تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه مدل کفش برای فصل پاییز مناسب است

image چه مدل کفش برای فصل پاییز مناسب است

کفش پاییزی مناسب باید گرمای پا را حفظ کند و در عین حال قابلیت تهویه داشته باشد

پاییز آغاز فصل سرماست اما به خصوص در ماه های اول پاییز هنوز آنقدر هوا سرد نشده که کفش های سنگین و چند لایه زمستانی بر پا کنید. بنابراین کفشی که انتخاب می کنید باید در عین حال که در روزهای بارانی و خنک پاهایتان را گرم نگه میدارد قابلیت تهویه ی مناسب هم داشته باشد.

کفش پاییزی مناسب باید سبک و ضد آب باشد

بهتر است جنس کفشی که انتخاب می کنید ضد آب باشد. کفش هایی که در هنگام بارندگی خیس می شوند و آب باران را در خود نفوذ می دهند بر اثر خیس شدن سنگین خواهند شد و راه رفتن را برایتان دشوار می کنند. همچنین ممکن است در اثر بارندگی پایتان خیس شود و گل کفش هایتان هم به آسانی پاک نشود. بنابراین بهتر است از در روزهای بارانی پاییزی از پوشیدن جنس هایی همچون نبوک، مخمل و پارچه های کنفی اجتناب کنید. همچنین توصیه می شود پوشیدن کفش های چسبی را فراموش کرده و کفش های دوردوز را برای فصل سرما انتخاب کنید.

تکفارس آی آر

چرم طبیعی و مصنوعی بهترین جنس برای کفش پاییزی محسوب می شود، چراکه آب را نفوذ نمی دهد، به آسانی با یک پارچه ی تمیز می شود و قابلیت تهویه هم دارد.

زیره یا کفی ضد لغزش در انتخاب کفش پاییزی اهمیت دارد

زیره ی مناسب یکی از دیگر ویژگی های مهمی است که باید برای انتخاب کفش پاییزی در نظر بگیرید. با توجه به احتمال بارندگی در این فصل و لیز شدن معابر کف کفش تان باید به شکلی باشد که مانع از سر خوردن شما شود؛ بر همین اساس کفش هایی که زیره ی شیار دار یا عاج دار دارند برای فصل پاییز انتخاب مناسبی اند.

رنگ مناسب برای انتخاب کفش پاییزی

در انتخاب رنگ کفش در فصل پاییز دو نکته ی مهم را باید در نظر بگیرید

www.takfars.ir

در فصل های گرم سال رنگ های روشن توصیه می شوند، چراکه باعث بازتاب نور و جذب نشدن گرمای خورشید می شوند اما در فصل های سرد مانند پاییز و زمستان این روند بر عکس است؛ در این فصل ها بهتر است برای جذب بهتر نور خورشید به سراغ رنگ های تیره بروید.

در این فصل گل و لای کف معابر سبب می شود کفش هایتان کثیف شود؛ بنابراین رنگ هایی را انتخاب کنید که آلودگی های روی کفش تان را مخفی کنند؛ رنگ های خانواده قهوه ای و بژ برای این منظور توصیه می شوند.

کفش های ساق دار گزینه مناسبی برای فصل پاییزاند

کفش های ساق دار بهترین انتخاب برای فصل پاییز و زمستان هستند. این مدل کفش ها هم پاهایتان را گرم نگه می دارند و هم این که این مدل کفش ها در صورت لیز خوردن و یا لغزیدن پاهایتان روی زمین خیس و یخ زده، با محافظت از مچ پا مانع از آسیب به پاها و پیچ خوردگی مچ پا می شوند.

انتخاب بهترین مدل کفش پاییزی

بوت

هر چند به طور کلی بوت ها به عنوان کفش زمستانه معروف هستند اما این نوع کفش ها را در پاییز هم می توان به پا کرد. بوت ها به طور خاص به عنوان کفش پاییزی زنانه طرفداران زیادی دارند و با جلوه ای که به استایل پاییزه و زمستانه می دهند جزو محبوب ترین آیتم های پاییزی و زمستانی محسوب می شوند.

بوت های بلند را در استایل پاییزی می توانید با انواع شلوار جذب و یا دامن های پاییزه استایل کنید. اگر خواستید یک بوت یا نیم بوت پاشنه دار را به عنوان کفش پاییزی زنانه انتخاب کنید حتما به کفی آن دقت کنید؛ چراکه وجود پاشنه ی بلند ممکن است احتمال سر خوردن شما را بیشتر کند، از همین جهت حتما باید کفی کفشتان مانع از سر خوردن شما شود.

برندهای چرم مشهد، چرم آرا، سرزمین چرم و گازولین از جمله بهترین برندها برای خرید بوت زنانه هستند. برای خرید بوت مردانه هم می توانید به سراغ برندهای لیورجی، گازولین و جک اند جونز بروید.

نیم بوت ها

تک فارس

نیم بوت ها چه در استایل مردانه و چه در استایل زنانه بهترین انتخاب به عنوان کفش پاییزی محسوب می شوند. این نوع کفش های پرطرفدار در انواع و اقسام استایل ها ست می شوند. به خصوص اگر به سراغ بوت های چرمی دوردوزی شده با کفی عاج دار بروید می توانید مطمئن باشید که بهترین کفش پاییزی مردانه یا زنانه را برای خودتان انتخاب کرده اید.

در استایل های شیک و رسمی هم نیم بوت های رسمی تهیه شده از چرم مصنوعی یا طبیعی انتخاب بسیار مناسبی خواهند بود. برندهای اکو، کروماکی، بهشتیان، چرم مشهد، هامتو و جاست فاب از جمله برندهای مناسب برای خرید نیم بوت زنانه هستند و برای خرید نیم بوت مردانه هم به سراغ برندهای کاترپیلار، گازولین،کروماکی و بهشتیان بروید.

کتانی های ضد آب برای استایل اسپرت پاییزی

اما بوت ها و نیم بوت ها ممکن است برای پیاده روی های طولانی کمی سنگین باشند؛ به همین جهت در فصل پاییز کتانی هایی که کل بخش های پا را می پوشانند و آب هم به آن ها نفوذ نمی کند گزینه ی خوبی برای استایل اسپرت محسوب می شوند.

کتانی های ساق دار ضد آب هم برای فصل پاییز گزینه ی بسیار خوبی محسوب می شوند و به عنوان کفش پاییزی اسپرت مردانه یا زنانه بهترین انتخابند.

چه کفش هایی را برای پاییز نپوشیم؟

اما چه نوع کفش هایی را باید در فصل پاییز از کمد لباس تان خارج کنید؟ با توجه به سرمای هوا و همچنین احتمال بارندگی بهتر است از پوشیدن این نوع کفش ها خودداری کنید.

صندل ها

صندل ها و به طور کلی کفش های روباز برای فصل پاییز مناسب نیستند، چراکه هم سرما در آن ها نفوذ می کند و هم این که پاهایتان ممکن است آلوده به گل و لای شود و پوشیدن صندل در این شرایط آب و هوایی برای سلامت و بهداشت پاها مناسب نیست.

کفش های پارچه ای

T A K F A R S

کفش های پارچه ای شامل کفش های تهیه شده از پارچه کنف، مخمل و غیره برای این فصل مناسب نیستند؛ چراکه رطوبت را جذب می کنند و اگر هم در اثر گل و لای آلوده شوند تمیز کردن آن ها سخت است. کتانی های پارچه ای مانند کتانی های پارچه ای ونس و آل استار هم در این دسته قرار می گیرند؛ با این وجود اگر به پوشیدن این نوع کفش ها در فصل پاییز اصرار دارید حتما به هنگام خروج از خانه وضعیت آب و هوایی را چک کنید.

کفش هایی با زیره های لیز

کفش هایی که کفی صاف دارند برای این فصل مناسب نیستند، چراکه احتمال سر خوردن شما در روزهای بارانی را افزایش می دهند. به هنگام خرید کفش پاییزی حتما زیره ی کفش را چک کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر