تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا ازدواج من شکست خورده است و نشانه ها

image آیا ازدواج من شکست خورده است و نشانه ها

استفاده از شیوه ی مقابله به مثل در برابر هر نقدی

شریک عاطفی تان به جای پذیرش سهم و مسئولیت خود در افت رابطه تان، به این اشاره می کند که شما نیز رفتار مشابهی داشته اید. مثلاً به او می گویید که صدای خروپفش اجازه نمی دهد شب ها خواب راحتی داشته باشید. او اما به جای گشتن به دنبال راهی برای حل این مشکل، در برابر شما گارد می گیرد و می گوید: خب که چه؟ خودت هم خروپف می کنی.

این یک نشانه ی هشداردهنده است، چرا که نشان می دهد او خود را خوب نمی شناسد و فاقد مهارت گفتگو است. گفتگو نقشی کلیدی در ترمیم یک رابطه ی آسیب دیده دارد، چون بدون گفتگوی محترمانه مرحله ی التیام پس از کشمکش هرگز آغاز نخواهد شد.

بزرگ کردن هر مسأله ای

تکفارس آی آر

این را می شود در بزرگ کردن مداوم و بی جهت یک اختلاف دید، حالتی که در آن هر اختلاف نظر جزئی می تواند تبدیل به مشکلی عظیم شود.

شریک عاطفی شما با این کار سعی بر طفره رفتن از پاسخگویی دارد. در حقیقت او می خواهد با تبدیل یک مسأله به مشکلی بزرگ تر از آن چیزی که واقعاً هست، از صحبت درباره ی آن موضوع خودداری کند و به جای پرداختن به نگرانی هایتان، شما را مجبور به پاسخگویی به احساسات خود کند.

از یاد بردن نکات مثبت

یکی از بزرگ ترین نشانه های هشداردهنده در یک رابطه عاطفی زمانی است که طرفین رابطه نکات مثبت باهم بودن شان را به کلی فراموش می کنند. در یک رابطه عاطفی وقتی طرفین زمان زیادی را در کشمکش و ناراحتی سپری می کنند، دیگر نمی توانند به یاد آورند زمانی که عاشق همدیگر بودند یا حتی زمانی که از همدیگر خوش شان می آمد چگونه بود و فقط ناامیدند. آن ها بیشتر شبیه به دو هم خانه هستند که هیچ صمیمیتی میان شان برقرار نیست.

اما زوج هایی که با یکدیگر دعوا می کنند، رابطه ی میان آن ها هنوز به طور کامل قطع نشده است، حتی اگر این اندک ارتباط باقیمانده منفی باشد.

www.takfars.ir

بی ارزش کردن احساسات و عقاید یکدیگر

این امر به شکل های مختلفی رخ می دهد، از گس لایتینگ (Gaslighing / زمانی که فرد سعی می کند با به شک انداختن شما درباره ی خودتان، واقعیت را طور دیگری جلوه دهد) گرفته تا انکار عقاید دیگری. شما صرفاً تلاش دارید به لحاظ عاطفی صدای تان شنیده شود، اما شریک عاطفی تان به آن به چشم حمله به ایده آل های خود نگاه می کند. او با هرچه که شما می گویید صرفاً به این دلیل مخالفت می کند که شما آن را بیان کرده اید.

این در حالی است که به جای حمله به یکدیگر باید به سراغ مشکل اصلی بروید. به ندرت پیش می آید آدم ها نقطه نظر کاملاً یکسانی بر سر یک مسأله داشته باشند، اما معمولاً (در روابط عاطفی سالم) ارزش های پایه ای مشابهی دارند. مثلاً ممکن است پدر و مادری بر سر نحوه ی مستقل بار آوردن فرزند خود با یکدیگر اختلاف داشته باشند، اما هر دو به اصل پرورش استقلال در فرزند معتقد باشند.

وابستگی کامل به شریک عاطفی خود

اگر شریک عاطفی تان اهل کار نیست، تمام روز را در خانه سپری می کند و هیچ دوست و سرگرمی ای جز وقت گذرانی با شما ندارد، این شرایط ناسالم محسوب می شود و حتماً به جدایی خواهد انجامید.

استقلال بیش از اندازه از یکدیگر

استقلال بیش از اندازه از یکدیگر یکی از نشانه های حتمی به بن بست رسیدن یک رابطه عاطفی است. اگر در هیچ یک از امور شریک عاطفی تان جایی نداشته باشید، مثلاً بدون اطلاع شما برای یک سفر شخصی برنامه ریزی کند و شما تازه زمانی باخبر شوید که او به سفر برود، این بدان معنی است که رابطه ی شما به زودی از هم خواهد پاشید.

داشتن خانواده ی سلطه جو

اگر شریک عاطفی تان بیشتر طرف خانواده ی خود است، آن ها را در جریان همه ی مسائل رابطه تان می گذارد، یا پیش آن ها بدگویی تان را می کند، چنین رابطه ای دوام نخواهد یافت.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر