تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای جوش نزدن صورت بعد از اصلاح ریش و سبیل

image راهکارهای جوش نزدن صورت بعد از اصلاح ریش و سبیل

تیغ های کثیف و قدیمی

این تیغ ها می توانند حامل باکتری باشند. زمانی که تیغ کثیف یا کهنه را روی پوست تان می کشید این باکتری ها می توانند وارد منافذ پوست تان شده و باعث ایجاد جوش صورت شوند. اگر تیغ ژیلت تان قابل تعویض است بعد از ۵ یا نهایتا ۱۰ بار اصلاح آن را تعویض کنید در غیر این صورت پس از این تعداد استفاده ژیلت را دور بیندازید و از ژیلت جدیدی استفاده کنید.

استفاده از محصولات حساسیت زا در زمان اصلاح

برخی از محصولات مخصوص اصلاح صورت مانند کرم ها و ژل های اصلاح ممکن است باعث تحریک پوست صورت و ایجاد تورم و التهاب شوند. این تروم و التهاب ممکن است نهایتا به جوش صورت و یا زخم های پوستی تبدیل شود. برای این که از بروز این التهابات بر روی پوست صورت تان جلوگیری کنید از محصولات استاندارد و ضد حساسیتی استفاده کنید که برای پوست صورت مردان طراحی شده اند و عاری از اسانس و رنگ و عطر هستند.

تکفارس آی آر

شست وشوی صورت با آب داغ پس از اصلاح

در زمان اصلاح منافذ پوست صورت باز می شود، اگر پس از اصلاح پوست تان را با آب داغ بشویید این منافذ باز می مانند و با ورود آلودگی و کثیفی به داخل این منفذها دچار آکنه و جوش های چرکی می شوید. پس از اصلاح پوست صورت تان را با آب سرد بشویید تا منافذ پوست تان بسته شود.

استفاده از تیغ بی کیفیت یا کند

وقتی از تیغ کند یا بی کیفیت استفاده میکنید بریدن مو برای تیغ سخت تر است و تیغ محکم تر روی پوست کشیده می شود در این وضعیت علاوه بر ایجاد التهاب، موها به صورت زاویه دار بریده می شوند و در این حالت برگشت و نفوذ مو به داخل پوست آسان تر می شود و موهای زیرپوستی و برآمدگی های حاصل این موهای زیرپوستی روی صورت بیشتر می شود.

استفاده از صابون های جامد معمولی

www.takfars.ir

صابون های جامد معمولی برای پوست شما فرموله نشده اند و پوست تان را خشک می کنند. برای شست وشوی صورت تان از پاک کننده های صورت ملایم مخصوص مردان استفاده کنید که پوست تان خشک نشود. اگر پوست تان در زمان اصلاح خشک باشد امکان بروز جوش صورت، التهاب و یا موی زیر پوستی بیشتر می شود.

با رعایت این اصول می توانید بهترین اصلاح صورت را انجام دهید.

یک روتین پوستی روزانه مناسب برای خودتان داشته باشید

پاک سازی، لایه برداری و آبرسانی به پوست موجب می شود اصلاح پوست صورت تان هم بهتر انجام شود و کمتر دچار التهاب، موی زیر پوستی و یا جوش صورت شوید. برای انجام روتین های پوستی روزانه تان یک کیت مراقبت از پوست مخصوص مردان را انتخاب کنید که عاری از عطر و اسانس و رنگ مصنوعی باشد تا از تحریک پوست جلوگیری شود.

قبل از اصلاح به حمام بروید یا صورت تان را بشویید

بهترین زمان برای اصلاح صورت آقایان بعد از حمام است. قبل از آنکه کار اصلاح را شروع کنید، به حمام بروید و یا صورت تان را با یک شوینده ی صورت ملایم بشویید. آب، موهای ریش را نرم و زدن آن ها را راحت تر می کند. علاوه بر این، مالش دادن پوست با یک شوینده ی ملایم به بیرون آمدن موهای زیر پوستی کمک می کند و به این ترتیب کار اصلاح راحت تر می شود.

همچنین استفاده از شوینده ی صورت، هرگونه آلودگی و سلول مرده را از بین می برد و به این ترتیب تیغ روی پوست راحت تر حرکت می کند. با این حال، برای شستن صورت خود از آب خیلی داغ استفاده نکنید چون این کار ممکن است چربی طبیعی پوست را از بین ببرد، در نتیجه، کار اصلاح سخت تر و پوست مستعد جوش شود.

ابزار مناسب را برای اصلاح صورت تان انتخاب کنید

اگر پوست حساسی دارید به جای ژیلت بهتر است از ماشین ریش تراش استفاده کنید. با این حال استفاده از تیغ یا ریش تراش بسته به نوع پوست هر فردی در نظر گرفته می شود. برخی افراد با تیغ و بعضی هم با ریش تراش بهتر اصلاح می کنند. اگر از تیغ استفاده می کنید به جای ژیلت های چند تیغه، از ژیلت های تک تیغ استفاده کنید. در این حالت احتمال التهاب و موهای زیرپوستی کمتر می شود.

استفاده از خمیرریش، ژل یا فوم های مخصوص اصلاح صورت را فراموش نکنید

تک فارس

اصلاح صورت با ژیلت نیاز به استفاده از موادی دارد که باعث شود تیغ هنگام اصلاح به راحتی روی پوست سر بخورد تا به پوست آسیب نرساند. فرقی ندارد که از خمیرریش یا ژل یا فوم های اصلاح صورت استفاده کنید؛ دقت کنید اگر هرکدام از این مواد با پوست شما سازگار نبود، می توانید مدل دیگری از آن را جایگزین و استفاده نمایید. نکته ی بسیار مهم این است که هیچ وقت بدون استفاده از خمیرریش، اقدام به اصلاح صورت با تیغ نکنید. خشک بودن صورت در هنگام برخورد با تیغ تیز سبب می شود پوست شما صدمه ببیند و امکان بروز جوش روی صورت بالا می رود.

تیغ را در جهت رویش مو بکشید

اگر تیغ را در جهت رویش مو روی موها بکشید احتمال بروز موی زیرپوستی یا التهاب پوست کمتر می شود.

ژیلت را خیلی فشار ندهید و اجازه دهید تیغ کار خودش را بکند

ژیلت را با فشار کم روی پوست خود حرکت دهید و بیش از حد به آن فشار وارد نکنید. تولید کنندگان، تیغ های اصلاح را با دقت نانومتری طراحی کرده اند، به همین دلیل تیغ های استاندارد هر کاری که از دست شان برمی آید را برایتان انجام می دهند و نیازی نیست فشار زیادی به پوست تان وارد کنید. اگر دیدید تیغ بدون فشار کم کارساز نیست یعنی تیغ تان کند است، ژیلت شما کیفیت خوبی ندارد یا سر تیغه ی آن کند شده است.

اگر روی صورت تان آکنه دارید اصلاح را با دقت بیشتری انجام دهید

اگر روی صورت تان آکنه های فعال و جوش های ملتهب دارید بهتر است صورت تان را فعلا اصلاح نکنید تا جوش هایتان بهبود پیدا کنند. با این وجود اگر قصد اصلاح صورت را دارید به هیچ وجه تیغ را روی آکنه ها نکشید چرا که جوش ها تحریک شده و بدتر می شوند.

پس از اصلاح صورت، صورت تان را با شست وشوکننده ی آنتی باکتریال و آب سرد بشویید

به ویژه اگر صورت تان مستعد جوش زدن است با شست وشوی صورت با یک شست وشوکننده ی آنتی باکتریال ریسک جوش زدن را تا حد زیادی کاهش می دهید. همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم آب داغ باعث بازماندن منافذ و احتمال بروز جوش می شود؛ بنابراین برای شست وشوی صورت پس از اصلاح حتما از آب سرد استفاده کنید.

پس از اصلاح صورت تان از کرم های افترشیو و یا مرطوب کننده استفاده کنید

T A K F A R S

استفاده از کرم های مرطوب کننده یا کرم های پس از اصلاح (افتر شیو ) از جوش زدن، قرمز شدن پوست و حساسیت های پوستی جلوگیری می کند. بهتر است که از افتر شیوهایی استفاده کنید که فاقد الکل هستند. بیشتر آقایان معمولاً از الکل و ادکلن برای جلوگیری از جوش زدن پس از اصلاح صورت استفاده می کنند. الکل خاصیت آنتی باکتریال دارد اما تماس آن با پوست صورت بعد از اصلاح می تواند سبب تحریک و قرمزی پوست شود؛ بنابراین بهتر است افترشیوهای موجود در بازار که رایحه های خوش و متنوعی نیز دارند را جایگزین ادکلن و الکل کنید.

تیغ تان را به خوبی بشویید

پس از هر بار اصلاح تیغ تان را بشویید تا مواد زائدی که زیر تیغ به جا مانده اند به خوبی پاکسازی شوند. تیغ را زیر آب داغ بگیرید تا استریل شود و برای اصلاح بعدی آماده باشد.

تیغ را در جای خشک نگهداری کنید

پس از اینکه تیغ تان را به خوبی شستید، آن را خشک کنید و در یک جای خشک نگهداری کنید تا باکتری ها روی تیغ رشد نکنند. تیغ تان را به هیچ وجه زیر دوش یا سینک مرطوب دستشویی رها نکنید.

تیغ تان را به صورت دوره ای عوض کنید

همان طور که در بخش قبل ذکر کردیم تیغ کهنه، کثیف و یا کند باعث بروز مشکلات پوستی پس از اصلاح می شود. تیغ تان را پس از ۵ نهایتا ۱۰ بار استفاده عوض کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر