تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای شناخت برنج درجه یک

image راهکارهای شناخت برنج درجه یک

بررسی چشمی برنج

یکی از روش های سنتی برای تشخیص کیفیت برنج بررسی برنج به صورت چشمی هنگام خرید آن است. این روش بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که برنج شناس خوبی هستند و با دیدن ظاهر برنج می توانند پی به کیفیت آن ببرند. قطعا مرغوب بودن برنج از ظاهر دانه های آن پیداست؛ ولی در صورتی که شما برنج شناس حرفه ای نیستید، این روش را کنار بگذارید و یا در کنار آن روش های دیگر تشخیص برنج مرغوب را هم امتحان کنید.

بررسی بوی برنج

یکی از مهمترین مولفه ها برای تشخیص برنج مرغوب، بو کردن دانه های خام برنج است. برنج با کیفیت باید بوی مطبوع شالیزار بدهد. اگر برنجی که بو می کنید، هیچ عطر و بویی نداشت و یا بوی بد ماندگی و کهنگی می داد، بهتر است از خریدن آن صرف نظر کنید.

تکفارس آی آر

آزمایش کیفیت با آب

در این روش بهتر است برنج را خیس کنید، طوری که دو تا سه بند انگشت روی آن را آب بگیرد. حالا برنج را به مدت چند ساعت کنار بگذارید. اگر آب برنج کم نشد؛ یعنی برنج باکیفیت و مرغوب است و پخت خوبی خواهد داشت. اگر آب برنج کم شد و جذب برنج شده بود، بدانید که برنج کیفیت لازم را ندارد و هنگام پخت آن نیز به مشکل برمی خورید.

بررسی رنگ برنج

یکی دیگر از روش های تشخیص برنج مرغوب توجه به رنگ دانه های برنج خام است. برنجی که کیفیت بالا داشته باشد، رنگ سفید صاف دارد و کدر نیست و شما با نگاه کردن به آن هیچ نوع رنگ مصنوعی و غیر طبیعی را نمی بینید.

آزمایش با آتش

www.takfars.ir

در این روش شما برای تشخیص کیفیت برنج لازم است دانه های برنج را داخل آتش بیاندازید. این یک روش سنتی برای تشخیص برنج مرغوب از بی کیفیت است. اگر برنج باکیفیت باشد، دانه ها در آتش به راحتی پخته می شوند و پوست روی برنج همانطور سفید و صاف باقی می ماند. در مقابل اگر برنج سیاه شد یا آتش گرفت؛ نشانه بی کیفیت بودن آن است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر