تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

از بین بردن بوی بد یخچال با این ترفندها

image از بین بردن بوی بد یخچال با این ترفندها

لیمو: طبیعت را در یخچال خود برانگیزید

بوی بد یخچال را با لیمو از بین ببرید. کافی است نصف لیمو را در یک کاسه کوچک بگذارید و آن را داخل یخچال قرار دهید. این روش ساده، اما بسیار موثر در از بین بردن بوی نامطبوع است. فقط یادتان نرود هر هفته لیمو را عوض کنید.

سیب زمینی: روش طبیعی برای یخچال

سیب زمینی پوست کنده یکی دیگر از روش های طبیعی برای خلاصی از بوی یخچال است. این خوراکی خام، مثل یک گردنواره طبیعی، بوهای یخچال را جذب می کند. به یاد داشته باشید هر ۲ تا ۳ روز یکبار سیب زمینی را عوض کنید تا بو کاملا از بین برود.

تکفارس آی آر

آرد جو

در صورتی که از بوی مانده در یخچال یا کاسه های سرامیکی یا آلومینیومی خسته شده اید، آرد جو را امتحان کنید. این آرد مثل یک جادوگر بوها را جذب می کند.

استفاده از سرکه و جوش شیرین

یکی از بهترین روش های طبیعی برای دفع بوی نامطبوع یخچال، استفاده از سرکه یا جوش شیرین است. برای این منظور، فقط نیاز دارید یک محلول ساده از آب و سرکه یا جوش شیرین تهیه کنید. در صورت استفاده از جوش شیرین، دو قاشق غذاخوری از این ماده کافیست که با آب مخلوط شود. اما اگر ترجیح می دهید از سرکه استفاده کنید، نیاز به نصف لیوان سرکه خواهید داشت. پس از تهیه محلول، کافی است آن را در گوشه ای از یخچال قرار دهید. این روش ساده و طبیعی، بوی نامطبوع را جذب و یخچال شما را به یک فضای تازه و خوشبو تبدیل می کند.

مرکبات: طبیعتی خوشبو

www.takfars.ir

بوی خوشایند مرکبات می تواند بوی بد یخچال را شیرین کند. یک لیمو یا پرتقال را نصف کنید و در یخچال بگذارید تا خشک شود.

دانه های قهوه

چند روزی دانه های قهوه را در قفسه های مختلف یخچال قرار دهید و بوی نامطبوع را از بین ببرید.

قبل از چیدمان یخچال ساید

قبل از مرتب کردن و چیدمان یخچال ساید، بهتر است ابتدا سطوح و طبقات داخل یخچال خود را تمیز و ضدعفونی کنید. انجام این کار، نه تنها ظاهر یخچال را زیباتر می کند، بلکه احتمال انتقال بیماری های ناشی از غذا و آلودگی را کاهش می دهد. برای ضدعفونی کردن یخچال خود، این موارد را رعایت کنید

یخچال را کاملا خالی کنید

قبل از چیدمان یخچال ساید، مواد خوراکی داخل یخچال را بیرون بیاورید تا امکان زدودن هرگونه آلودگی و لکه امکان پذیر باشد.

همه سطوح را دستمال بکشید

یک دستمال ضدعفونی کننده یا چند ورق حوله کاغذی را با اسپری ضدعفونی کننده، نمدار و تمامی سطوح یخچال خود را ضدعفونی کنید. با این روش، داخل محفظه در و تمام سطوح قفسه یخچال پاکسازی می شوند. سپس کشوهای یخچال را بیرون بیاورید و قبل از پاک کردن آن ها، اجازه دهید برای مدتی در مقداری آب گرم و صابون خیس بخورند. سپس آن ها را بشویید، خشک کنید و دوباره داخل یخچال قرار دهید.

از خوشبوکننده استفاده کنید

تک فارس

بعد از ضدعفونی کردن، استفاده از یک خوشبوکننده می تواند به جلوگیری از بوی نامطبوع داخل یخچال کمک کند. جوش شیرین به عنوان یک خوشبوکننده، عالی عمل می کند. می توانید از بسته های خوشبوکننده مخصوصی که به دیواره یخچال و فریزر چسبانده می شوند هم استفاده کنید.

نحوه چیدمان یخچال ساید

اکنون که یخچال شما ضدعفونی شده است، می توانید چیدمان یخچال ساید را آغاز کنید. برای شروع، در ذهنتان فضای یخچال را به قسمت های مختلف تقسیم بندی کنید. انواع مختلفی از مواد غذایی باید در قفسه های فوقانی، قفسه های پایین، در و کشوها قرار داده شوند. بنابراین، سازماندهی درست و اصولی آن ها بسیار مهم است.

می توانید چیدمان هر بخش را به صورت جداگانه انجام دهید. همچنین می توانید برای شروع کار، بخشی از یخچال را که بیشتر از همه برای شما اهمیت دارد، انتخاب کنید.

نحوه چیدمان یخچال ساید در بخش فوقانی

از آن جا که قفسه های فوقانی، درجه حرارت بیشتری نسبت به سایر قسمت های یخچال دارند، بهتر است از قراردادن گوشت خام یا سبزیجات در آنجا خودداری کنید. بهتر است در این بخش، خوراکی هایی مانند باقی مانده غذا، نوشیدنی ها، ماست، پنیر، سوسیس، کالباس و موادی که ریسک کمتری برای خراب شدن دارند، قرار داده شود.

نحوه چیدمان یخچال ساید در بخش میانی

برای چیدمان یخچال ساید در بخش میانی، باید بدانید که دما در وسط یخچال شما یک دست تر است. به همین دلیل بخش میانی، فضای مناسبی برای نگهداری از غذاهایی ست که باید بسیار سرد نگه داشته شوند، اما احتمال کمتری دارد که به این زودی ها خراب شوند. تخم مرغ، گوشت های فرآوری شده، خامه ترش و پنیرهای نرم در این جا قرار می گیرند.

نحوه چیدمان یخچال ساید در بخش پایینی

یکی از نکاتی که در نحوه چیدمان یخچال ساید خوب است بدانید، این است که بهترین مکان برای نگهداری شیر، فضای پایینی و عقب یخچال است. این بخش، معمولا سردترین نقطه یخچال محسوب می شود. اگر گوشت خام را در یخچال نگهداری می کنید، باید آن را در قفسه فوق العاده سرد و بسیار پایین یخچال بگذارید.

T A K F A R S

نحوه چیدمان کشوهای یخچال

کشو با رطوبت زیاد

کشو های یخچال، فقط برای کمک به شما در سازماندهی مواد غذایی نیستند. آن ها معمولا برای حفظ انواع مختلف مواد غذایی، سطح رطوبت خاصی دارند. کشوی بدون دریچه در یخچال، مخصوص نگهداری از سبزیجات است. زیرا سبزیجات در رطوبت بالا برای مدت زمان طولانی تری تازگی خود را حفظ می کنند و دیرتر از بین می روند.

کشو با رطوبت کم

این کشوها دارای منافذ هوا هستند. این قسمت، بهترین مکان برای ذخیره میوه هایی ست که به راحتی تجزیه می شوند. توت فرنگی، گلابی، انگور، پرتقال، کیوی و تمشک را در کشوی رطوبت کم، نگهداری کنید.

نحوه چیدمان در یخچال

image از بین بردن بوی بد یخچال با این ترفندها

در، گرم ترین قسمت یخچال و فریزر است. به همین دلیل برای نگهداری خوراکی هایی با ماندگاری بالاتر مانند سرکه، نمک و مواد نگهدارنده ساخته شده است. همچنین در یخچال، بهترین نقطه برای نگهداری از انواع سس محسوب می شود. حائل های ایمنی تعبیه شده در این قسمت، قراردادن بطری های سس سالاد، کچاپ، خردل، روغن کنجد و سس مایونز را آسان می کنند.

علاوه بر این، در یخچال جای مناسبی برای نگهداری از نوشیدنی هایی مانند آبمیوه، نوشابه یا آب است. هنگامی که همه چیز را سر جای مناسب خود قرار دادید، مواد غذایی شما برای مدت طولانی تری قابل مصرف خواهند بود و دسترسی به هر یک از خوراکی ها، آسان تر و سریع تر خواهد شد.

نحوه چیدمان فریزر

تک فارس www.takfars.ir

برای شروع، همه اقلامی را که در فریزر وجود دارند، بیرون بیاورید و کار خود را با یک فریزر خالی شروع کنید. یکی از بهترین موارد نظم دهنده فریزر ساید، ظرف های پلاستیکی دردار و شفاف هستند. شما می توانید سبزیجاتی چون ذرت، نخودفرنگی، لوبیا سبز و مشابه آن ها را در این ظروف جای دهید. با این کار، به چیدمان فریزر خود نظم داده و تشخیص و استفاده از مواد خوراکی را برای خود راحت کرده اید.

برای گوشت ها هم، می توانید از پلاستیک های زیپ دار مخصوص فریزر یا پلاستیک های معمولی استفاده کنید. استفاده از ظرف های دردار و پلاستیک، هم برای چیدمان فریزر کشویی و هم برای چیدمان فریزر بدون کشو مناسب است. در ضمن، اگر احتیاج به فضای بیشتری دارید، اقلام را به صورت عمودی ذخیره سازی کنید. برای نظم بهتر، اقلام بزرگ تر را در پایین فریزر و اقلام کوچک تر را در بالای فریزر نگهداری کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر