تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

جوانسازی و زیبائی پوست بدون عمل جراحی

image جوانسازی و زیبائی پوست بدون عمل جراحی

شیوه‌های متنوعی از جوانسازی صورت وجود دارد که به فراخور نیاز فرد یک یا چند مورد از آنها اعمال می‌شود. یکی دیگر از این روش‌ها شفاف سازی کلی پوست صورت با لیزر و سایر تکنولوژی‌های پیشرفته است که با اعمال اثر بر لایه‌های مختلف سطحی و عمقی پوست صورت، آن را وادار به تولید سلول‌های جدید و کلاژن‌سازی می‌کند و پوست ضمن شفاف‌تر شدن فرم خود را بهتر حفظ می‌کند.

البته نباید توقع داشت چین و چروک ‌با این روش محو و ناپدید شوند. در نسل جدید لیزرهای جوانسازی سعی شده تا اثرات تخریبی روی لایه‌های سطحی به حداقل برسد و بیشترین میزان انرژی لیزر به طور انتخابی در لایه های عمقی اعمال شود. مزیت این نوع از لیزرها، به‌خصوص در شرایط آب و هوایی کشور ما که آفتاب در اکثر روزهای سال وجود دارد، بیشتر مشهود است

فیلرهای طبیعی یا موقتی

موادی سازگار با بافت بدن بوده و جزئی از بدن فرد می‌شوند؛ لذا هم نتیجه آنها از نظر زیبایی بهتر است و هم بسیار کم‌عارضه هستند. با پیشرفت تکنولوژی و کیفیت بالای این مواد، احتمال بروز حساسیت به زیر یک درصد رسیده و ماندگاری‌شان هم بیشتر شده است. یکی از معمول‌ترین انواع این مواد اسید هیالورونیک است که ماده بافت همبند بدن انسان بوده و اکثراً از مشتقات و ترکیبات آن استفاده می‌شود.

تکفارس آی آر

تزریق چربی

فیلر چربی، بسیار بهتر از انواع مصنوعی است، زیرا یک بافت طبیعی با سازگاری کامل بافتی است؛ با این وجود مشکلاتی هم دارد. در مورد چربی، باید آن را از جای دیگر بدن برداشت که نیازمند یک پروسه اضافه است و این برداشت از بخش دیگری از بدن ممکن است برای بیمار ناخوشایند باشد. دومین مسأله اینکه چربی برای چین‌های متوسط و عمیق ماده خوبی است، اما برای چین‌های ظریف کارآیی کمتری دارد؛ در حالی که مواد پرکننده طبیعی با توجه به غلظت‌های متفاوتی که دارند، برای انواع و اقسام چین‌ها قابل استفاده‌اند؛ در نتیجه احتمال ناهمواری در این مواد بسیار کمتر است. کاربرد فیلرهای طبیعی بسیار ساده است؛ اما در گذشته که مواد حجم‌دهنده طبیعی به شکل فعلی در دسترس نبود، استفاده از چربی بدن بیمار رایج‌تر بود.

میزان پایداری فیلرها

عمر فیلر از بوتاکس کمی بیشتر است. برحسب نوع فیلر و محل استفاده، بین ۴ تا ۸ ماه امکان ماندگاری وجود دارد. اکثر افرادی که از فیلر استفاده می‌کنند، سال بعد برای تجدید آن مراجعه می‌کنند. معمولاً در دفعات بعدی مقدار فیلر کمتر و کم‌کم فواصل تزریق نگهدارنده بیشتر می‌شود؛ یعنی فرد در زمانی طولانی‌تر به مقدار کمتری فیلر برای حفظ حالت قبل نیاز خواهد داشت. اصولا صورت ساختاری در حال تغییر است و به مرور زمان با کاهش کلاژن و بافت همبند پوست ضعیف‌تر می‌شود. هدف ما از تمام این کارها برگرداندن صورت به وضعیت جوان‌تر قبلی است؛ بنابراین درمان‌های نگهدارنده یک اصل کلی در تمام روش‌های جوانسازی بوده و بیمار باید باز هم برای حفظ وضعیت مراجعه کند؛ منتها معمولاً درمان اول کامل‌تر است و درمان‌های بعدی سبک‌‌ترند.

لزوم آگاهی مردم

www.takfars.ir

در مورد روش‌های جراحی، نگرانی‌ها کمتر است؛ چراکه کار به هرحال توسط جراحان انجام می‌گیرد و البته مخاطرات خاص خود را هم دارد. اما در روش‌های غیر‌جراحی، متأسفانه افراد زیادی وارد شده‌اند که برخی از آنها حتی پزشک نیستند. مردم باید بدانند که یک تزریق صحیح در حد یک جراحی صحیح اهمیت دارد و اگر اشتباهی صورت گیرد، ممکن است یک عمر برای فرد مشکل ایجاد کند. بنابراین به صرف ارزان‌ بودن، نباید کار را به دست افراد غیر‌متخصص که گاهی حتی پزشک هم نیستند، سپرد. این کار احتیاج به هنر، دانش و تجربه کافی دارد. نکته دوم، تبلیغات گمراه‌کننده در زمینه زیبایی و جوانسازی است. بسیاری از افراد ساده‌اندیشانه گمان می‌کنند با مصرف کرم‌ها و موادی که در شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان روش‌های جوانسازی معجزه‌گر تبلیغ می‌شود، می‌توانند نتایج مطلوبی بگیرند. در حالی که با فرض محال بی‌ضرر بودن، با توجه به اینکه پایه علمی ندارند، در خوشبینانه‌ترین حالت مصرف آنها بی‌فایده بوده و تولید آنها عمدتاً هدفی جز سوء استفاده تجاری ندارد. بنابراین عقل سلیم اقتضا می‌کند که هیچ وجه به این سبک تبلیغات اعتماد نکنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر