تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا من پدر و مادر خوبی دارم یا خیر

image آیا من پدر و مادر خوبی دارم یا خیر

برای آن ها همه چیز نمره نبود

وقتی بچه ای نمره ی بدی در مدرسه می گیرد، نباید از گفتن آن به پدر و مادرش ترس داشته باشد. بچه ای که برخورد نامناسبی از پدر و مادرش دیده، نمرات بدش را پنهان می کند و دائماً نگران است که آن ها از نمره هایش باخبر شوند. اما والدین خوب می توانند به فرزندان خود توضیح دهند که گرفتن نمره های خوب در مدرسه مهم است، اما این دانش است که واقعاً مهم است، نه نمرات درسی.

مشکلات تان را با آن ها در میان می گذاشتید

خیلی عالی می شود که فرزندان موفقیت ها و دستاوردهای خود را با والدین شان در میان بگذارند. اما از آن مهم تر برای آن ها این است که بتوانند درباره ی مشکلات خود با والدین شان صحبت کنند. طبیعی است که دل مان بخواهد با کسی از مشکلات مان بگوییم و بخواهیم گوش شنوا و حامی مان باشند. بچه ها باید این را متوجه شوند که موقعیت های مختلفی ممکن است رخ دهد و اشتباه کردن هیچ ایرادی ندارد.

تکفارس آی آر

به حریم شخصی تان احترام می گذاشتند

بسیاری از والدین معتقدند فرزندان شان نباید بدون در زدن وارد اتاق آن ها شوند، اما خود این را در مورد فرزندان شان رعایت نمی کنند. این قانون در خانواده باید برای همه ی اعضای خانواده وجود داشته باشد. والدین باید به حریم شخصی فرزندان شان احترام بگذارند تا فرزندان شان هم همین کار را با آن ها انجام دهند.

از شما انتقاد نمی کردند

والدین خوب از از فرزندان خود انتقاد نمی کنند و آن ها احمق، تنبل یا پاق خطاب نمی کنند. این کلمات به اعتماد به نفس فرزندان لطمه می زند. والدین باید هنگام صحبت با فرزندان خود در انتخاب کلمات دقت کنند. آن ها باید بگویند که دقیقاً چه انتظاری از فرزندان شان دارند اما به آن ها توهین نکنند.

به اشتباهات خود اعتراف و عذرخواهی می کردند

www.takfars.ir

همه مرتکب اشتباه می شوند، هم بچه ها و هم بزرگ ترها. با این حال، اغلب والدین فراموش می کنند که آن ها نه تنها باید عذرخواهی کردن را به فرزندان شان یاد دهند، بلکه باید انجامش را هم به آن ها نشان دهند. والدین اگر متوجه شدند در برخورد با فرزندان خود زیاده روی کرده اند، نباید از معذرت خواهی از او خجالت بکشند. کسی که می تواند به ضعف خود اذعان کند، در حقیقت، انسانی قوی است.

شما را مجبور به دنبال کردن علائق خود نمی کردند

بچه ها باید کاری که دوست دارند را انجام دهند، نه کاری که والدین شان دوست دارند. خیلی عالی می شود اگر پدری اهل فوتبال بوده، فرزندش هم شیفته ی فوتبال باشد. اما ممکن است فرزند او عاشق موسیقی یا رقص باشد. والدین باید به استعدادهای فرزندان خود توجه کنند و آن ها را مجبور به دنبال کردن رویاهای خود نکنند.

والدین خوب فرزندان شان را تشویق به رشد می کنند و به آن ها کمک می کنند به افراد شادی بدل شوند که کار مورد علاقه ی خودشان را انجام می دهند.

به حرف هایتان اعتماد داشتند

این موقعیت را بسیاری از ما تجربه کرده ایم: والدین مان را به مدرسه می خواستند و در آنجا به آن ها درباره ی رفتار بد ما می گفتند. آن ها هم با عصبانیت به خانه بازمی گشتند و جنجالی حسابی به پا می شد. اما پدر و مادر باید قبل از فریاد کشیدن بر سر فرزند خود از او بخواهند که به آن ها توضیح دهد. چرا که شاید او اصلاً تقصیری نداشته و در حقیقت، برای حل مشکل به کمک والدینش نیاز داشته باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر