تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنید تا بوتاکس بهتر و بیشتر روی پوست بماند

image چه کنید تا بوتاکس بهتر و بیشتر روی پوست بماند

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

بوتاکس ماده ای است که می تواند از ایجاد چین و چروک روی صورت جلوگیری کند. زمانی که پزشک بوتاکس را به صورت شما تزریق می کند، اعصاب آن ناحیه را برای مدت زمان کوتاهی فلج می کند. این کار می تواند از ایجاد چین و چروک روی صورت جلوگیری کند. با بوتاکس کردن علاوه بر اینکه چین و چروک های قدیمی از بین می روند، چین و چروک های جدید هم تشکیل نمی شود.

با توجه به گفته پزشکان، میزان ماندگاری بوتاکس حدود چهار تا ۶ ماه است. در صورتی که به خوبی از آن نگهداری شود تا ۶ ماه می تواند ماندگاری داشته باشد. اما معمولا در تزریق اول اثرات آن به سرعت از بین می رود، اما در دفعات بعدی فاصله زمانی بین دو تزریق بیشتر خواهد بود. به طور کلی، نحوه نگهداری و مراقبت از بوتاکس می تواند به روی مدت زمان ماندگاری آن تاثیر بسیاری داشته باشد.

چطور میتوان ماندگاری بوتاکس را بیشتر کرد؟

تکفارس آی آر

بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا مدت زمان ماندگاری بوتاکس خود را افزایش دهند. در واقع با استفاده از راهکارهای مشخصی می توان مدت زمان ماندگاری بوتاکس را افزایش داد. بوتاکس به طور طبیعی ممکن است برای مدت سه ماه ماندگار باشد، در صورتی که با رعایت این نکات می توان مدت زمان ماندگاری آن را به ۴ تا ۶ ماه افزایش داد.

انتخاب پزشک متخصص

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند به روی مدت زمان ماندگاری بوتاکس تاثیرگذار باشد، انتخاب یک پزشک مجرب است. در واقع انتخاب یک پزشک با مهارت، حرفه ای، متخصص و با تجربه می تواند در نتیجه بوتاکس تاثیر بسیاری بگذارد. اگر پزشک ناشی باشد ناحیه تزریق را نمی تواند به درستی انتخاب کند و همین موضوع می تواند باعث عدم ماندگاری و تزریق درست و اصولی به صورت شود.

انتخاب مواد با کیفیت

انتخاب یک کلینیک معتبر که از تجهیزات، مواد اولیه با کیفیت و معتبری استفاده کند یک شرط مهم در ماندگاری بوتاکس است. در واقع استفاده از بهترین مواد بوتاکس می تواند روی نتیجه نهایی کار و مدت زمان ماندگاری آن به شدت تاثیرگذار باشد. از این رو بهتر است در انتخاب کلینیک و مواد بوتاکس نهایت دقت و توجه را به خرج دهید.

www.takfars.ir

انجام مراقبت های بعد از بوتاکس

حتما به نکات مراقبتی که پزشک به شما می گوید توجه داشته باشید. توجه به نکات مراقبتی بعد از بوتاکس می تواند به روی میزان ماندگاری بوتاکس تاثیرگذار باشد. رعایت این نکات در دوران نقاهت تزریق بوتاکس می تواند به روی نتیجه کار تاثیر بسیاری بگذارد.

دوری از آفتاب و استفاده از ضد آفتاب

با توجه به وب سایت byrdie: تابش مستقیم نور خورشید می تواند عوارض طولانی مدت و ماندگاری را بر صورت داشته باشد. از این رو پزشکان پیشنهاد می کنند که در زمان خروج از منزل و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حتما از ضدآفتاب استفاده کنید. استفاده از کرم ضدآفتاب برای افرادی که بوتاکس صورت انجام داده اند نه تنها ضرر ندارد، بلکه می تواند موجب ماندگاری بوتاکس صورت شود. به این نکته همواره توجه داشته باشید که تا یک هفته پس از تزریق بوتاکس از هیچ کرم و لوسیونی استفاده نکنید، این کار تنها باعث می شود که مواد بوتاکس تزریق شده در زیر پوست حرکت کند.

مراقبت پوستی

داشتن یک روتین پوستی علاوه بر اینکه می تواند ماندگاری بوتاکس را افزایش دهد، می تواند به روی سلامت پوست تاثیر بسیاری بگذارد. درست پاک کردن آرایش صورت و از طرفی استفاده از تونرها و آبرسان های مناسب می تواند در حفظ سلامت پوست تاثیر بسیاری بگذارد. عدم وجود چربی و آلودگی روی سطح پوست صورت می تواند در ماندگاری بوتاکس صورت تاثیر بسیاری داشته باشد. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می کنند، استفاده از مرطوب کننده ها را از روتین پوستی خود حذف نکنید.

مصرف مکمل هایی مثل روی

مصرف داروهای مکمل و تقویتی می تواند در ماندگاری بوتاکس صورت تاثیرگذار باشد. در واقع میزان روی در بدن رابطه مستقیمی با سلامت پوست و مو دارد. معمولا افرادی که میزان روی در بدن آن ها کم باشد، بیشتر دچار ریزش مو، تاسی سر، چین و چروک روی صورت می شوند. هرچه میزان روی در بدن شما بیشتر باشد، قطعا ماندگاری بوتاکس هم افزایش چشمگیری پیدا می کند.

ترمیم به موقع بوتاکس

اگر به صورت مرتب و در زمان های مشخص شده نسبت به تمدید بوتاکس صورت خود اقدام کنید، به هیچ عنوان دچار عوارض آن نخواهید شد. با این کار مدت زمان ماندگاری بوتاکس روی صورت هم افزایش پیدا می کند. در واقع اگر در مدت زمان مشخص شده نسبت به تمدید بوتاکس خود اقدام کنید به هیچ عنوان اثرات بوتاکس شما به طور کامل از بین نمی رود.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر