تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت کوکو با بادمجان

image آموزش پخت کوکو با بادمجان

طرز تهیه کوکو بادمجان

برای تهیه کردن کوکو خوشمزه باید در اولین مرحله بادمجان ها را خیلی خوب بشویید و پوست بکنید و داخل آب نمک بگذارید تا تلخی آن گرفته شود و بعد از چند ساعت آنها را خارج کرده و با یک دستمال خشک کنید و با استفاده از رنده درشت داخل یک ظرف رنده کنید.

سپس در ظرفی دیگر پیاز را با رنده درشت رنده کنید و وقتی که کارتان تمام شد آب اضافه پیاز را بگیرید

سپس مقداری روغن داخل یک تابه ریخته و روی شعله ملایم گاز قرار دهید و بادمجان هایی که رنده کرده بودید به همراه پیاز رنده شده داخل روغن با حرارت ملایم تفت دهید و این کار را تا جایی انجام دهید که آب بیندازد.

تکفارس آی آر

وقتی که پیاز و بادمجان آب انداختند کم کم حرارت را بیشتر کنید تا آب اضافی کاملا بخار شود و در همین حین فلفل و نمک را هم به محتویات تابه اضافه کرده و تفت دادن را ادامه دهید و وقتی که آب آنها کشیده شد و کاملاً پختند و کمی سرخ شدند، سیر را هم داخل آن ها رنده کنید و کمی بیشتر تفت دهید و وقتی که تفت دادن تمام شد، محتویات را در گوشه ای قرار دهید تا سرد شوند.

وقتی که محتویات مربوطه سرد شدند، آنها را داخل یک ظرف ریخته و کمی نمک و تخم مرغ هم به آنها اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید و وقتی که تخم مرغ را به محتویات تابه اضافه می کنید باید یک مایه غلیظ و منسجمی به وجود بیاید اگر مایه شما غلظت مناسب نداشت یعنی باید تعداد تخم مرغ ها را بیشتر کنید.

در این مرحله نوبت سرخ کردن کوکوی بادمجان است و باید یک تابه را روی شعله گاز قرار دهید و داخل آن روغن بریزید وقتی که روغن شما داغ شد میتوانید مایه بادمجان را داخل روغن بریزید و با استفاده از پشت قاشق داخل ماهیتابه پهن کنید و کمی صبر کنید تا با شعله ملایم گاز بپزد و خود را بگیرد و تا وقتی که محتویات خودشان را جمع نکرده اند اقدام به برگرداندن آن ها نکنید.

در نهایت وقتی که سرخ و طلایی شدند، آنها را برش داده و برگردانید تا دو روی آن حسابی طلایی رنگ و سرخ شوند.

مواد لازم برای تهیه کوکو بادمجان

www.takfars.ir

بادمجان ۶ عدد

فلفل به مقدار لازم

سیر ۲ حبه

نمک به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

تخم مرغ ۳ عدد

پیاز ۱ عدد

کوکو بادمجان

محصولات معتبر
محصولات معتبر