۱۰ دقیقه برای پختن توت‌فرنگی‌ها صبر کنید. وقتی دمای شیره مربا به ۱۰۵ درجه سانتی‌گراد رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید. اگر دماسنج ندارید، یک قاشق از آب مربا را در یک نعلبکی سرد بریزید و ۳۰ ثانیه برای خنک شدنش صبر کنید. اگر بعد از این مدت شیره مربا به غلظت دلخواهتان رسیده بود و مثل آب از روی انگشتانتان سرازیر نشد، مربای شما آماده شده است. در غیر این صورت برای حدود دو دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید تا شیر غلیظ‌تر شود.

مرحله چهارم

یک قاشق غذاخوری کره را آب کنید و روی مربا بریزید. با این کار باقی‌مانده کف مربا از بین خواهد رفت. سپس مربا را در شیشه‌های گرم بریزید و درشان را ببندید. شیشه‌های مربا را می‌توانید برای یک‌سال در فریزر نگه‌دارید و هر شیشه‌ را می‌توانید برای ماه‌ها در یخچال نگهداری کنید.

مواد لازم (برای ۱۲ نفر)

توت فرنگی: ۱.۵ کیلو

شکر: ۱ کیلو و ۲۵۰ گرم

آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری

کره یک قاشق چای‌خوری (اختیاری)

محصولات معتبر
محصولات معتبر