تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش ست کردن رنگ لباس مخصوص مردان جذاب

image آموزش ست کردن رنگ لباس مخصوص مردان جذاب

چرخه ی رنگ که در سال ۱۶۶۶ توسط آیزاک نیوتون ساخته شد، پایه و اساس تمامی نظریه های مربوط به رنگ است. ۱۲ رنگ اصلی Hues (رنگ ها) نامیده می شوند. بیشتر لباس ها تشکیل شده از طیف کم رنگ تری از رنگ های اصلی هستند؛ در واقع این رنگ ها با افزودن رنگ سیاه یا سفید، تیره تر و روشن تر می شوند. درک اینکه ترکیب کدام رنگ ها در چرخه ی رنگ به چشم انسان زیباتر به نظر می رسد و کدام رنگ ها در کنار هم ترکیب جالبی ایجاد نمی کنند، کلید استفاده از رنگ هاست.

image آموزش ست کردن رنگ لباس مخصوص مردان جذاب

رنگ های اصلی کدام اند؟

قرمز

تکفارس آی آر

زرد

آبی

این سه رنگ، تنها رنگ هایی هستند که از ترکیب هیچ رنگ دیگری ساخته نمی شوند. تمامی رنگ های دیگر که می شناسید را می توان از ترکیبات مختلف با همین سه رنگ اصلی به دست آورد. این سه رنگ به چشم انسان بسیار زنده و روشن دیده می شوند؛ بنابراین زمانی که می خواهید توجه کسی را جلب کنید می توانید از این رنگ ها کمک بگیرید. برای مثال یک دستمال جیب قرمز یا زرد این کار را برای شما انجام خواهد داد.

رنگ های ثانویه یا فرعی کدام اند؟

سبز

www.takfars.ir

بنفش

نارنجی

رنگ های ثانویه، از ترکیب دوتایی رنگ های اصلی به دست می آیند

زرد و آبی = سبز

قرمز و آبی = بنفش

زرد و قرمز = نارنجی

هر رنگ ثانویه دقیقا در مقابل یک رنگ اصلی روی چرخه ی رنگ قرار دارد؛ به این رابطه مکمل گفته می شود. چشم انسان بیشتر از رنگ های دیگر، متوجه کنتراست بین رنگ های مکمل می شود. یک استایل با رنگ های مکمل همیشه جذاب و درخشان خواهد بود. به همین علت در بسیاری از استایل ها از یک رنگ اصلی (که می تواند سایه یا ته رنگی از آن باشد) به همراه یک رنگ ثانویه استفاده می شود.

رنگ های درجه سوم کدام اند؟

زرد نارنجی

قرمز نارنجی

تک فارس

قرمز بنفش

آبی بنفش

آبی سبز

زرد سبز

این رنگ ها از ترکیب بین رنگ های اصلی و رنگ های ثانویه به دست می آیند. به یاد داشته باشید که این رنگ ها متمایز هستند و ته رنگ یا سایه ای از رنگ های اولیه و ثانویه محسوب نمی شوند؛ یعنی یک پیراهن بنفش رنگ کاملا با پیراهن آبی-بنفش کاملا متفاوت است. درک کردن این موضوع در فهمیدن چرخه ی رنگ به شما کمک زیادی خواهد کرد.

آقایان چگونه باید در استایل شان رنگ ها را ترکیب کنند؟

ترکیب رنگ درست برای هر مردی که به استایل خود اهمیت می دهد، یک مهارت ضروری است. مخلوط کردن رنگ ها می تواند دو نتیجه داشته باشد؛ هارمونی درست یا بی نظمی. زمانی که شما رنگ ها را در استایلتان ترکیب می کنید باید با یکدیگر هماهنگ باشند و همچنین بیش از حد نباشند تا آشفتگی ایجاد نکنند. اگر رنگ ها را ترکیب نکنید یا از تنوع استفاده نکنید، استایل شما خیلی بی روح و خسته کننده خواهد شد. سه طرح رنگی وجود دارد که در چشم انسان به عنوان بهترین ترکیب ها دیده می شوند. رنگ های مکمل، رنگ های سه گانه و رنگ های آنالوگ. اگر به یک استایل برجسته و با کنتراست رنگی قوی نیاز دارید، رنگ های مکمل بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

رنگ های سه گانه

این رنگ ها از یکدیگر در چرخه ی رنگ فاصله دارند و متوازن ترین کنتراست رنگی را با یکدیگر ایجاد می کنند. رنگ های سه گانه ترکیب رنگی مناسبی برای یک استایل با آیتم های زیاد هستند. اگر سعی دارید بین کت و شلوار، پیراهن، کراوات، کمربند، کفش، دکمه سردست و… تعادل ایجاد کنید، بهتر است تا از رنگ های سه گانه استفاده کنید.

رنگ های آنالوگ

T A K F A R S

رنگ های آنالوگ روی چرخه ی رنگی مجاور یکدیگر قرار دارند. این ترکیب رنگی، کنتراست را به حداقل می رساند و ظاهر بسیار ثابتی برای شما ایجاد می کند. اگر می خواهید استایل ملایم تری داشته باشید می توانید از رنگ های آنالوگ استفاده کنید. برای مثال رنگ های آنالوگ یک انتخاب عالی برای استایل کاری هستند.

نحوه ی ست کردن رنگ کفش با کت و شلوارهای مختلف

در گذشته ساده ترین و در دسترس ترین انتخاب یک کفش مردانه ی مشکی بود؛ اما امروزه پوشیدن کت و شلوار و ست کردن یک جفت کفش با آن راحت تر شده است. البته وجود گزینه های بیشتر و متنوع تر به این معنی است که شما با انتخاب نادرست، شانس بیشتری هم برای خراب کردن استایلتان دارید.

چه رنگ کفشی با کت و شلوار آبی سورمه ای ست می شود؟

رنگ های سازگار با آبی سورمه ای

مشکی

قهوه ای

زرشکی برگندی

بله درست است؛ رنگ آبی سورمه ای به راحتی با این سه رنگ قابلیت ست شدن دارد. رنگ آبی ویژگی قابل اعتماد بودن، باهوش بودن و بامسئولیت بودن را به شما می دهد و زمانی که شما با مردم رو به رو می شوید، تاثیر آرامش بخشی بر روی آن ها خواهید گذاشت. رنگ های مشکی، قهوه ای و زرشکی به خوبی با آبی ترکیب می شوند؛ بدون اینکه حواستان را پرت کنند. ویژگی های آبی که گفتیم توضیح می دهد که چرا بیشتر طراحان برای طراحی لوگو یا طراحی دفتر کار از رنگ آبی استفاده می کنند. به نظر می رسد که آبی میزان بهره وری را نیز افزایش دهد.

از آن جایی که به راحتی می توان کت و شلوار سورمه ای را با یک جفت کفش چرمی ست کرد، این گزینه برای یک مصاحبه ی کاری نیز مناسب خواهد بود. این ترکیب به شما کمک می کند تا در همان دیدار اول بااعتماد به نفس و هوشمند به نظر برسید. البته بهتر است که در حین انتخاب کفش، به معنی آن ها نیز توجه کنید. کفش مشکی رسمی تر بوده و حالت جدی تری دارد. کفش قهوه ای آرام تر و انعطاف پذیرتر است و کفش های زرشکی ویژگی خلاقانه را به استایل شما اضافه می کنند.

تک فارس www.takfars.ir

چه رنگ کفشی با کت و شلوار خاکستری/طوسی ست می شود؟

رنگ های سازگار با خاکستری

مشکی

قهوه ای

زرشکی برگندی

کت و شلوارهای خاکستری نسبت به آبی سورمه ای کمتر رسمی هستند؛ اما از لحاظ انعطاف پذیر بودن یکسان هستند. بنابراین هردوی آن ها را می توانید با این سه رنگ کفش ست کنید. کت و شلوارهای خاکستری برای مکان های تجاری و بیزینس خیلی انتخاب خوبی نیستند؛ زیرا حالت راحت تر و غیررسمی تری دارند. اما برای محیط های کاری معمولی تر مناسب هستند.

به طور خاص، برای کت و شلوارهای خاکستری متوسط، کفش های مشکی بهترین انتخاب هستند؛ مخصوصا اگر یک پیراهن مردانه ی سفید و کراوات هم همراه آن بپوشید. کفش های قهوه ای و زرشکی استایل شما را از حالت رسمی خارج کرده و آن را اجتماعی تر می کنند. بهتر است آن ها را با یک پیراهن مردانه ی طرح دار ست کنید تا ظاهر جذاب تری داشته باشند.

کت و شلوارهای خاکستری روشن، بهترین انتخاب برای فصل بهار و تابستان هستند. هرچه رنگ آن روشن تر باشد، می توانید مدل های طرح دار مانند جناغی یا چهارخانه را نیز انتخاب کنید. خاکستری روشن، غیررسمی ترین طیف رنگ خاکستری است؛ بنابراین می توانید آن را در یک مهمانی دورهمی و دوستانه بپوشید.

چه رنگ کفشی با کت و شلوار زغالی ست می شود؟

رنگ های سازگار با زغالی

تکفارس

مشکی

زرشکی برگندی

اول از همه باید توجه کنید که هرگز کت و شلوار زغالی را با کفش قهوه ای نپوشید. کفش های قهوه ای حالت غیررسمی تری دارند و کنتراستی که با کت و شلوار زغالی ایجاد می کنند خیلی جذاب به نظر نمی رسند؛ بنابراین بهتر است به جای آن از یک جفت کفش مشکی استفاده کنید. کفش های زرشکی در حین ریلکس بودن، باعث باکلاس بودن استایل شما نیز می شوند.

کت و شلوار زغالی مانند آبی سورمه ای همه کاره و تطبیق پذیر است. در حالی که کت و شلوار سورمه ای شما را جوان تر نشان می دهد، پوشیدن یک کت و شلوار زغالی به استایل شما ویژگی بالغ تر و باتجربه بودن را اضافه می کند.

چه رنگ کفشی با کت و شلوار قهوه ای ست می شود؟

رنگ های سازگار با قهوه ای

قهوه ای

زرشکی برگندی

احتمالا تعجب کرده اید که چرا کت و شلوار قهوه ای را می توانید با کفش قهوه ای ست کنید اما با کفش مشکی نه. برای پوشیدن کفش قهوه ای، کفشی را انتخاب کنید که طیف رنگی متفاوتی از کت و شلوارتان داشته باشد و تفاوت بین آن ها مشخص باشد؛ به طور کلی بهتر است که کفش شما تیره تر باشد تا نگاه ها به سمت پایین کشیده نشود. برای ایجاد کنتراست جذاب تر و تضاد واضح تر، می توانید از کفش های زرشکی استفاده کنید.

چه رنگ کفشی با کت و شلوار مشکی ست می شود؟

takfars.ir

رنگ های سازگار با مشکی

مشکی

کت و شلوار مشکی را بهتر است فقط با کفش مشکی بپوشید؛ زیرا هر کفش دیگری استایل شما را بسیار معمولی نشان خواهند داد. کت و شلوار سورمه ای یا زغالی تقریبا برای هر موقعیتی مناسب هستند و کت و شلوار خاکستری و قهوه ای کژوال تر هستند؛ اما کت و شلوارهای مشکی معمولا برای استفاده ی روزمره پوشیده نمی شوند؛ شما آن ها را برای جشن های خاص و رسمی، مراسم های ختم و رویدادهای مهم کاری می پوشید بنابراین اینکه استایل جذاب و دقیقی با آن داشته باشید اهمیت زیادی دارد.

سایر ترکیبات کت و شلوار و کفش

برخی از افراد ممکن است رنگ های متفاوتی از کت و شلوار و مدل های خاصی از کفش را برای پوشیدن انتخاب کنند و زمانی که یک دست کت و شلوار رسمی را به همراه کتانی برزنتی می پوشند، اوضاع کمی پیچیده می شود. اگر دوست دارید استایل متفاوتی داشته باشید و از عمد قوانین ترکیب رنگ و لباس را نادیده می گیرید، پس بهتر است خیلی به درست یا غلط بودن آن توجه نکنید. خودتان را در آینه نگاه کنید؛ اگر همه ی آیتم ها در کنار هم خوب به نظر می رسند، با همین روند ادامه دهید. کنتراست رنگ ها را واضح نگه دارید و هرچیزی که از آن مطمئن نیستید را حذف کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر