تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

برای داشتن صورتی زیبا آن را در حمام نشویید

image برای داشتن صورتی زیبا آن را در حمام نشویید

فرقی نمی‌کند که بخواهید آرایشتان را تمیز کنید یا عرقتان را بشویید یا اصلا چرک و کثیفی کل روز را از صورتتان پاک کنید، همه‌مان دوست داریم صورتمان زیبا شود و در اکثر مواقع، راحت‌ترین جا برای این کار، حمام است.

متخصصان می‌گویند که شستن صورت در حمام یک اشتباه بزرگ است.

دکتر الیزابت تانزی متخصص پوستدر این زمینه می‌گوید: «من به بیمارانم توصیه می‌کنم صورتشان را به جای حمام در دستشویی بشویند. شما باید از آب ولرم تا سرد برای شستن صورت استفاده کنید چرا که برای پوست‌های حساس بهتر است.»

یکی از مهم‌ترین مزایای این کار در دستشویی این است که بهتر می‌توان دمای آب را کنترل کرد.

تکفارس آی آر

ظاهرا پوست نازک و ظریف صورتمان آب سرد را ترجیح می‌دهد، اما من بیماران زنی داشته‌ام که عاشق دوش آب سرد بوده‌اند. شستن صورت با آب سرد باعث تحریک جریان خون شده و برای درخشندگی پوست بسیار مؤثر است.

خب، اگر مثل من فرد تنبلی هستید، احتمالا فکر می‌کنید به همین دلیل پاک‌کننده‌های آرایشی اختراع شدند. احتمالا آنها هم حالت سردکننده دارند و مثل دوش حمام استفاده از آنها راحت است. با اینکه آنها هم گاهی برای تمیز کردن صورت مفیدند، اما متخصصان این راه میان‌بر را چندان توصیه نمی‌کنند چرا که این محصولات برای پوست لطیف و نازک صورت، موادی بسیار زبر و زمخت هستند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر