تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت کیک موزی گردویی در خانه

– تقریبا به ۵ یا ۶ عدد موز رسیده نیاز دارید. پوست آن ها را جدا کنید . موزها را با چنگال له کنید.

۲- واحد بیکینگ پودر، جوش شیرین و پودر دارچین قاشق چای خوری سر صاف است.

۳- از شکلات ۷۰ درصد استفاده کنید. شکلات را خرد کنید.

۴- به پوست رنده ی شده ی ۲ عدد پرتقال نیاز دارید.

فر را از قبل با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. گردو ها را در سینی فر ریخته و برای حدود ۵ دقیقه در فر قرار دهید تا عطرشان بلند شود.

تکفارس آی آر

در این میان، ۱۲۵ گرم کره (به دمای محیط) و شکر را در غذا ساز ریخته (و یا با همزن برقی)، با هم ترکیب کنید تا یکدست و کمرنگ شوند. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید (مواد پاشیده به دیواره را هم تمیز کرده و با سایر مواد ترکیب کنید). مواد را در کاسه ای بریزید.

گردو را از فر خارج کرده و روی تخته با چاقو خرد کنید.

موز له شده و گردوی خرد شده را به خمیر اضافه کنید. سپس بیکینگ پودر، جوش شیرین، پودر دارچین و نمک را هم اضافه کنید. تمامی مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا خمیر یکدستی داشته باشید.

از یک قالب نان با حجم ۱ لیتر استفاده کنید. کاغذ روغنی را به سایز آن برش دهید و زیر آب شیر کامل خیس کنید. آن را از ۲ طرف با روغن زیتون چرب کنید و به خوبی در قالب قرار دهید به صورتی که تمام گوشه های قالب را بپوشاند.

خمیر را در قالب بریزید و آن را برای ۱ ساعت در طبقه ی وسط فر بپزید. خمیر را با خمیر دندان تست کنید، اگر خلال دندانی که در وسط کیک فرو بردید و بیرون آوردید، تمیز باشد، کیک آماده است. اگر نه کیک را چند دقیقه ی دیگر بپزید.

www.takfars.ir

تا کیک می پزد، کره ی شکلاتی را تهیه کنید. شکلات خرد شده را در کاسه ای بریزید و آن را به روش بن ماری روی ظرفی ازآب در حال جوش(روی حرارت پایین)، آب کنید. وقتی شکلات کاملا آب شد آن را از روی حرارت غیر مستقیم برداشته، رنده پوست پرتقال را به آن اضافه کنید و آن را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

۱۵۰ گرم کره و پودر قند را با هم بزنید تا خامه ای و کمرنگ شود، سپس شکلات را اضافه کرده و مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند.

کره ی شکلات را در ظرفی که هوا نکشد بریزید و بر روی آن کمی نمک بپاشید. آن را در یخچال نگه داری کنید. قبل از هر بار استفاده آن را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید کمی نرم شود.

از کره ی شکلاتی روی کیک گرم بمالید و میل کنید.

زمان آماده سازی

۲۰ دقیقه

زمان پختن

۶۰ دقیقه

ملیت

غذای فرنگی

تک فارس

مناسب برای

۶ نفر

۱۰۰ گرم

گردو

۵۰۰ گرم

موز

۲۷۵ گرم

کره

۱۲۵ گرم

شکر قهوه ای

T A K F A R S

۲ عدد بزرگ

تخم مرغ

۲۰۰ گرم

آرد

۲ قاشق چای خوری

بیکینگ پودر

۱ قاشق چای خوری

جوش شیرین

۱ قاشق چای خوری

پودر دارچین

تک فارس www.takfars.ir

۱ نوک انگشت

نمک

به میزان لازم

روغن زیتون

۱۰۰ گرم

شکلات تلخ

۱ قاشق غذاخوری

پوست پرتقال

۸۰ گرم

پودر قند

تکفارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر