تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی لب چیست

image بهترین راه جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی لب چیست

کم آبی بدن، آلرژی‌های بینی و تنفس با دهان هم در بروز این مشکل برای لب دخیل هستند. داروهای خاصی مانند داروهای آکنه هم می‌توانند باعث ترک‌خوردگی لب‌ها شوند.

بهترین راه جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی لب‌ها، پیشگیری از عارضه‌هایی است که دلیل بروز این حالت هستند. متاسفانه این عارضه‌ها همه‌جا هستند: آب و هوای سرد و بودن در معرض نور خورشید، هوای خشک، و وزش باد موجب خشکی، ترک‌خوردگی، یا زخم شدن لب می‌شود.

علاوه بر نوشیدن آب فراوان و استفاده از دستگاه مرطوب‌کننده برای مرطوب نگه داشتن هوای خانه، این اقدامات ساده می‌تواند از خشکی و ترک‌خوردگی لب‌های‌تان پیشگیری نماید:

لب‌تان را زبان نزنید

تکفارس آی آر

یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید برای لب‌های ترک‌خورده‌تان انجام دهید، مدام زبان زدن آنهاست. وقتی بزاق دهان بخار می‌شود، هر روغن طبیعی که روی لب‌های شماست را پاک می‌کند. به‌جای گزیدن یا زبان زدن لب‌ها، با مرطوب کننده‌های طبیعی ضدحساسیت مانند روغن بادام، روغن کاکائو و موم، رطوبت لب‌ها را حفظ نمایید. اگر مشکل شما، تورم لب‌های‌تان است، مرهمی از ریشه زردچوبه که یک ضدالتهاب طبیعی است درست کنید.

با روغن زیتون ماساژ دهید

دو یا سه بار در روز لب‌های‌تان را با روغن زیتون که مرطوب کننده‌ای ضدالتهاب و حاوی آنتی‌اکسیدان است ماساژ دهید تا تورمش فروکش کرده و نرم و روان شود. لب‌های شما فورا بهبود پیدا خواهد کرد، اما چند روزی طول می‌کشد تا خودش شروع به التیام یافتن کند.

از یک تی ‌بگ استفاده کنید

لب‌های ترک خورده و خشک‌تان را با ۳۰ ثانیه فشردن یک تی‌بگ خیس خورده که حاوی چای سیاه است میان لب‌های‌تان، نرم و لطیف نگه دارید. پلی فنول‌های آنتی‌اکسیدان چای، به ترمیم سلول‌های آسیب دیده پوست کمک کرده و بازسازی سلولی را سریع‌تر می‌نماید. اگر لازم بود، این کار را ۳ تا ۵ بار درهفته انجام دهید.

www.takfars.ir

پوست مرده را بسابید

رویه سابی کردن، یک کار خوب برای لب‌های ترک‌خورده است. یک ترفند ساده: بعد از مسواک زدن دندان‌های‌تان، با مسواک زدن لب‌ها، ازشر پوست خشک و بدنمای لب‌های‌تان رها شوید. حالا ، فورا با یک مرطوب‌کننده خوب، از لب‌های نرم و جدیدتان محافظت کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر