تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

تخم مرغ مهمترین منبع غذای برای زنان باردار

image تخم مرغ مهمترین منبع غذای برای زنان باردار

به دلیل اهمیت ماده کولین در ساختمان بدن، عدم مصرف آن در گروه های خاص به ویژه زنان باردار و شیرده می تواند آثار سوء قابل توجهی داشته باشد، زیرا این ماده در به هم پیوستگی ساختمانی غشای سلول ها نقش دارد.

تخم مرغ پس از جگر گاو دومین منبع مهم و غنی از کولین است که به خصوص باید در زنان باردار و شیرده به مصرف برسد. کولین تخم مرغ در داخل زرده آن به صورت ماده ای به نام لسیتین یافت می شود.

۲ عدد تخم مرغ با تامین حداقل ۲۵۰ میلی گرم کولین حدود ۵۰ درصد نیاز روزانه یک خانم باردار و شیرده را تامین میکند، کولین نقش بسیار مهمی در تکامل مغز جنین دارد و این ماده مناطقی از مغز را که مسئول برقراری حافظه هستند تحت تاثیر قرار داده و توانایی یادگیری در دوران زندگی را تقویت میکند.

دریافت کولین توسط جنین از مادر نه تنها باعث رشد و تکامل مناسب مغزی او می شود بلکه باعث می شود که سطح ماده هموسیستئین در خون مادر در حد متعادل حفظ شود و همچنین مادران بارداری که در رژیم غذایی خود فقر کولین دارند، ۴ برابر بیشتر احتمال دارد که جنین آنها دچار ضایعات لوله عصبی از جمله کانال مغزی نخاعی شود.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر