تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت کیک پنیری موز در خانه

image آموزش پخت کیک پنیری موز در خانه

برای آماده کردن کیک بهتره اول قسمت کرم پنیری رو آماده کنیم و کنار بذاریم برای این کار پنیر خامه ای ماسکارپونه و پودر قند الک شده رو داخل ظرفی بریزین و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن مواد رو هم بزنید.

لازم نیست حتما از همزن استفاده کنید میتونید مواد رو با یک قاشق هم کاملا به خورد هم بدین تا کرمی و مخلوط بشه زرده های تخم مرغ رو به همراه وانیل اضافه کنید و مجددا فقط در حد یکدست شدن با همزن یا قاشق مخلوط کنید.

در نهایت آرد سفید قنادی رو روی مواد الک کنید و مواد رو کاملا مخلوط کنید.

کرم پنیری کیک آمادست اون رو کنار میذاریم و میریم سراغ آماده کردن کیک، بکینگ پودر و جوش شیرین رو به آرد سفید قنادی اضافه و کاملا مخلوط کنید و دو بار الک کنید و کنار بذارین.

تکفارس آی آر

کره و شکر رو داخل ظرفی بریزین و با همزن مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه.

تخم مرغ ها رو داخل کاسه ای بشکنید و با چنگال بزنید تا از حالت لختگی خارج بشه و کمی کف کنه وانیل رو هم به تخم مرغ ها اضافه و مخلوط کنید.

تخم مرغ های هم زده رو در چند مرحله به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و مواد رو با همزن مخلوط کنید تا یکدست بشن.

دو عدد موز رو با کمک چنگال یا دستگاه پوره کنید.

اگه از دستگاه کمک میگیرین لازم نیست موزها کاملا پوره ای بشن و فقط چند پالس در حد له شدن موزها بزنید و یا اینکه موزها رو با چنگال کاملا له و پوره ای کنید.

www.takfars.ir

موز پوره شده رو به مایه کیک اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید.

مخلوط آرد و بکینگ پودر و جوش شیرین رو روی مواد الک کنید و نمک رو هم همراه اونها به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن در حد یکدست شدن هم بزنید.

در آخر خامه شیرین شده قنادی که کاملا آب شده رو به مواد اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید.

مایه کیک آمادست قالب لوف رو با روغن جدا کننده چرب کنید اندازه قالب من سی در دوازده سانتی متر با ارتفاع پنج سانتی متر بود میتونید از قالب های کوچک تر با ارتفاع بیشتر هم استفاده کنید.

نصف مایه کیک رو داخل قالب بریزین .توجه کنید که غلظت مایه کیک بیشتر از حالت معمولی است.

با کمک لیسک مایه کیک رو داخل قالب پخش کنید و با قاشق نصف مایه پنیری رو روی قسمت مرکزی کیک قرار بدین و بعد با کمک قاشق کمی اون رو پهن کنید.

مجددا نصف بعدی مایه کیک رو داخل قالب بریزین و با لیسک پخش و صاف کنید و نصف بعدی مایه پنیری رو با قاشق روی کیک بریزین.

با کمک یک سیخ چوبی مایه کیک و پنیر رو کمی مخلوط کنید به این صورت که سیخ چوبی رو داخل مواد فرو کنید و به صورت مارپیچی و حرکات متعدد جا به جا کنید تا مواد کمی با هم مخلوط بشن.

در آخر قالب رو سه بار به آرومی روی سطح کار بکوبید و در فر از قبل گرم شده با حرارت صد و هفتاد درجه سانتی گراد به مدت حدودی چهل دقیقه الی یک ساعت بپزین زمان در فرهای مختلف متفاوت و متغییره.

دقت کنید که به دلیل وجود کرم پنیری داخل کیک ترک خوردن روی کیک کاملا طبیعی است.

تک فارس

بعد از پخت با یک سیخ چوبی کیک رو تست کنید اگه تمیز بیرون اومد و چیزی بهش نچسبیده بود قالب رو از فر خارج کنید و اجازه بدین خنک بشه.

با یک چاقوی تیز کناره های کیک رو از قالب جدا کنید و کیک رو بیرون بیارید و وقتی کاملا خنک شد برش بزنید در صورت دلخواه میتونید روی کیک پودر قند الک کنید یا سس کارامل بریزین.

نکات تهیه کیک موز پنیری

منظور از خامه شیرین شده همان خامه فرم نگرفته قنادی است که یخ آن باز شده و بدون اینکه فرم بگیرد داخل این کیک استفاده می شود.

اگر به این خامه دسترسی نداشتین میتونید خامه صبحانه رو شیرین کنید و داخل کیک استفاده کنید به خامه صبحانه کمی پودر قند و پودر خامه و وانیل اضافه کنید تا شیرین بشه و جایگزین کنید.

اگه قالب کوچیک تر دارین میتونید مواد اولیه رو نصف کنید و از قالب کوچک تر برای پخت استفاده کنید قالب بیست در شش در هشت سانتی متر (۸×۶×۲۰) برای نصف مقدار مواد اولیه مناسبه.

وجود جوش شیرین برای بافت و لطافت این کیک لازم است و بهتره که حذف نکنید جوش شیرین رو از لوازم قنادی ها میتونید تهیه کنید.

بسته به دمای محیط و این که در چه فصلی هستیم میتوان تعیین کرد که کره رو چه زمانی از یخچال خارج کنیم موقع استفاده از کره داخل مواد کره باید کمی نرم شده باشد اما نه انقدری که کاملا حالت خودش رو از دست بده و کاملا نرم شدن لایه رویی کره کفایت میکنه پس کره رو حدود ده دقیقه زودتر از یخچال خارج کنید.

از قاشق های استاندارد شیرینی پزی برای اندازه گرفتن مواد استفاده کنید.

مواد لازم برای کیک

T A K F A R S

کره

۱۲۰ گرم

شکر

۱۰۰ گرم

تخم مرغ

۲ عدد

وانیل

یک چهارم قاشق چای خوری

موز

۲ عدد معادل ۲۲۰ گرم

تک فارس www.takfars.ir

آرد سفید قنادی

۲۰۰ گرم

بکینگ پودر

یک قاشق چای خوری

جوش شیرین

یک قاشق چای خوری

نمک

یک چهارم قاشق چای خوری

خامه شیرین شده

۸۰ گرم

تکفارس

مواد لازم برای کرم پنیری

پنیر ماسکارپونه

۱۴۰ گرم

پودر قند

۴۰ گرم

زرده تخم مرغ

۲ عدد

وانیل

یک چهارم قاشق چای خوری

آرد سفید قنادی

takfars.ir

۲۰ گرم

محصولات معتبر
محصولات معتبر