تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای خرید لباس پاییزی مناسب برای خانم ها

image راهنمای خرید لباس پاییزی مناسب برای خانم ها

با توجه به ویژگی های فصل پاییز لایه لایه بودن استایل یکی از مواردی است که باید در انتخاب لباس زنانه پاییزی آن را مد نظر قرار دهید. در استایل لایه لایه پاییزی، لایه ی اول را پوشاک بیسیک قابل تهویه، لایه ی دوم را پوشاک گرم تر مانند انواع بافت ها و پارچه های پاییزی نسبتا کلفت و گرم و لایه ی سوم را پوشاک ضد آب و ضد باد تشکیل می دهند؛ پوشاکی که مخصوص روزهای بارانی و سرد پاییزی هستند.

لباس بیسیک پاییزی زنانه

انواع تیشرت، شومیز، بلوز و تونیک زنانه را می توان در لایه ی بیسیک قرار داد. برای پوشاکی که در لایه ی بیسیک انتخاب می کنید بهتر است به سراغ الیاف قابل تهویه مانند الیاف نخ پنبه یا لینن بروید. برای انتخاب شلوار زنانه پارچه های کلفت تر باید انتخاب شما باشد، شلوارهای پارچه ای که ترکیبی از نخ و پنبه و پشم هستند انتخاب مناسبی برای فصل پاییزند و جین های نسبتا کلفت تر و همچنین شلوار کتان می توانند به عنوان پوشاک بیسیک پاییزی در کمد لباس پاییزی شما قرار بگیرند. علاوه بر شلوارهای پاییزی، دامن زنانه هم می تواند انتخاب خوبی برای فصل پاییز باشد؛ به خصوص دامن های پاییزی چهارخانه پشمی که در ترکیب با انواع بوت زنانه می توانند ترکیبی فوق العاده برای فصل پاییز باشند.

پوشاک بافت پاییزه؛ به عنوان لایه ی میانی در استایل پاییزی زنانه

تکفارس آی آر

انواع ژاکت و پلیور زنانه در این دسته قرار می گیرند. علاوه بر این انواع هودی و سویشرت زنانه را هم می توانید در این راستا قرار دهید. سعی کنید پوشاک بافتی که انتخاب می کنید دارای الیاف طبیعی باشند؛ شما قرار است گرم شوید، قرار نیست عرق کنید. این لایه در واقع در فصل پاییز به عنوان عایق عمل کرده و دمای بدنتان را نگه می دارد. برای این که استایل پاییزی خاص تری داشته باشید می توانید به سراغ بافت های طرح دار هم بروید. بافت های بلند یا مانتوهای بافت زنانه هم در این دسته از پوشاک پاییزی می توانند گزینه ی کارآمدی برایتان محسوب شوند. بهتر است با توجه به این که سرمای پاییزی متعادل تر از سرمای زمستانه است به سراغ بافت های نازک تر بروید.

لایه بیرونی؛ پوشاک ضد آب و ضد باد

انواع پالتو، بارانی و کاپشن زنانه در این دسته قرار می گیرند. در فصل پاییز انواع کت و ترنچ کت ها را هم می توانید در این بخش قرار دهید البته به هنگام انتخاب رویه باید به این نکته توجه کنید که هوا هنوز کاملا سرد نشده و رویه ها و لایه های بیرونی قرار است شما را از باد و باران محافظت کنند. انواع بارانی های تهیه شده با الیاف مصنوعی ضدآب، کاپشن ها و بادگیرهای سبک پاییزه برای این منظور مناسبند.

انتخاب اکسسوری پاییزی زنانه

در تابستان کیف ها و کفش های پارچه ای و کنفی یکی از آپشن های پرکاربرد هستند اما در فصل پاییز به دلیل بارندگی های زیاد و احتمال بارش های ناگهانی بهتر است به سراغ این مدل کیف و کفش نروید. در انتخاب کیف زنانه بهتر است به سراغ کیف های چرم و یا کوله های ضد آب در زیر باران خیس نمی شوند بروید و برای انتخاب کفش زنانه هم بهتر است با وجود احتمال سرما و همچنین بارندگی و گل آلود شدن معابر کفش های چرمی و همچنین کتانی های ضد آب و سبک پاییزی بروید؛ بوت ها و نیم بوت ها هم در این فصل گزینه ی خوبی برای استایل پاییزی زنانه محسوب می شوند. اکسسوری هایی مانند کلاه، شال گردن و دستکش زنانه پاییزه هم برای این فصل اهمیت دارد.

www.takfars.ir

انتخاب لباس راحتی پاییزی زنانه

ست های سه تکه لباس راحتی زنانه که شامل بلوز یا تی شرت و شلوار و یک رویه راحت می شوند گزینه های بسیار مناسبی برای انتخاب لباس راحتی پاییزی زنانه هستند. بهتر است لایه لایه بودن را حتی در لباس های داخل خانه هم رعایت کنید. در داخل خانه احتیاجی به الیاف ضد آب مصنوعی ندارید بنابراین برای قابلیت تهوع و حفظ دمای بدن به سراغ پوشاک نخ پنبه، کتان، مخمل، پشمی و… بروید.

جدیدترین مدل لباس پاییزی زنانه در کالکشن های پاییز

استایل لایه لایه ی کژوال

امسال برندهایی همچون گوچی، فندی و Bottega Veneta در کت واک های خیابانی شان استایل های خیابانی ساده ای را به نمایش گذاشتند که شامل استایل های لایه لایه و البته کمی کلاسیک می شد. استایل هایی همچون ترکیب یک ترنچ کت بلند با شومیز سفید و شلوار جین، ترکیب شومیز و شلوار پارچه و ترنچ کت یا ترکیب یک پلیور ساده با پالتوی بلند و دامن چرمی.

اورکت های اورسایز و بلند مشکی

به نظر می رسد ترند ونزدی آدامز در استایل مشکی همچنان ادامه دارد و امسال پاییز هم این ترند با کت های اورسایز مشکی بلند در ران وی ها و کت واک های ویژه پاییز ادامه پیدا کرده است. به هر حال یک اورکت یا پالتوی مشکی بلند می تواند برای کمد لباس پاییزی تان آیتمی کاربردی باشد و در عین حال باعث شود با ترندهای فشن پاییز همراه شوید. برندهایی مانند پرادا، ژیوانچی و Margaret Howell از اورکت های اورسایز و بلند مشکی در کالکشن های ویژه پاییز استفاده کردند.

کت های اپل دار

کت های اپل دار را شاید بتوانیم آیتم هایی وینتج بدانیم که یادآور مد دهه ی ۹۰ میلادی اند. این کت های نوستالژیک و محبوب امسال هم در کالکشن های پاییزی برندهایی همچون کنزو، Thom Browne و Dolce & Gabbana دیده شدند.

استفاده از شال ها و شنل های بلند و بزرگ

تک فارس

و اما یکی از ترندهای جذاب امسال که در کالکشن ها و کت واک های پاییز مشاهده شده است، استفاده از شال های بلند و پهن و روسری های قواره بزرگ در استایل است. مدل های متعددی در کت واک های برندهای Burberry، Saint Laurent، Etro و مایکل کورس این شال ها و روسری های قواره بزرگ را به دور خود پیچیدند و در ران وی راه رفتند.

پیراهن های پاییزه گل دار

ترند پیراهن های گل دار که به نوعی یک ترند وینیج و یادآور مد دهه ی شصت و هفتاد محسوب می شود امسال هم در میان ترندهای پاییزه سال جایگاه ویژه ای دارد. برندهای مطرح و محبوبی همچون لویی ویتون، Emilia Wickstead، شنل و الکساندر مک کویین در کالکشن های پاییز از این طرح های گل دار زیبا در پیراهن های متنوع شان استفاده کرده اند.

سیلوئت ساعت شنی

یکی از دیگر ترندهای که در کالکشن های طراحان و برندهای مد پاییز مشاهده شده است، سیلووئت ساعت شنی است. شانه های پهن و کمر باریک که می تواند با نوع دوخت لباس و یا استفاده از گن های ساعت شنی و یا کمربندهای پهن ایجاد شود.

طرح های گل دوزی شده

امسال طرح های گل دوزی شده زیبا و جزییات سوزن دوزی شده چشم نواز هم دوباره به صحنه ی مد بازگشته اند. برند Gudru Sjödén کالکشن پاییزه زیبایی مملو از این طرح های سوزن دوزی شده و گل دوزی شده بسیار زیبا ارائه داده است. این ترند جذاب همچنین به اعتلای صنایع دستی بومی کشورهای مختلف هم کمک شایانی می کند.

پانچوهای بافت

پانچوهای بافت از جمله آیتم های جذاب راحت و کاربردی هستند که امسال در میان ترندهای پاییزی به چشم می خورند. این آیتم های دوست داشتنی را می توانید در ست لباس پاییزی زنانه با انواع دامن، شلوار و بوت ست کنید و بدرخشید.

طرح های چهل تکه یا تکه دوزی شده

T A K F A R S

چهل تکه ها هم از جمله ترندهای جذاب پاییز هستند. به طور کلی طرح های چهل تکه که ما را به یاد لحاف های تکه دوزی شده مادربزر گ ها می اندازند برای فصل پاییز فوق العاده اند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر