تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش نحوه مراقبت روزانه از موها مخصوص آقایان

image آموزش نحوه مراقبت روزانه از موها مخصوص آقایان

قدم اول برای مراقبت از موی سر مردان: انتخاب شامپو و نرم کننده

شامپو و نرم کننده را درست و عاقلانه انتخاب کنید.

صرفا به برند، ظاهر و قیمت آن توجه نکنید.

همه ی شامپوها و نرم کننده ها دارای ترکیب شیمیایی یکسانی نیستند.

تکفارس آی آر

محصولاتی را انتخاب کنید که با جنس و بافت موی شما سازگار هستند. این نکته را ممکن است به صورت تجربی و با امتحان کردن برندهای مختلف دریابید اگرچه با یک متخصص یا مشاور پوست و موی نیز می توانید مشورت داشته باشید.

در صورت امکان، از شامپوی بدون سولفات و نرم کننده بدون سیلیکون استفاده کنید.این مواد برای موی سر مردان مناسب نیستند. به مرور زمان باعث می شوند موها خشک و کدر به نظر برسند.

برچسب محصولات را نگاه کنید. ویژگی محصولات را بررسی و مطالعه کنید. ما به شما راهنمایی می کنیم که چه محصولاتی با چه نوع مویی سازگار هستند. برای موهای خشک که مستعد وز شدن هستند، به دنبال محصولات مرطوب کننده یا آبرسان باشید. محصولاتی که حاوی روغن های مختلف و مواد مغذی هستند برای این نوع موها مناسب است. برای موهای چرب یا نازک، به دنبال محصولات شفاف کننده باشید. محصولاتی مناسب هستند که حاوی موادی مانند روغن درخت چای و بابونه باشند. برای موهایی که به راحتی می شکنند، به دنبال محصولات ترمیمی باشید. محصولاتی که حاوی پروتئین هایی مانند کلاژن و کراتین هستند برای این نوع موها مناسب است.

قدم بعدی برای مراقبت از موی سر؛ شست و شوی مرتب موهای سر

موهای خود را دو یا سه بار در هفته بشویید.

www.takfars.ir

ممکن است تصور کنید که شستن روزانه برای موی سر مفید است. ولی چنین نیست و باعث مراقبت از موی سر نمی شود. شست و شوی روزانه موی سر برای اغلب افراد زیاد است. شستن بیش از حد موها باعث از بین رفتن روغن های محافظتی می شود که به طور طبیعی توسط پوست سر تولید می شود. و باعث می شود موها وز و فرسوده شوند. برای اکثر مردان شست و شوی موها دو تا سه بار در هفته کافی است. البته مقدار نیاز موهای شما به شست و شو کاملا بستگی به میزان فعالیت و قرار گرفتن شما در معرض آلودگی ها دارد. اگر موهای شما سریع چرب می شود، به صورت روزانه فقط با آب موهای خود را بشوئید.

کافیست ۳ بار در هفته از شامپو استفاده کنید.

آب خالی بدون از بین بردن چربی پوست سر، موهای شما را تمیز می کند. این نکته برای مراقبت از موی سر مردان مهم می باشد. هنگامیکه شروع به شست و شوی کمتر موهای خود می کنید، پوست سر شما بیش از حد چربی تولید می کند. این مسئله به مدت یک هفته یا بیشتر به طول می انجامد و تا زمانیکه چربی موی سر بالانس نشود ادامه خواهد داشت. صبور باشید، به زودی موهای شما مدت طولانی تری تمیز می ماند.

آب داغ هنگام حمام کردن به موی سر مردان آسیب می رساند.

برای شست و شوی موهای خود به جای آب داغ، از آب ولرم یا سرد استفاده کنید. دوش آب گرم عالی است، اما گرمای آب موها را دچار خشکی می کند. به همین دلیل بهتر است برای شستن موها از آب ولرم یا سرد استفاده کنید. اگر به حمام بخار داغ احتیاج داشتید، سعی کنید آب داغ روی سر شما نریزد. در آخر حمام خود، با آب ولرم موهای سر خود را آبکشی کنید و بیرون بیایید. استفاده نکردن از اب داغ موقع دوش گرفتن، باعث می شود موهای شما سالم و براق به نظر برسند. این کار از خشک شدن موها و از دست دادن براقی موی سر جلوگیری می کند.

اجازه دهید بعد از دوش موهایتان خودشان خشک شوند

پس از دوش گرفتن با حوله موی سرتان را خشک نکنید. موها وقتی خیس هستند ضعیف می شوند. زیرا آب باعث کشیده شدن مولکول های کراتین در موی سر مردان می شود.به همین دلیل خشک کردن با حوله می تواند موهای شما را دچار شکستگی کند.

برای خشک کردن موها توسط حوله، ابتدا خیسی آن ها را حوله بگیرید. برای این کار از فشار بر موها خودداری کنید. وقتی آب اضافی موها را توسط حوله گرفتید، سپس اجازه دهید موها توسط هوای اتاق خشک شوند.

کمتر از ژل مو استفاده کنید

از ژل و مشتقات آن استفاده کنید، ولی نه خیلی زیاد. اگر به دنبال یک ظاهر آراسته و مرتب هستید، می توانید از ژل و روغن مو استفاده کنید. اما زیاده روی نکنید. ژل و روغن مو را هنگامی که موها خیس هستند استفاده کنید. این کار باعث می شود موی سر مردان در طول روز تمیز و مرتب بنظر برسد. اگر موهای شما کوتاه است، به مقدار یک سکه از ژل یا روغن مو استفاده کنید. استفاده بیش از حد باعث می شود که موهای شما چرب بنظر برسد. ژل نسبت به دیگر محصولات سبک تر است و راحت تر روی مو کار می کند. از ژل های بدون الکل استفاده کنید زیرا الکل باعث خشکی موها می شود. روغن مو و کرم ها برای موهای مجعد بسیار مناسب هستند. زیرا موهای مجعد ضخیم تر هستند. از طرفی شستن آن ها سخت تر است. بنابراین از مقادیر کمتر این کرم ها و روغن مو استفاده کنید. استفاده از مقدار کمی روغن در موهای مرطوب به عنوان حالت دهنده ترمیم کننده عمل می کند. بعد از استفاده از این محصول ها موهای خود را شانه کنید.

تک فارس

از شانه برای پخش آن روی موهای خود استفاده کنید. سپس یک قسمت مرتب را از یک طرف یا طرف دیگر ایجاد کنید و موهای خود را هر طور که دوست دارید حالت دهید. به طور کلی بهتر است موهای خود را در مسیری که رشد می کند شانه کنید. موهای پشت و کناری سر را به سمت پایین شانه بزنید. همچنین موهای بالا را به جلو شانه کنید. اگر موهای شما مجعد و فر هستند، از شانه های دندانه پهن برای خلاص شدن از شر هرگونه گره خوردن استفاده کنید. استفاده از شانه دندانه ریز باعث وز شدن موهای شما می شود.

سشوار کردن زیاد برای موی سر مردان مفید نیست

موهای خود را کم با سشوار خشک کنید.استفاده از سشوار یک راه خوب برای خشک کردن سریع موهای شما است. اما انجام هر روز آن در نهایت باعث آسیب مو می شود. اگر نگران کم پشت شدن موها هستید، سشوار را کنار بگذارید. بگذارید به روشی که در بالا گفتیم با هوای اتاق خشک شوند. البته توجه کنید کاری نکنید که باعث سرماخوردگی شما شود. هنگامی که موهای خود را با سشوار خشک می کنید، سشوار را در جهت رشد موها قرار دهید. این کار به موی سر مردان کمک می کند که حالت صاف تری به خود بگیرند.

ولی اگر می خواهید موهای شما حجم بیشتری نشان دهند، سشوار را در خلاف جهت رشد موها قرار دهید. موهای مجعد نیاز به نرم کننده ی عمیق (deep conditioning) دارند. یک محصول نرم کننده عمیق بخرید و هفته ای یکبار از آن استفاده کنید تا موهای شما حالت خوبی داشته باشد.

همچنین اگر موهای شما بلند است، به جای برس از شانه دندانه پهن استفاده کنید. برس ها موهای بلند را می شکنند. در عوض شانه های پهن گره های موها را باز می کند.

به طور مرتب به آرایشگاه بروید

حفظ یک روتین جهت مراقبت از موی سر مردان بدون داشتن یک روال مداوم برای رفتن به آرایشگاه میسر نمی شود. زمان رفتن به آرایشگاه برای افراد مختلف متفاوت است. از یک یا دو بار در ماه گرفته تا سه ماهی یکبار زمان اصلاح موی سر مردان می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی کوتاه کردن مرتب موها باعث تقویت رشد مو می شود. روال عادی خود را برای آرایشگاه رفتن بیابید و از آن پیروی کنید.

نکات مراقبتی از موی سر مردان

سر خود را زیر دوش ماساژ دهید.

ماساژ کف سر گردش خون را افزایش می دهد، که باعث تحریک رشد مو می شود. این می تواند به شما کمک کند موهای خود را حفظ کرده و موهای جدید را نیز رشد دهید. از انگشتان خود برای مالیدن پوست سر استفاده کنید. به صورت دورانی و تمرکز بر نقاطی که موهای شما در حال نازک شدن است ماساژ را انجام دهید.

T A K F A R S

اعتقاد بر این است که برخی روغن ها به تحریک بیشتر رشد مو کمک می کنند. سعی کنید قبل از شامپو زدن موهای خود را با روغن نارگیل، روغن درخت چای یا روغن بادام ماساژ دهید. سپس روغن را توسط شامپو بشویید.

به موهای خود سخت نگیرید

منظور انجام کارهایی است که مو را دچار آسیب می کنند. زمانیکه موهای خود را با شامپو چنگ میزنید و می شویید. سپس با آب داغ سر خود را آبکشی می کنید و در آخر با حوله موهای خو را کامل خشک می کنید. بیشترین آسیب را به مو رسانده اید. با این کار امکان شکستن و ریزش موهایتان بیشتر می شود. از موهای خود در هر مرحله از برنامه ی روتین خود مراقبت کنید.

رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

سلامتی موهای سر نیز همانند سایر اعضای بدن به نوع رژیم غذایی وابسته است. چند ماده مغذی ضروری وجود دارد که به موها کمک می کند تا ضخیم و قوی بمانند. پروتئین یکی از این مواد است. پروتئین لازم برای حفظ سلامت موهای خود را از گوشت، تخم مرغ، آجیل، لوبیا و سایر منابع پروتئینی تامین کنید. دیگر مواد مغذی شامل ویتامین های گروه ب هستند. گوشت، تخم مرغ و سبزیجات با برگ سبز منابع خوبی برای تامین ویتامین های گروه ب هستند. اسیدهای چرب امگا ۳، ​​آووکادو و گردو دارای مقدار زیادی از مواد مغذی مهم برای سلامتی موهای سر هستند. همچنین انواع مکمل ها و ویتامین ها برای حفظ یا بازیابی سلامتی پوست و موی شما در داروخانه ها وجود دارد. برای کسب اطلاعات بهتر در این زمینه می توانید به یک متخصص یا مشاور پوست و مو مراجعه کنید.

موها را وقتی مرطوب است شانه نکنید.

مانند زمانیکه تازه دوش گرفته اید. هنگامیکه که موها مرطوب هستند، احتمال شکستن آن ها و آسیب به ریشه بیشتر است. ابتدا آن ها را به آرامی با یک حوله خشک کنید. سپس هنگامی که به اندازه کافی در هوا خشک شدند، موها را با دقت و آرامش شانه کنید. هنگام شانه کردن مطمئن شوید که شانه پوست سر شما را نمی خراشد و برخوردی ندارد. اینطور احتمال آسیب به ریشه ی موها کاهش می یابد. پوست سر خود را با نوک انگشت هایتان ماساژ دهید. این کار به حفظ و رشد موی سر مردان کمک می کند.

در مورد محصولات مراقبتی دنبال محصولات خیلی ارزان قیمت نباشید.

محصولات بی کیفیت یا موهای شما را خشک می کند یا چرب. ژل، روغن مو و هر محصول دیگری که برای نوع موهای شما مناسب است را پیدا کنید. ممکن است کمی گران باشند، ولی می توانید از مقادیر کمتری استفاده کنید. بدین ترتیب برای مدت های طولانی تری می توانید از آن ها استفاده کنید.

تک فارس www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر