تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی عاشقانه ترین رمان های جهان

image معرفی عاشقانه ترین رمان های جهان

تاریخ عشق از نیکولاس کراوس (Nicole Krauss)

از تیتر رمان معلوم است که باید آن را در این لیست گذاشت.

در تاریخ عشق لئو (Leo) و آلما (Alma) سالها از هم جدا هستند. ولی رابطه‌ی آنها نزدیک‌تر از آنی است که فکر می‌کنند. آلما تلاش می‌کند برای مادرش عشق تازه‌ای پیدا کند. در این مسیر او با لئو آشنا می‌شود. داستان آنها به شکل زیبا و بی‌نظیری شکل می‌گیرد.

همه‌چیز همه‌چیز از نیکولا یوون (Nicola Yoon)

تکفارس آی آر

این کتاب برای جوانان نوشته‌شده‌است. البته مطمئنا یکی از رمان‌های کلاسیک‌ دوران خود خواهد بود. همه‌چیز همه‌چیز داستان مدی (Maddy) را تعریف می‌کند. مدی به نوعی بیماری خودایمنی مبتلاست. به همین خاطر از کودکی مجبور بوده، در خانه بماند، ولی وقتی با اولی (Olly) آشنا شد، همه‌ چیز تغییر کرد.

در سال ۲۰۱۷ فیلمی خیلی عالی هم از روی کتاب ساخته شد.

دفتر خاطرات از نیکولاس اسپارکس (Nicholas Sparks)

این یکی از بهترین رمان های عاشقانه‌ی موجود است. درحال‌حاضر اسپارکس یکی از محبوب‌ترین نویسنده‌های عاشقانه‌ی دنیاست. حداقل نیم دو جین از کتاب‌های او می‌توانند، در این لیست باشند. ولی رمان دفترچه از همه‌ی آنها بهتر است. البته بخشی از این محبوبیت مدیون فیلم عالی آن در سال ۲۰۰۴ است.

نوا (Noah) و الی (Allie) حدود سال ۱۹۰۰ ، برای اولین بار همدیگر را ملاقات کردند و عاشق هم شدند، ولی بعد از آن به خاطر اختلاف طبقاتی از هم دور افتادند. سال‌ها بعد این دو به هم رسیدند. احتمالا خیلی دیر شده‌ بود؛ چون الی نامزد داشت.

www.takfars.ir

دکتر ژیواکو از بوریس پاسترناک (Boris Pasternak)

اگر دل‌تان رمان عاشقانه می‌‌خواهد، بهتر است به سراغ‌ این رمان کلاسیک هم بروید. بوریس پاسترناک در سال ۱۹۵۷ این رمان را نوشت. او در سال ۱۹۵۸ جایزه‌ی نوبل برای ادبیات را دریافت کرد.

این رمان جذاب داستان کلاسیک عشق ممنوعه را تعریف می‌کند. پسر ثروتمند یک سرمایه‌دار باید بین شغل، خانواده و عشق خود یکی را انتخاب کند. او در بحبوحه‌ی انقلاب روسیه عاشق شد و اصلا نمی‌توانست از عشق خود دست بکشد.

به خاطر همین فراز‌ونشیب‌هاست که خواندن دکتر ژیواگو اینقدر جذاب است. این رمان در سال ۱۹۶۵ تبدیل به فیلم شد. همچنین در سال ۲۰۰۲ سریال کوتاهی در مورد این داستان ساخته‌ شد.

غرور و تعصب از جین آستن (Jane Austen)

جین آستن سمبل رمان های عاشقانه‌ی کلاسیک است. غرور و تعصب یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها به زبان انگلیسی است. این کتاب همچنین یکی از رمانتیک‌ترین داستان‌های عاشقانه‌ی تاریخ است.

الیزابت بنت (Elizabeth Bennet) چهار خواهر دارد. همه‌ی آنها منتظر موقعیتی برای ازدواج هستند. در همین حین الیزابت با مردی به نام آقای دارسی (Darcy) آشنا شد. این دو تصمیم گرفتند در جامعه‌ی قرن نوزدهم انگلستان کمی بیشتر باهم آشنا شوند؛ ولی رابطه‌ی ناخوشایند آنها کم‌کم پیچیده‌تر شد.

همسر مسافر زمان از آدری نیفنگر (Audrey Niffenegger)

این خاص‌ترین کتاب این لیست است.

در همسر مسافر زمان، هنری (Henry) در زمان سفر می‌کند. اما دست او نیست که چه وقت و به کجا می‌رود یا وقتی سفر می‌کند کجای زندگی خود قراردارد. به همین خاطر رابطه‌ی او با کلر (Clare) در تمام مقاطع زندگی او شکل می‌گیرد. داستان این رابطه ممکن است محکوم به شکست باشد، ولی خواندن آن بی‌نهایت جذاب‌هم هست.

تک فارس

بلندی های بادگیر از امیلی برونته (Emily Brontë)

بلندی های بادگیر یکی از غم‌انگیز‌ترین داستان‌های عاشقانه‌ی تاریخ است. وقتی برای اولین بار منتشر شد منتقدان آن را زننده‌ خواندند. بیشتر خوانندگان از شخصیت‌های داستان انتقاد کردند.

البته حالا پیچیدگی‌های رابطه‌ها را بهتر درک می‌کنیم. این پیچیدگی‌ها نشان می‌دهند استاندارد‌های اجتماعی نباید تعیین‌کننده‌ی خوشبختی ما باشند.

این رمان داستان عشق بین کاترین (Catherine) و هیثکلیف (Heathcliff) است. عشق آنها هم نابودکننده‌ی آنهاست و هم تضمین‌کننده‌ی زندگی آنها.

به پیوست دوستت دارم از سیسیلیا آهرن (Cecelia Ahern)

image معرفی عاشقانه ترین رمان های جهان

دستمال‌ کاغذی‌ها را آماده کنید. وقتی رمان به پیوست دوستت دارم را بخوانید مطمئنا در اشک‌های خود غرق می‌شوید و البته عاشق هر لحظه از این اشک‌ریزی هم خواهید بود.

هالی (Holly) عشق زندگی‌ خود گری (Gerry) را از دست می‌دهد. او اصلا نمی‌داند بعد از مرگ همسرش چه‌ کند. بعد او یادداشت‌هایی را پیدا می‌کند که گری قبل از مرگش برای او به‌جای گذاشته‌ است.

این یادداشت‌ها تا یک سال هر ماه به دست او می‌رسند. هالی از طریق همین نامه‌ها یاد می‌گیرد که زندگی، عشق و جستجو برای خوشبختی همیشه ادامه خواهد‌داشت.

T A K F A R S

گرگ و میش از استفانی مایر (Stephenie Meyer)

مایر موج داستان‌های نوجوانانه‌ و عاشقانه‌ی ماورا الطبیعی را به بازار کتاب بازگرداند. خون‌آشام‌ها وگرگینه‌ها با چهره‌ی جدیدی در این کتاب ظاهر شده‌اند. چه دوست داشته‌باشید و چه نه، این کتاب‌ها ماندگار هستند.

در گرگ و میش بلا (Bella) عاشق خون‌آشامی به نام ادوارد (Edward) می‌شود. این‌دو به شدت عاشق هم هستند. ولی عشق همیشه آسان نیست. مخصوصا ولی معشوق شما زندگی ابدی دارد.

برباد رفته از مارگارت میچل (Margaret Mitchell)

این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۳۶ منتشر شد. سه سال بعد فیلمی از روی آن ساختند که جوایز اسکار زیادی برد. همان موقع هم افراد زیادی این کتاب را اثر کلاسیک می‌دانستند. البته این شهرت تا امروز ماندگار بوده‌است.

اکثر افراد این کتاب را اثری تاریخی می‌دانند. ولی نمی‌توانیم عشق دوران جنگ بین رت (Rhett) پرشروشور و اسکارلت (Scarlett) جنوبی ساده را نادیده بگیریم. این دو به خاطر جنگ از هم جدا می‌شوند. رابطه‌ی آنها تا سال‌ها غیرممکن به نظر می‌رسد. ولی آنها بالاخره بعد از اتمام جنگ به هم می‌رسند.

النور و پارک از رینبو روول (Rainbow Rowell)

ادبیات نوجوانان هم می‌تواند تأثیرگذار باشد. چند کتاب و فیلم در همین لیست بیان‌گر این نکته هستند. النور و پارک (Eleanor & Park) در سال ۱۹۸۶ در نبراسکا زندگی می‌کنند. این دو نوجوان عجیب‌وغریب به خاطر علائق مشترک‌شان به هم وابسته می‌شوند. هر دوی آنها به کتاب‌های مصور و کاست موسیقی علاقمند هستند.

اگر تابه‌حال عاشق شده‌اید، این داستان عاشقانه شما را به قصه‌ی خودتان باز می‌گرداند. این کتاب کاری می‌کند قدر روزهای شیرین عشق اول خودتان را بیشتر بدانید. لحظاتی که حتما دوام هم نداشته‌اند.

من پیش از تو از جوجو مویز (Jojo Moyes)

تک فارس www.takfars.ir

این کتاب، داستان عجیب و غیرمنتظره‌ و درعین‌حال هیجان‌انگیزی را تعریف می‌کند. من پیش از تو داستان لو (Lou) را تعریف می‌کند. او مشغول زندگی معمولی و قابل‌پیش‌بینی خود است. تا اینکه با ویل (Will) آشنا می‌شود. ویل مرد فلجی است که امید زیادی برای آینده ندارد.

اگر می‌خواهید داستانی رمانتیک، ولی عجیب بخوانید این کتاب برای شما عالی است.

خطای ستارگان بخت ما از جان گرین (John Green)

اگر این فیلم غصه‌دار را تابه‌حال ندیده‌اید، حالا وقت آن است که داستان غم‌انگیز آن را بخوانید. خطای ستارگان بخت ما، ششمین کتاب جان گرین است. این کتاب در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. این داستان از زاویه‌ی دید یک بیمار سرطانی ۱۶ ساله نوشته‌ شده‌ است.

هیزل (Hazel) به سرطان مبتلاست. والدینش او را محبور می‌کنند در جلسه‌های گروه‌ درمانی بیماران سرطانی شرکت کند. در یکی از همین جلسات است که او با عشقش آشنا می‌شود. حتما می‌توانید داستان غم‌انگیز این دو را حدس بزنید.

آب برای فیل ها از سارا گرون (Sara Gruen)

احتمالا فیلم جدیدی را که براساس این کتاب ساخته‌شده را دیده‌اید. رابرت پتین‌سون (Robert Pattinson) و ریس ودراسپوون (Reese Witherspoon) ستارگان این فیلم هستند. این یکی از وقت‌هایی است که اکثر افراد اعتقاد دارند، این فیلم بهتر از کتاب است. در داستان آب برای فیل‌ها با جیکوب (Jacob) آشنا می‌شویم. جیکوب دانشجوی رشته‌ی دام‌پزشکی است که به خاطر شرایطی ناگوار سوار قطاری می‌شود که به سیرک تعلق دارد. در سیرک او با دختری زیبا آشنا می‌شود به نام مارلنا (Marlena).

علاقه‌ی مشترک آنها برای یک فیل، و البته علاقه‌ی آنها به یکدیگر داستان عاشقانه‌ی زیبایی را به وجود می‌آورد. پس‌زمینه‌ی دوران ممنوعیت الکل و رکود اقتصادی در آمریکا به همراه این این قصه‌ی عاشقانه واقعا خواندنی است.

گتسبی بزرگ از اف‌اسکات فیتزجرالد (F. Scott Fitzgerald)

خواندن این داستان عاشقانه‌ی کلاسیک هرگز خالی از لطف نیست. البته این را مدیون لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) و فیلم دیدنی این داستان هستیم. گتسبی بزرگ داستان زرق‌وبرق، درد و ثروت را تعریف می‌کند. این کتاب کوتاه، راحت و خواندنی است. همسایه‌ی خانواده‌ی گتسبی داستان عشق جی گتسبی (Jay Gatsby) و دیزی باکنان (Daisy Buchnan) را در اوائل دهه‌ی ۱۹۲۰ تعریف می‌کند. البته این عشق با میهمانی‌های پرزرق‌وبرق و ثروت‌بی‌اندازه‌ی گتسبی همراه است.

تکفارس

احتمالا به خاطر نسخه‌ی هالیوودی آخر داستان را می‌دانید. ولی به‌هرحال گتسبی را به خاطر قصه غصه‌دار و هیجان‌انگیزش باید خواند.

دفترچه‌ی بارقه‌های امید از متیو کویک (Matthew Quick)

این کتاب در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. البته فیلم‌ آن هم موفقیت‌های زیادی کسب کرد. ولی بهتر است کتاب را بخوانید. شخصیت‌های کتاب و فیلم یکی هستند. ولی در کتاب داستان بیشتر روی پت (Pat) تمرکز می‌کند. پت تلاش می‌کند با بیماری روانی مبارزه کند و دل همسرش را هم دوباره به دست بیاورد. حتی می‌توانیم بگوییم کتاب از فیلم واقع‌گرایانه‌تر است. البته فیلم نمی‌تواند به اندازه‌ی کتاب جزئیات و عمق را در خود بگنجاند.

به‌هرحال عشق همیشه واقعی و پیچیده‌ است. ولی گاهی‌اوقات زیادی پیچیده می‌شود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر