تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور رنگ ابرو مناسب با رنگ مو انتخاب کنید

image چطور رنگ ابرو مناسب با رنگ مو انتخاب کنید

رنگ ابرو، یک رنگ نیمه دائمی است که برای تقویت و مشخص کردن موهای موجود در ابرو و تیره کردن موهای ظریف و روشن تری که معمولاً دیده نمی شوند، به کار می رود.

رنگ ابرو باعث ضخیم تر و پرتر دیده شدن ابروهای شما می شود. بهتر است بدانید که علاوه بر افرادی با موهای روشن، افراد با پوست و مو تیره هم موهای ظریف تر و روشن تری در ابروی خود دارند که می توانند با رنگ کردن آن ها به دیده شدن بیشتر موهای ابرویشان کمک کنند.

رنگ کردن ابرو، روشی است که در آن می توانید موهای روی اپیدرم پوست را سریع و راحت رنگ کنید. در رنگ کردن ابرو معمولاً از رنگ های نیمه دائمی که دوامی بین سه تا شش هفته (کمی بیشتر یا کمتر) دارند، استفاده می شود. هدف اصلی پرتر نشان دادن ابروها با رنگ شدن ابروهای نازک تر است. با انتخاب بهترین مارک رنگ ابرو به عنوان یک گزینه ی آرایشی، می توانید به ابروهایی طبیعی تر که زیبایی چهره شما را بیشتر می کنند، دست یابید.

چه زمانی از رنگ ابرو استفاده کنم؟

تکفارس آی آر

به طور کلی شما هر زمان که بخواهید می توانید ابروهای خود را رنگ کنید تا آن ها پرتر و ضخیم تر به نظر برسند. شاید بهتر است بدانید که عواملی مانند افزایش سن، تغییرات محیطی و نوسانات هورمونی مانند دوران یائسگی به طور طبیعی می تواند بر روی حجم و ضخامت مو در زنان مؤثر باشند. به طوری که با گذشت زمان، فولیکول های مو تمایل به تولید موهای نازک تری دارند یا می توانند به طور کامل جلوی رشد موها را بگیرند. کم پشت شدن ابروها هم از این قضیه مستثنی نیست و حتی عواملی مانند کمبود مواد مغذی، مشکلات تیروئید، شیمی درمانی، کندن موهای ابرو و حتی بیماری های خودایمنی مانند اگزما، پسوریازیس و… هم می توانند بر روی آن تأثیر بگذارند. اگر اخیراً حجم و ضخامت ابروهای شما خیلی کم شده است، شاید بهتر است با یک متخصص پوست و مو برای یافتن دلیل اصلی و درمان مناسب آن مشورت کنید.

مراقب از رنگ ابرو برای ماندگاری بیشتر

مراقبت از رنگ ابرو برای ماندگاری بیشتر آن مانند رنگ مو است. رنگ ابرو گیاهی بهتر است و ماندگاری آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بهترین رنگ ابرو به طور متوسط هر چهار تا هشت هفته یک بار نیاز به تمدید دارد. اگر شما ورزشکار هستید و تعریق زیادی دارید، بهتر است تمدید رنگ ابرو خود را در زمان های کوتاه تری مثلاً سه هفته انجام دهید.

از انواع کرم های سنگین و روغن ها روی ابروهای خود نمالید. زیرا یکی از عوامل کلیدی که بر روی ماندگاری بیشتر رنگ ابرو مؤثر است، همین نکته است.

برای بلندکردن و حالت دادن به ابروها، به طور منظم از ژل ابروی شفاف و مغذی استفاده کنید. حتماً توجه کنید که ژل ابروی شما حاوی مواد حالت دهنده مانند هیالورونیک اسید یا روغن نارگیل نباشد.

www.takfars.ir

انتخاب بهترین رنگ ابرو

توجه به رنگ مو و رنگ پوست

اولین و مسلماً مهم ترین چیزی که هنگام انتخاب رنگ ابرو باید در نظر داشته باشید، رنگ پوست و مو است. بهتر است بدانید که بسته به رنگ طبیعی مو و پوست شما، برخی از رنگ ها نسبت به بقیه جذاب تر خواهند بود. به عنوان مثال، موهای بلوند و ابروهای قهوه ای ممکن است به خوبی با هم هماهنگ نباشند، به خصوص اگر به دنبال ظاهری ظریف تر هستید. اگر رنگ پوست تیره تری دارید، بهتر است به جای انتخاب رنگ ابروهایی که چند درجه تیره تر از رنگ پوستتان است، به دنبال جذاب ترین گزینه و بهترین رنگ ابرویی باشید که کمی روشن تر از رنگ پوست و موی شما است.

وقتی شک دارید، رنگ ابروی روشن تر را انتخاب کنید

اگر در تصمیم گیری بین دو رنگ ابرو مردد هستید، آن رنگی که پوست شما را روشن تر نشان می دهد، انتخاب کنید. به خصوص اگر به دنبال ظاهر طبیعی تری هستید. زیرا ابروهای خیلی تیره معمولاً بر روی چهره غالب هستند و حالت زمختی به صورت شما می دهند.

رنگ ابرو روشن را معمولا برای پرکردن نواحی پراکنده ابرو استفاده می کنند. هدف این نیست که ابروهای خود را مانند یک قالب تیره رنگ کنید، بلکه هدف رسیدن به رنگ ابروی طبیعی تر است که با یک انتخاب درست، به دست می آید.

رنگ های طبیعی برای همه مناسب هستند

تیره تر شدن ابرو تنها فاکتوری نیست که باید در انتخاب رنگ ابرو در نظر بگیرید. بلکه باید رنگ مناسب را انتخاب کنید. اگر رنگ پوستتان روشن است، رنگ ابروهایی با تن بیش از حد گرم ممکن است تضاد زیادی بر روی صورتتان ایجاد کنند. اگر رنگ پوستتان تیره است، رنگ ابرو با تن سرد، پوستتان را کمی خاکستری نشان می دهند. اگر مطمئن نیستید، رنگ ابرو طبیعی با ته رنگ قهوه ای انتخاب کنید. رنگ ابرو با تن طبیعی برای اکثر افراد مناسب و کم ریسک هستند.

نکته مهم تناسب رنگ مو با رنگ ابرو است. انتخاب رنگ های مکمل مو و ابرو باعث زیباتر شدن چهره شما خواهد شد. قبل از رنگ کردن ابروهای خود، بهتر است که با استفاده از سایر گزینه های آرایشی مداد ابرو و ریمل ابرو و…، رنگ های مختلف تیره و روشن را روی ابرو خود امتحان کنید. این گونه درصد خطا و پشیمانی پس از رنگ کردن ابرو را کاهش می دهید.

بهترین رنگ ابرو برای موهای قرمز

تک فارس

موهای قرمز از بلوند توت فرنگی و زرشکی روشن تا رنگ شرابی را شامل می شود. نمی توان اختصاصاً رنگ ابرویی برای هر نوع رنگ مو قرمز معرفی کرد. اما به طورکلی، بهترین رنگ ابرو برای مو قرمزها، رنگ ابروی قهوه ای است. اگر موهای قرمز روشن تری دارید، از یک رنگ ابرو با رنگ های طبیعی و تن رنگ قهوه ای استفاده کنید. برای رنگ موهای قرمز تیره تر، رنگ ابروی قهوه ای طبیعی و گرم تر، ایده آل هستند.

بهترین رنگ ابرو مناسب موهای بلوند پلاتینه

بلوند پلاتینی از نظر ته رنگ تقریباً سردترین رنگ موی موجود است. مکمل موهای بلوند پلاتینی شما، یک رنگ ابرو با تن رنگ سرد است. اگر می خواهید ظاهری جذاب تر داشته باشید، می توانید رنگ ابروهای تیره تری را انتخاب کنید. در این صورت به این نکته آرایشی دقت کنید که سایه ای با ته رنگ سردتر مناسب تر است.

رنگ ابرو مناسب موهای بلوند گرم

برای موهای بلوند گرم تر مانند عسلی یا کاراملی، رنگ ابروی بلوند طبیعی مناسب تر است. اگر بین رنگ موی شما رنگی بین بلوند گرم و قهوه ای روشن است، رنگ ابرو قهوه ای ملایم را انتخاب کنید.

رنگ ابرو مناسب موهای قهوه ای روشن

معمولاً رنگ طبیعی ابرو یک یا دو درجه تیره تر از رنگ موهای طبیعی شما است. این بدان معناست که اگر موهای قهوه ای روشن دارید، احتمالاً با یک رنگ ابروی قهوه ای متوسط به جای رنگ ابرو قهوه ای روشن، به طبیعی ترین حالت ابروهای خود خواهید رسید.

بهترین رنگ ابرو برای موهای قهوه ای تیره

اگر رنگ موهای شما قهوه ای تیره است، برای آنکه ابروهایی پر و طبیعی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که از رنگ ابروی قهوه ای متوسط یا رنگ ابرو قهوه ای سوخته استفاده کنید.

بهترین رنگ ابرو برای موهای مشکی

T A K F A R S

داشتن موهای مشکی به این معنی نیست که باید به سراغ رنگ ابروهای مشکی بروید. اگر موهای مشکی دارید، رنگ پوست شما بیشترین اهمیت را در انتخاب رنگ ابرو دارد. در این صورت بهترین رنگ ابرو برای پوست روشن، یک رنگ ابروی قهوه ای ملایم است که احتمالاً جذاب ترین و طبیعی ترین نتیجه را برای شما به ارمغان خواهدآورد. درعین حال، اگر رنگ پوست تیره تری دارید، می توانید از رنگ ابروی مشکی استفاده کنید.

بهترین رنگ ابرو مناسب موهای خاکستری

اگر موهای خاکستری دارید چه به صورت طبیعی و چه رنگ شده با رنگ مو خاکستری، نیاز به ابروهایی با بافت نرم تر دارید. زیرا هر رنگی که خیلی تیره یا گرم باشد، به ابروهای شما بافتی زبر می دهد. برای داشتن ظاهری طبیعی و زیبا برای موهای خاکستری و نقره ای، رنگ ابرو قهوه ای ملایم یا رنگ ابروی دودی را پیشنهاد می کنیم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر