تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا رژلب ها واقعا سرب دارند و کشنده هستند

image آیا رژلب ها واقعا سرب دارند و کشنده هستند

بهتر است برای خرید رژ لب از مارکهای معتبر و از فروشگاه های معتبر استفاده کنید.

بهتر است محصولات شما طبیعی و از کمپانی های معتبری که محصولات طبیعی تولید میکنند خریداری شود.

نگران سرب موجود در رژ لب نباشید ، زیرا مقدار آن بسیار محدود و برای انسان مضر نیست ، البته به شرط آنکه از شرکتهای معتبر رژ خود را تهیه کرده باشید.

گروهی گفته اند که در یک سری محصولات خاص سرب بکار رفته و آنها را نخرید و گروهی گفته اند که اینها روش های تبلیغاتی هستند برای ضربه زدن به فروش این محصولات.

تکفارس آی آر

هر دو نظر را برای شما قرار میدهیم و سپس نتیجه صفحه ی خودمان را هم در انتها منتشر میکنیم ، با هم این مطالب را با دقت میخوانیم :

دکتر الیزابت ایوب ( ادمین : که در سایتهای ایرانی نام آن را ناهید نمان مینامند و کلا در خبرهای فارسی مشخصات را عوض کرده اند ) متخصص زیست مولکولی و پزشک است ، اگر خانمی را می‌شناسید او را هم در دانستن این اطلاعات سهیم کنید.

همچنین با ایمیل زدن به تمامی اسامی موجود در لیستتان آقایان را نیز در دانستن این مطلب سهیم نمائید چون لازم است به خانم‌هائی که می‌شناسند در مورد مراقبت از خودشان توصیه کنند.

اخیراً قیمت رژ لب‌هایی با مارک Red Earth و Sold at ESPRIT از ۶۷ دلار به ۹.۹۰ دلار تقلیل یافته است. آنها حاوی سرب هستند.

سرب یک ماده شیمیایی است که باعث بروز سرطان می‌شود. رژلبهایی که حاوی سرب هستند به شرح زیر می باشند:

www.takfars.ir

CHRISTIAN DIOR

LANCOME

CLINIQUE

Y.S.L

ESTEE LAUDER

SHISEIDO

RED EARTH)LIP GLOSS)

CHANEL

MARKET AMERICA-MOTNES LIPSTECK

بالاترین میزان سرب مساوی است با بالاترین شانس ابتلا به سرطان.

تک فارس

بعد از آزمایشات صورت گرفته مشخص شد که رژلب Y.S.L ( ادمین : در مطالب خارجی این محصول را AVON انتخاب کردند – باز هم دقت کنید ) حاوی بالاترین میزان سرب می‌باشد.

مراقب باشید که هر چقدر سرب بیشتری داشته باشند ماندگاری طولانی تری نیز دارند.

اگر رژ لب شما مدت طولانی روی لبتان می‌ماند بخاطر مقدار بالای سرب آن می‌باشد.

این ها آزمایش‌هایی است که می‌توانید برای خودتان انجام هید:

مقداری از رژلبتان را روی دستتان بمالید.

با یک انگشتر طلا روی آنرا خراش دهید.

اگر رنگ آن به مشکی تغییر کرد، پس شما می‌فهمید که حاوی سرب می‌باشد.

پایان خبر

======

حال بیایید به خبری متفاوت از این ۲ بپردازیم و آن را بررسی کنیم :

T A K F A R S

با توسعه ارتباطات به ویژه ارتباطات اینترنتی در کنار کاربردهای مفید و موثر اینترنتی سودمند ، زمینه سودجویی برای برخی افراد و گروه ها نیز شکل گرفته است . یکی از روش های سودجویی ایجاد شایعات در مورد افراد ، رویداد ها و برخی کالاها برای تحت تاثیر قرار دادن جامعه و به عبارتی عوام فریبی برای رسیدن به برخی منافع مثلا افزایش یا کاهش فروش برخی کالاهاست.

چگونگی تشخیص بین اطلاعات صحیح و نادرست نیاز به صرف وقت و مطالعه درخصوص هر کدام از این شایعات دارد . اخیرا مطالب زیادی در خصوص مضر بودن مصرف برخی مواد و محصولات مثل چای ، لوازم آرایشی و … به طور گسترده و سازمان یافته در شبکه اینترنتی مشاهده میشود که در این گفتار به بررسی یک از این خیال پردازی ها یعنی خطر ساز بودن رژلب خواهیم پرداخت :

حتما تست مشهور مالیدن یک قطعه طلا برروی رژ لب و سیاه شدن در صورت وجود سرب را شنیده اید و در خصوص سرطان زا بودن سرب هم مطالبی به گوشتان خورده است .

به نظر شما چند درصد این مطالب صحیح است ؟

بله برخی از رژلب ها به دلیل وجود برخی مواد حساس طبیعی مثل موم زنبورعسل با مالیده شدن یک قطعه طلا ، سیاه خواهند شد ولی این امر ارتباطی به سرب نداشته و حتی اثرات منفی سرب نیز سرطان زایی نمی باشد .

اگر با رژلبی برخورد کردیدکه با مالش طلا روی رژ لب سیاه میشود ، این تست را با مس یا نقره هم تکرار کنید . خواهید دید که با این تست ها هم رژلب سیاه میشود .

آیا در رژلب سرب وجود دارد ؟

بله ممکن است در برخی از رژلب ها نیز سرب وجود داشته باشد اما حتی این رژلب ها نیز مورد تایید FDA ( سازمان بهداشت آمریکا ) یا اروپا و وزارت بهداشت ایران میباشند ، اما نکته جالب این است که مقدار سرب رژلب در هر گرم از رژلب چیزی حدود ۰.۰۰۰۰۰۰۱ گرم میباشد یعنی ۰.۱ppm به عبارت دیگر یک قسمت از ده میلیون قسمت . حالا اگر فرض کنیم که طلا با سرب واکنش و فعل و انفعال شیمیایی داشته باشد و سرب هم سیاه شود ، آیا این مقدار تغییر رنگ قابل مشاهده خواهد بود ؟ البته که نه .

جالب اینکه این مقدار سرب چیزی معادل یک دهم سرب تنفس شده در روز توسط یک شهروند در تهران و یا شهرهای صنعتی دیگر است . یعنی اگر روزی ۳ عدد رژلب را به طور کامل میل بفرمائید تازه برابر سرب تنفس شده در همان روز خواهد بود .

نکته دیگر اینکه سرب نسبت به سایر مواد که به عنوان مواد سرطان زا شناخته می شوند ، سرب در چنین مقادیری به عنوان یک ماده سرطان زا شناخته نمی شود.

تک فارس www.takfars.ir

اما بهترین راه برای اینکه از سلامتی محصول آرایشی مطمئن باشیم این است که خرید محصولات متفرقه را فراموش کرده و محصولات معتبر را از داروخانه ها و فروشگاه های معتبر با خیال راحت خریداری و استفاده کنیم .

در نهایت ، تحقیقات آزمایشگاه ها و مراکز بهداشتی معتبر موید آن است که طرح کردن وجود سرب در رژلب فقط از سوی کسانی است که از واکس های طبیعی مانند موم زنبور عسل در رژلب استفاده نمی کنند و برای آنکه در رقابت های اقتصادی بازنده نباشند از مواد ارزانتر استفاده کرده و آزمایشات موهوم سرب و … را دستاویزی برای فروش کالای کم کیفیت خویش قرار می دهند .

پایان خبر

=====

خب همانطور که میبینید خبرهای متفاوتی در این باره وجود دارد که هرکدام نظری جالب در این باره منتشر کرده اند ، این موضوع ما را بر آن داشت تا به دنبال منشا و یا دلیلی قانع کننده برای این مطالب پیدا کنیم و آن را با شما در میان بگذاریم…

ما در چندین سایت اروپایی و آمریکایی به دنبال جوابی برای این سوال بودیم ، و حاصل بسیار جالب بود ، تمامی سایتهایی که در اروپا و آمریکا این موارد را عنوان کرده اند پستهای مربوطه را پاک کرده اند ( سایتهای معتبر ) و ما بقی آنها اصلا در این باره مطلبی قرار نداده اند و چند سایت غیر معتبر و غیر رسمی در اروپا این خبر را منتشر کرده که نمیتوان آنها را ملاک قرار داد…

ما معتقدیم که اینها بازی های تبلیغاتی هستند و پایه اساس درست و یا منشاء درستی ندارند ، صفحه ما پشتیبان محصولات طبیعی است و انی موضوع برای ما اهمیت زیادی دارد و بیشتر مارکهای شیمیایی را به هیچ عنوان قبول نداریم اما صرفا راه اندازی اینگونه خبر ها که یک نوع بازی تبلیغاتی به نظر میرسد تا یک خبر معتبر از نظر ما درست نیست

پس پیشنهاد

بهتر است برای خرید رژ لب از مارکهای معتبر و از فروشگاه های معتبر استفاده کنید.

بهتر است محصولات شما طبیعی و از کمپانی های معتبری که محصولات طبیعی تولید میکنند خریداری شود.

تکفارس

نگران سرب موجود در رژ لب نباشید ، زیرا مقدار آن بسیار محدود و برای انسان مضر نیست ، البته به شرط آنکه از شرکتهای معتبر رژ خود را تهیه کرده باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر