تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه خشک کردن سیر در خانه چیست

image بهترین راه خشک کردن سیر در خانه چیست

خشک کردن سیر زیر نور آفتاب

بهترین راه خشک کردن سیر خرد شده قرار دادن آن زیر نور آفتاب است. برای این کار باید بعد از جدا کردن پوست سیرها، آن ها را به صورت حلقه ای برش دهید. سپس ورقه های سیر را روی یک پارچه تمیز پهن کنید و برای چند روز در آفتاب قرار دهید.

خشک کردن سیر تازه روی بخاری و شوفاژ

راهکار بعدی برای افرادی که در مناطق شرجی یا آلوده زندگی می کنند، خشک کردن سیر تازه روی بخاری یا شوفاژ است. برای خشک کردن سیر تازه روی بخاری و شوفاژ باید سیرها را خرد کنید و کف سینی آلومینیومی یا روحی بچینید. سینی را روی بخاری و شوفاژ قرار دهید. برای خشک کردن سیر روی بخاری نباید شعله بخاری زیاد باشد. به خاطر داشته باشید که هر از چند گاهی سیرها را زیر و رو کنید تا به سینی نچسبند و به خوبی خشک شوند.

تکفارس آی آر

خشک کردن سیر در فر

در طرز تهیه پودر سیر سریع باید سیرها را در فر خشک کنید. برای این کار باید سیر را با کمک غذاساز خرد کنید و یا به صورت ورقه ای برش دهید. سپس سیرها را در سینی یا توری مناسب پهن کنید و برای مدت ۱/۵ تا ۲ ساعت با دمای ۱۱۰ درجه سانتی گراد در فر قرار دهید. هر چند دقیقه یک بار سیرها را زیر و رو کنید تا به سینی نچسبند. قبل از خارج کردن سیرها از فر یک عدد سیر را با دست فشار دهید و خرد کنید و اگر کاملا خشک بود، سینی را از فر خارج کنید. به خاطر داشته باشید که برای خشک کردن سیر در فر دمای فر باید روی درجه حرارت پایین تنظیم شود. در غیر این صورت سیر می سوزد و قهوه ای رنگ می شود.

خشک کردن سیر در مایکروفر و خشک کن

ساده ترین روش خشک کردن سیر در خانه استفاده از دستگاه خشک کن و مایکروفر است. برای این کار باید دستگاه را روی حالت خشک کن تنظیم کنید و سیرها را در آن قرار دهید. چند بار سیرها را زیر و رو کنید و صبر کنید تا کاملا خشک و ترد شوند.

خشک کردن سیر با آویزان کردن آن

www.takfars.ir

آویزان کردن و خشک کردن سیر تازه با ساقه یک روش خشک کردن سیر برای افرادی که دوست دارند سیر را به روش سنتی خشک کنند و در غذاها از سیر خشک به جای پودر سیر استفاده کنند. در این روش باید سیرها را با ساقه از یک نقطه آویزان کنید و در فضای بیرون از منزل و در معرض هوا خشک کنید. برای این کار می توانید سیر را به صورت دسته ای درست کنید و بعد آویزان کنید تا خشک شوند.

خشک کردن سیر تازه با نخ کشیدن سیر

بهترین روش خشک کردن سیر تازه به نخ کشیدن آن است. در این روش برای خشک کردن سیر تازه با ساقه باید سیرها را به صورت درسته، با کمک نخ و سوزن به هم وصل کنید و در نقطه ای آویزان کنید تا سیرها خشک شود. در این روش معمولا ۱ تا ۲ ماه طول می کشد تا سیر کاملا خشک شود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر