تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش رنگ کردن مو در خانه مثل آرایشگاه

image آموزش رنگ کردن مو در خانه مثل آرایشگاه

ابتدا قیچی به دست شوید

یکی از مهم ترین نکاتی که باید رعایت کرد تا نتیجه بهتری از رنگ کردن موها به دست بیاید، این است که اگر نوک موهای شما به هر دلیل دچار موخوره شده است باید قبل از رنگ کردن را کوتاه کنید. موی خشک و شکننده نمی تواند به خوبی رنگ را در خود نگه دارد و بعد از مدت کوتاهی رنگش از بین می رود و به اصطلاح موها بدرنگ می شود، بنابراین بهتر است قبل از رنگ کردن حتما سر موهای تان را کوتاه کنید تا قسمت های خشک و آسیب دیده ای در موی تان وجود نداشته باشد.

درجه بندی ها را بشناسید

سطح رنگ ها را از درجه یک تا ۱۰ تقسیم بندی کرده اند. رنگ درجه ۱۰ مو را روشن و درجه یک آن را تیره میکند، به طور کلی درجات رنگ مو را می توان به این صورت نشان داد:۱- سیاه، ۲- قهوه ای خیلی تیره، ۳- قهوه ای تیره، ۴- قهوه ای، ۵- قهوه ای متوسط، ۶-قهوه ای روشن، ۷- بلوند تیره، ۸- بلوند متوسط، ۹- بلوند روشن، ۱۰ – بلوند پلاتینی روشن. البته ۱۱و ۱۲ هم در بعضی کاتالوگ ها وجود دارد که این رنگ ها در ترکیب با این رنگ های اصلی برای روشن کنندگی فوق ا لعاده زیاد کاربرد دارد. شماره های بعد از ممیز نشانگر ترکیب رنگ اصلی با رنگ های فرعی هستند. مثلا ۱/۲و۱/۱و۱/۳.

تکفارس آی آر

خنثی کننده های رنگ موی خود را بشناسید

اگر شما چرخه رنگ را بشناسید، رنگ کردن برایتان آسان تر خواهد شد. ممکن است به نظرتان عجیب برسد که موهای شما ترکیبی از ۳ رنگ است؛ قرمز، زرد و آبی. اینها رنگ های اصلی هستند. رنگ های ثانویه، نارنجی، سبز و بنفش هستند که از ترکیب رنگ های اصلی به دست آمده اند.

یکی از عناصر و عوامل مهم رنگ کردن مو، تعیین رنگدانه زیرین موی شماست. وقتی که شما رنگی را انتخاب میکنید و روی موهای تان می گذارید، امکان دارد به خاطر رنگدانه زیرین در موی شما، همان رنگ دلخواه به دست نیاید. اگر شما نگاهی به چرخه در رنگ بیندازید یک رنگ مخالف برای هر رنگ وجود دارد؛ یعنی اگر موی شما نارنجی باشد رنگ سبز باعث می شود که موی شما قهوه ای شود یا اگر موی شما یک تون (tone) زرد دارد، رنگ بنفش آن رنگ را از بین خواهد برد. پس باید خنثی کننده های رنگ موی خود را بشناسید.

رنگ زیرین + رنگ مصنوعی = رنگ نهایی

رنگ کردن موهای سفید

www.takfars.ir

برخی از موهای سفید به ویژه موهای ریز، کلفت و خاکستری رنگی که در اطراف شقیقه ها می رویند، در برابر رنگ مو مقاوم هستند یا در مقایسه با سایر موهای سفید، به سرعت رنگ خود را از دست می دهند. اگر موهای شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ است، شاید لازم باشد که قبل از رنگ کردن آن ها را نرم کنید، چون با نرم کردن، لایه های کوتیکول رنگ را بهتر جذب میکنند.

در موهایی که ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سفید شده اند، ابتدا اکسیدان با Vol 20 یا ۳۰ را مستقیما روی موی سفید بگذارید و پس از ۵-۷ دقیقه بشویید. بهتر است از جایی که سفیدترین موها را دارد شروع کنید و پس از شستن، با حوله خوب خشک کنید سپس از رنگی که یک درجه تیره تر از رنگ مورد نظرتان است، استفاده کنید. چون به دلیل نبودن رنگدانه در تار مو، رنگی که می گذارید روشن تر به نظر می رسد. برای بالا رفتن قدرت جذب موی سفید توصیه می شود، مدت زمان گذاشتن رنگ را به حدود ۴۵ دقیقه برسانید. یادتان باشد. این موها در مقایسه با سایر موهای سفید به سرعت رنگ خود را از دست می دهند.

به موهای خشک هم جان دهید

استفاده از رنگ مو، باعث خشکی و شکنندگی و ریزش موی سر خانم ها می شود. از آنجایی که وضعیت طبیعی مو با استفاده از رنگ مو دچار تغییر می شود و مثلا از میزان رطوبت مو کاسته می شود، راه حل مناسب استفاده از اسیدهای چرب طبیعی است. یکی از بهترین و غنی ترین گیاهان دارای اسید چرب که می تواند رطوبت کافی را به موهای خشک باز گرداند، زعفران است. چند قطره روغن زعفران را در کف دست بریزید و به آرامی روی موهای خشک بمالید.

مطمئن باشید، مقدار چربی که در موهای شما نفوذ میکند بسیار ناچیز خواهد بود، ولی تداوم این کار باعث بازگشت رطوبت از دست رفته به موهای شما خواهد شد. بهتر است از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده برای شست وشو استفاده کنید و پیش از ورود به استخر، موهای رنگ شده خود را با آب بدون کلر بشویید. موها را در زمان خیس بودن شانه نزنید و از شانه دندانه درشت استفاده کنید. تا جایی که می شود از خشک کردن موها با سشوار خودداری کنید.

به شماره اکسیدان توجه کنید

قدرت اکسیدان که به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار می رود با نتایج مورد نیاز و دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ ها تعیین می شود.

اکسیدان Vol 10 رنگ را فقط به طور جزئی باز میکند، اکسیدان Vol 20 قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی بالاتری دارد و اکسیدان Vol 30 قدرت روشن کنندگی بسیار بالا را با کمترین میزان رنگ دارد. از آنجایی که اکسیدان های با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاک میکند، معمولا توصیه می شود از اکسیدان های با درجه کمتر از ۳۰ استفاده کنید. آمونیاک هم همین خطر را دارد.

آمونیاک ماده ای است که معمولا در رنگ موهای دائمی استفاده می شود و مانند تمام قلیاها تمایل به جداکردن کوتیکول دارد و به همین دلیل به رنگ اجازه می دهد تا به داخل مو نفوذ کند. اگر آمونیاک به کار رفته بیش از حد تند باشد، پیوندهای سولفور مو بیش از اندازه جدا شده و در نتیجه مو سفت می شود و قطر و وزنش را از دست می دهد.

مراقب لکه های رنگ باشید

تک فارس

بهتر است قبل از رنگ کردن، اطراف گردن تان را با حوله ای بپوشانید، چون رنگ هم می تواند باعث التهاب پوست گردن شود و هم لباس شما را از بین ببرد. برای رنگ کردن حتما دستکش دست تان کنید. برای رنگ نگرفتن پوست اطراف صورت تان نیز از یک کرم چرب استفاده کنید یعنی اطراف گوش، گردن، پیشانی و… اگر هم پوست تان لک شد نگران نباشید، می توانید با الکل طبی رنگ را از بین ببرید.

آبکشی را جدی بگیرید

بعد از رنگ کردن موهای تان را با آب سرد یا آب ولرم آبکشی کنید؛ این روش تا حدی از ریزش موها جلوگیری میکند

رنگ کردن ابروها و مژه ها حساسیت زا است

رنگ مو مواد شیمیایی بسیاری دارد، که وقتی ابروها یا مژه ها را رنگ کنید، هرکدام از این مواد میتوانند باعث حساسیت شدید شوند.

برای رنگ گرفتن موی زبر چه کار کنیم

اگر موهای شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ است، شاید لازم باشد که قبل از رنگ کردن آن ها را نرم کنید، چون با نرم کردن، لایه های کوتیکول رنگ را بهتر جذب میکنند

رنگ کردن موهای کثیف و گره خورده:

بهتر است، قبل از استفاده از رنگ از چند هفته قبل از نرم کننده استفاده کنید، چون موهای خشک رنگ را مدت کوتاه تری در خود نگه می دارد، حتما باید موهای تان برای رنگ کردن تمیز باشد، هنگام رنگ نیز اگر موها مرطوب باشد بهتر است.

بدون تست، موهای تان را رنگ نکنید

T A K F A R S

بعد از اینکه مارک خاصی را انتخاب کردید، قسمت کوچکی از رنگ را روی گردن یا کنار گوش بگذارید تا مطمئن شوید رنگ باعث قرمزی، حساسیت، تورم، التهاب، آلرژی و… نمی شود. اگر احساس کردید، روی پوست تان احساس ناراحتی میکنید به سرعت رنگ را بشویید.

وقتی نرم کننده کار را خراب میکند

شما نباید از چند ساعت قبل از رنگ کردن از نرم کننده استفاده کنید، چند ساعت قبل از رنگ کردن فقط شامپو کنید. اگر میخواهید موهای تان خوب رنگ بگیرد باید هیچ چیزی مثل چربی یا کثیفی روی موها نباشد.

به رنگ های روی جعبه اعتماد نکنید

بهتر است برای انتخاب رنگ از آرایشگر خود راهنمایی بخواهید تا او به شما بگوید مناسب ترین رنگ برای شما چیست. رنگی که شما انتخاب میکنید باید با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر