تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور لبخند بزنید تا جذاب و دلربا شوید

image چطور لبخند بزنید تا جذاب و دلربا شوید

لبخند یک حس متقابل را منتقل می کند که نشان می دهد شما خود را با آنها در یک سطح می بینید؛ چه رو در رو با کسی باشید و چه در مقابل گروهی از مردم.

لبخند این حس را القاء می کتد که به طرف مقابل می گوید: “من حس خوبی دارم و قرار است که از لحظات با هم بودن لذت ببریم”.

لبخند زدن “واقعا” به شما احساس خوبی می دهد

حتی اگر کمی احساس کرختی و بی حوصلگی می کنید، کمی افکار مثبت به ذهن خود تزریق کنید و یک لبخند نیز به آن اضافه کنید. “اندورفینی” که در بدن ترشح می شود باعث می شود فشارهای جسمی و تنش های احساسی شما کاهش یابد.

تکفارس آی آر

لبخند زدن به دیگران نیز حس خوبی می دهد

لبخند شما از فاصله دور قابل تشخیص است و به دیگران اطمینان می دهد که شما شخص مهربان و دوست داشتنی هستید و به آنها حس خوبی منتقل می کند.

خطوط چروک شما وقتی که حاصل لبخند زدن باشند شکل بهتری دارن تا وقتی که حاصل اخم های شما باشند. لبخند های شما شخصیت شما را بازگو می کنند و هر چه از سن شما بیشتر می گذرد بیشتر خود را نشان می دهند.

لبخند بهترین تضمین برای سلامت روح و جسم شما است

لبخند زدن، سلامت، شادمانی، دوستی، مؤفقیت و عمر طولانی را با خود به ارمغان می آورد.

www.takfars.ir

با لبخند زدن راحت باشید و از آن خجالت نکشید

اگر زیاد به لبخند زدن عادت ندارید، غلبه بر استرس و بدبینی نسبت به لبخند زدن نیاز به تمرین دارد. اما مثل هر عادت دیگری با گذشت زمان راحت تر می شود.

نکاتی که باید در ذهن داشته باشید.

لبخند همیشه خوب به نظر می رسد

احساس استرس و خجالت در مورد زیبایی لبخند بی مورد است. باور داشته باشید که با لبخند زدن دوست داشتنی تر به نظر می رسید.

لبخند زدن یک عمل حرفه ای است

قرار نیست که لبخند زدن در محل کار شما را غیر حرفه ای نشان دهد، بر عکس لبخند زدن به شما شخصیت انسانی می بخشد و باعث می شود کارها بهتر پیش بروند. مردم لبخند زدن را نشانه تایید و تحسین می دانند.

لبخند شما را واقعی تر نشان می دهد

اگر از این می ترسید که لبخند زدن شما را آسیب پذیر نشان دهد ، به لبخند های رابرت دنیرو فکر کنید. لبخند بازیگران سینما در عین حالی که واقعی نیستند اما حس نیرومندی همراه با اعتماد به نفس را به شما منتقل می کنند. پس، از لبخند زدن برای نشان دادن اعتماد به نفس خود استفاده کنید که نه تنها شما را آسیب پذیر نشان نمی دهد، بلکه شما را نیرومند تر و سرشار از قدرت و انرژی نشان خواهد داد.

لبخندتان را واقعی کنید

تک فارس

اگرچه در هنگام ترس، خشم و ناراحتی لبخند زدن امکان پذیر است، اما کپی کردن یک لبخند واقعی، کار آسانی نیست. در واقع تنها ۱۰ درصد از مردم قادر به تقلید یک لبخند واقعی هستند. در یک لبخند واقعی علاوه بر دهان، چشمها نیز می خندند و گوشه چشمها جمع میشود و در واقع کل صورت با هم لبخند می زنند. اما در یک لبخند غیر واقعی اگر چه لب و دهان می خندند اما بقیه اجزاء صورت بی روح باقی می مانند. یک لبخند واقعی حاصل شادی درون، احساسات مثبت و تصویری زیبا از اعماق وجود شما است.

افکار مثبت و شاد در ذهن خود بپرورانید

آسان ترین راه برای یک لبخند زیبا و واقعی این است که احساس شادی و خوشحالی کنید. به چیزی که واقعا عاشق انجام دادنش هستید یا به شادترین لحظه زندگی تان فکر کنید.

عاشق دیگران و زندگی تان باشید

ایجاد یک لبخند دوستانه و واقعی هنگامی که عاشق زندگی و آدمهای اطراف خود باشید خیلی آسانتر است. برای تمام آنچیزی که دارید شکرگذار باشید؛ لبخند به طور طبیعی به صورت شما خواهد نشست.

با چشمانتان لبخند بزنید

لبخندی که از اعماق قلب شما بیاید، به چشم هایتان کشیده می شود. شاید خیلی شنیده باشیم که شخصی “چشمهایش لبخند میزنند”. چشم های شما سرچشمه ی حقیقتند. چشمها می درخشند و شادی را منعکس می کنند.برای اینکه دقیقا درک کنید که چشمان شما چگونه لبخند میزنند، روبروی یک آینه بایستید و سعی کنید لبخند بزنید البته با چشم هابرای راحتی بیشتر با کاغذی نیمه پایین صورت خود را بپوشانید و لبخند بزنید.

ممکن است ببینید که در حالی که لبخند زده اید اما نغییری در چشمها به وجود نیامده و صورت شما کاملا بی روح است. با کمی تمرین و تسلط بر ماهیچه های صورت می توانید این حالت چشمهای خندان را به حافظه ماهیچه های خود بسپارید و در هر زمانی که اراده کردید با تمام چهره و چشمهایتان لبخند بزنید.

لبخند زدن را تمرین کنید

تمرین لبخند زدن هیچ آسیبی به شما نخواهد رساند و در واقع به اعتماد به نفس شما در لبخند زدن کمک می کند. لبخند زدن در جلوی آینه به شما کمک می کند که زیباترین و دلچسب ترین لبخندتان را انتخاب کنید و روی این نوع لبخند تمرین کنید. کدام لبخند شما طبیعی تر به نظر می رسد؟ کدام لبخند شخصیت شما را بهتر معرفی می کند؟ آیا حس اعتماد به نفس را در لبخند هایتان پیدا میکنید؟ اگر نه سعی کنید حس اعتماد به نفس را به لبخند هایتان بیفزایید.

T A K F A R S

بهترین عکسی را که به نظر خودتان در آن عکس خوب افتاده اید پیدا کنبد و ببینید که اجزای صورت شما چه ویژگی هایی دارند. در مقابل آینه سعی کنید که دقیقا همان چهره موجود در عکس را به درآینه ببینید و برای اینکه در ناخوداگاه شما ثبت شود و به صورت ناخودآگاه نمایان شود تمرین کنید. به زودی این لبخند دوست داشتنی جزیی از چهره و شخصیت شما می شود.

احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید

شاید گهگاهی شده باشد که ظاهر خود را در آینه زشت تصور کنید. این دقیقا همان لحظه ای است که احساس خوبی نسبت به خود ندارید. احساس خود را تغییر دهید و زیبا تر شوید. شاید در کسری از ثانیه تغییر را احساس کنید.

به تفاوت لبخند با دهان بسته و دهان باز توجه کنید

لبخند با دهان باز و دندان های نمایان شده در بعضی افرااد کمی حس چاپلوسی و غیر خالصانه ایجاد میکند، اما در بعضی افرادچهره را دوست داشتنی تر می کند. لبخند زدن با دهان باز هنگامی که دندان های ردیف پایین نمایان می شوند، گاهی این طور به نظر می رسد که به جای لبخند زدن، دارید دندانهایتان را نشان می دهید.

هنگام لبخند زدن با دهان باز، می توانید با چسباندن زبان به دندانها، فاصله بین دندان های هر ردیف را کمتر نشان دهید.

سلامت دهان و دندان ها را رعایت کنید

گاهی اوقات ترس از اینکه مبادا چیزی به دندان ها چسبیده باشد و یا بوی بد دهان، شما را از لبخند زدن باز می دارد. با بر طرف کردن این نگرانی ها جادوی لبخند زدن را از دست ندهید. به طور مرتب دندانهایتان را مسواک بزنید. همیشه یک خشبو کننده دهان با خود همراه داشته باشید. مرتب به دندان پزشکتان سر بزنید و اگر مشکلی در زیبایی دندان هایتان احساس می کنید با آنها در میان بگذارید. لبهایتان را از خشک شدن و پوسته پوسته شدن دور نگه دارید.

وقتی که لبخند زدن سخت است

گاهی از روی اجبار و برای دلگرم کردن دوستان و فرزندانتان یا برای گرفتن عکس و یا هر دلیل دیگری مجبور هستید که لبخند بزنید. در چنین مواقعی باید به حافظه ماهیچه ای صورت که قبلا تمرین داده اید رجوع کنید. به یاد داشته باشید که هنگام لبخند زدن، می بایست ۲۰ درصد بیش از تصویر ذهنی خود به ماهیچه های صورت فشار وارد کنید.

تک فارس www.takfars.ir

چشمک زدن در حال لبخند زدن می تواند حس درونی شما را پنهان کند

نکته ها

فرصت های زیادی برای لبخند زدن در اطراف شما وجود دارد. آنها را از دست ندهید.

شما برای اینکه لبخند زیبایی داشته باشید به دندان های زیبا نیازی ندارید. اما اگر این مسئله شما را آزار می دهد به یک دندان پزشک مراجعه کنید یا با دهان بسته لبخند بزنید.

لبخند به ما کمک می کند با افراد دیگر ارتباط برقرار کنیم

ماریان لافرنس،یک روان شناس تجربی هنگام تحقیق برای کتابش، چیزی جالب کشف کرد؛ لب ها و لبخندها، رابطه کاملا متفاوتی با زندگی، مرگ، اعتماد، دروغ گفتن، کار، حافظه، رابطه ج.ن.س.ی و سیاست دارند.

او در این باره می گوید: “من متوجه شدم، وابستگان افراد درگذشته، اغلب بیشتر از هر ویژگی دیگر عزیزشان، لبخندش را به یاد می آورند”.

اگرچه ممکن است اشاره به لبخند کسی که فوت کرده است عجیب به نظر برسد، این روانشناس برای ثابت کردن این موضوع که لبخند روشی برای ارتباط با افراد دیگر است به سراغ آن رفته است.

لافرنس همچنین نشان داد مردم با حالات صورتشان، به ما اعتنا می کنند، نشان می دهند که ما زنده هستیم، مهم هستیم و اشیایی نیستیم که ما را حذف کنند. این نشان می دهد، لبخندهای بی ریا واقعا موضوع مهمی است.

علاوه بر این، با رابطه و جاذبه که جزئی جدا نشدنی از دنیای امروزی قرار ملاقات ها است، تعجبی ندارد که همه لبخندها به نظرمان جذاب بیاید.

تکفارس

نوع لبخند زدن می تواند کیفیت آن را نشان دهد

اگر بخواهید یک فرد نوع دوست را توصیف کنید، احتمالا از کارهای داوطلبانه یا وقت گذاشتن او برای افراد دیگر یاد می کنید اما ممکن است تمایل داشته باشید درباره لبخندهای این افراد هم صحبت کنید.

طبق گزارش انجمن علمی روانشناسی، مارک ماخو، دانشمند علوم رفتاری در بریتانیا، همراه با تیمش، کشف کرد افراد در تلاش برای تبلیغ نیات نوع دوستانه و قابل اعتماد کردن آنها، خودشان را به لبخند زدن عادت می دهند.

نوع دوستی هم به عنوان رفتاری فریبنده به حساب می آید. در واقع وقتی پای روابط طولانی مدت به میان می آید به عاملی مهم برای بسیاری از خانم ها تبدیل می شود. این ویژگی سخاوتمندانه حتی قابلیت افزایش جذابیت فرد را هم دارد.

اما در واقع، تحقیقی در سال ۲۰۱۶ نشان داد نوع دوست بودن به جای اینکه به جذابیت مردان بیافزاید، آن را کاهش می دهد. مردانی که جذاب نبودند اما نوع دوست بودند به عنوان مردانی ساده در نظر گرفته می شدند نه نوع دوست و جذاب.

لبخند ارتباط مستقیمی با احساس راحتی ما دارد

اگرچه شما احتمالا به توانایی لبخند زدن زیاد فکر نمی کنید، بعضی از شرایط عصبی و پزشکی افراد را برای واکنش نشان دادن با حالات صورت ناتوان می کند. ماریان لافرنس، روان شناس تجربی این را تجربه ای دردناک می داند.

او در صحبت با مجله Wired گفت: لبخند زدن ارتباط مستقیمی با احساس راحتی ما دارد و وقتی شما نتوانید لبخند بزنید ما احساس ناراحتی می کنیم.

این پروفسور در این باره خانمی را مثال می زند که بعد از اینکه یک شامپانزه به او حمله کرد مورد عمل پیوند صورت قرار گرفت. بعد از عمل، دوباره توانایی خود را برای بوییدن و لبخند زدن به دست آورد. این زن، باقی عمرش نابینا ماند اما اینکه او می تواند لبخند بزند قابل توجه است. درست همانطور که لبخند زدن بین افراد ارتباط ایجاد می کند می تواند در روابط اطمینان بخش و مفید هم باشد.

خوشحالی جذاب است

takfars.ir

با اینکه دلایل مختلفی برای لبخند زدن وجود دارد، شادی به طور کلی به عنوان معمول ترین دلیل در نظر گرفته می شود.

در تحقیقی کانادایی که CBC News انجام داده است، به شرکت کنندگان چهار حالت صورت جنس مخالف نشان داده شد

خوشحال : خوشحالی با لبخند به تصویر کشیده شده شد

مغرور : غرور با دست های بلند شده بالای سر

خجالت : خجالت با سر پایین انداخته و نگاه به زمین

بی حالت : بی حالت با نگاهی خیره و گنگ

در آخر، مردهای شرکت کننده، زنان “خوشحال” را به عنوان جذاب ترین چهره ها ارزیابی کردند.

این در حالی بود که زنان شرکت کننده در این تحقیق مردان “مغرور” را جذاب ترین مردان به حساب آوردند و مردان “خوشحال” در جذابیت فقط یک امتیاز پایین تر بودند. از تمام زنان شرکت کننده، زنان جوان تر به مردان خندان کمترین امتیاز را دادند. با این وجود، جذاب بودن خوشحالی و نشانه مشخص آن، لبخند غیرقابل انکار است. این در حالی است، که زنان مسن مردان “خوشحال” و “خجالتی” را کاملا جذاب می دانستند.

لبخندها پرارزش هستند

تحقیقی که در سال ۲۰۰۳ توسط انجمن علوم روان شناختی انجام شد تاثیر لبخند بر مغز را نشان داد. با استفاده از MRI ها، پژوهشگران متوجه شدند فقط نگاه کردن به صورتی جذاب قشر اوربیتوفرونتال مغز را فعال می کند.

تک فارس آی آر

این بخش از مغز سنسورهای واکنشی مثل مزه کردن و لمس کردن را فعال می کند. جالب توجه است که وقتی شرکت کنندگان چهره ای با تبسم را می بینند، فعالیت مغز افزایش می یابد. دیدن لبخند واقعی هر کس می تواند به نوعی یک پاداش باشد.

رونالد ریگیو، پروفسور روان شناسی سازمانی در دانشگاه کلرمونت در کالیفرنیا می گوید: “هر بار که شما به کسی لبخند می زنید، مغزش، لبخندتان را به عنوان لطفی برای او جلوه می دهد.

شما با لبخند زدن یک رابطه همزیستی ایجاد می کنید که در مغز هر دو شما، واکنش های شیمیایی حسی خوب را ایجاد می کند و مرکزهای پاداش مغز را فعال می کند؛ هر دو شما را جذاب می کند و احتمال زندگی طولانی تر و سالم تر را برای شما فراهم می کند. لبخند قدرتمند است.

چرا مردان نباید به زنان بگویند لبخند بزن

لبخند زدن مزایای خودش را دارد اما وقتی به شما گفته می شود لبخند بزنید تاثیر این مزایا اگر کاملا از بین نرود از آن کم می شود.

زنان وقتی چهره ای معمولی دارند و مشکل خاصی هم ندارند و کسی به آنها می گوید اخم نکن، شاد باش. یا همکار مردشان که فکر می کند لازم است لبخندی ساختگی داشته باشند و به آنها می گویند لبخند بزنید علاقه زیادی به تمام کردن این گفتگو دارند.

هلن فیشر، انسان شناس در این باره توضیح می دهد: ” اینکه به هر کس بگوییم کاری را بر خلاف میلش انجام دهد شما و آنها را اذیت می کند”.

پس چرا بعضی از افراد، به خصوص مردان، هنوز هم می خواهند خانم ها لبخند بزنند؟ فیشر می گوید: احتمالا این خواسته گاهی اوقات نشانه علاقه است. مثلا ممکن است همکار مردتان فکر کند لبخند زدن در واقع به شما کمک می کند با دیگر افراد در محل کار بهتر کنار بیایید.

بعضی اوقات هم مردان از لبخند به عنوان وسیله ای برای برگرداندن زنان به نقش مطیع و کلیشه ایشان استفاده می کنند.

قدرت عجیب لبخند مردان

TakFars

لبخند خواستن مردان از زنان تنها راه تشویق آنها برای برگرداندن زنان به نقش مطیعشان نیست. طبق تحقیقی درباره شخصیت و روان شناسی اجتماعی، لبخند یک مرد می تواند تا حدی به شکلی مشابه در تشویق زنان به رفتاری مطیع و کلیشه ایشان کار کند.

محققان کشف کردند خانم ها به احتمال زیاد مردی خندان را در نقشی سلطه پذیر مثل مدرس یا مربی دوست دارند. این موضوع حقیقت دارد.

این تحقیق نشان می دهد این شوخی های جنس گرایی می تواند تسلط بی چون و چرای مردان را در طول تاریخ به زنان گوشزد کند حتی اگر این موضوع تلخ در قالب شوخی و خنده گفته شود یا حتی وقتی هیچ کس جز خود گوینده به آن نخندد.

پتی وود، کارشناس زبان بدن می گوید: “این به این دلیل است که زنان وقتی بین این حرف ها لبخندی ببینند، واکنشی صمیمانه تر نشان می دهند”. هیچ انکار و شکی وجود ندارد که ما شیفته لبخند هستیم اما متاسفانه و قاطعانه این لبخندها علیه ما عمل می کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر