چه غذاهایی بخوریم تا زود لاغر شویم

حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

چه غذاهایی بخوریم تا زود لاغر شویم

image چه غذاهایی بخوریم تا زود لاغر شویم

کلم قرمز

در طول قرن‌ها مردم و به ویژه کشاورزان از کلم به عنوان یک ماده غذایی اصلی و مفید استفاده کرده‌اند. اما امروزه سبزیجات متنوع دیگر جای کلم را گرفته‌اند. باید بدانید کلم کم کالری (هر نصف فنجان حاوی ۱۶ کالری ) و سرشار از فیبر است. برای همین یک ماده غذایی لاغر کننده‌ جادویی به شمار می‌رود. کلم و به ویژه کلم قرمز سرشار از ویتامین C است و از خطر ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری می‌کند.

▪ میزان مصرف :

روزانه نصف فنجان کلم پخته یا یک فنجان کلم خام. ابتکار به خرج داده و غذا و سالادهای متنوع تهیه و میل کنید.

تکفارس آی آر

سیب

سیب سرشار از فیبرهای حلال است و می‌تواند میزان قند خونتان را ثابت نگه دارد. یک عدد سیب متوسط حاوی ۴ گرم فیبر به ویژه پکتین است که می‌تواند میزان کلسترول را کاهش دهد.

برای افرادی که می‌خواهد شکمی تخت داشته باشند توصیه می‌شود که روزانه ۳ عدد سیب میل کنند.

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد مصرف سیب نه تنها باعث کاهش وزن در زنان می‌شود بلکه میزان گلیسمی خون آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم سیب را پوست میل کنید.

▪ میزان مصرف :

www.takfars.ir

روزانه یک عدد سیب میل کنید. سیب حاوی ۸۰ کالری است و یک عصرانه‌ی ایده آل محسوب می‌شود.

دارچین

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که دارچین باعث کاهش گلیسمی خون می‌شود. در واقع بعضی از ترکیبات طبیعی موجود در این ادویه‌ی معطر مانند انسولین عمل می‌کند و باعث می‌شود سلول‌ها گلوکز را جذب کرده و از آن به عنوان منبع انرژی استفاده کند و گلیسمی خون را کاهش دهد.

مصرف روزانه یک چهارم یا نصف یک قاشق چای‌خوری کافی است تا میزان قند خون به میزان ۱۸ تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

▪ میزان مصرف :

روزانه نصف قاشق چای‌خوری دارچین مصرف کنید. این میزان برای بهره‌مندی از خواص آن کافی است. اما اگر شما از طرفداران این ادویه‌ی معطر هستید می‌تواند تا یک یا دو قاشق چای‌خوری در روز نیز مصرف کنید.

توجه داشته باشید که در مصرف دارچین نیز دچار افراط نشوید زیرا در صورت زیاده‌روی ترکیبات موجود در آن باعث مسمومیت می‌شود.

image چه غذاهایی بخوریم تا زود لاغر شویم

تخم‌مرغ

اگر یک ماده‌ غذایی وجود داشته باشد که به اصطلاح سابقه‌اش خراب باشد همین تخم‌مرغ بخت برگشته است. تخم‌ مرغ یکی از منابع پروتئین است. این ماده‌ غذایی همچنین سرشار از اسیدهای آمینه است. از آن جایی که تخم‌مرغ از پروتئین و چربی تشکیل شده است کمترین تأثیر را روی گلیسمی خون می‌گذارد و برای همین بهترین گزینه برای صبحانه است. چون باعث ایجاد احساس سیری شده و اشتها را کاهش می‌دهد.

تک فارس

محققان مشاهده کرده‌اند زنانی که برای صبحانه دو عدد تخم‌مرغ و نان کامل می‌خورند در طول روز کمتر احساس گرسنگی کرده و کالری‌های کمتری دریافت می‌کنند.

▪ میزان مصرف:

یک عدد تخم‌مرغ کافی است. یک عدد تخم‌مرغ بزرگ حاوی حدوداً ۷۵ کالری و ۵ گرم چربی است که کمتر از ۲ گرم آن چربی اشباع شده است. شما می‌توانید برای صبحانه املت (تهیه شده با دو عدد تخم‌مرغ ) و یک برش نان کامل ( سبوس‌دار ) میل کنید.

دانه‌های روغنی

تخمه‌ی کدو، تخمه‌ی آفتابگردان، بادام، گردو، کنجد و غیره جزو مواد غذایی فوق‌العاده محسوب می‌شوند. این مواد غذایی سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و فیبر هستند که به تدریج باعث تثبیت گلیسمی و کنترل اشتها می‌شود.

با وجود اینکه این دانه‌های روغنی سرشار از چربی‌اند (۱۲ تا ۱۴ گرم در ۳۰ گرم) باید بدانید این چربی‌ها چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو و چربی‌های اشباع نشده ی پُلی‌اند که برای قلب مفید است. علاوه بر این در هر ۳۰ گرم از این دانه‌های روغنی ۴ تا ۹ گرم پروتئین وجود دارند.

در نهایت باید بگوییم این مواد غذایی حاوی استرول است که با کلسترول بالا مقابله می‌کند. محققان با بررسی ۲۷ میوه و دانه روغنی مختلف دریافتند که دانه‌های کنجد حاوی بیشترین میزان استرول است.

▪ میزان مصرف:

یک یا دو قاشق غذاخوری از این دانه‌های روغنی کافی است. توجه داشته باشید دانه‌های روغنی پرکالری است پس در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید. می‌توانید برای عصرانه یک مشت تخمه‌ی کدو یا تخمه‌ی آفتاب‌گردان میل کنید.

سرکه

T A K F A R S

بسیاری از فواید این چاشنی هنوز برای مردم ناشناخته است. افزودن سرکه به غذاها، ۱۹ تا ۵۵ درصد گلیسمی موجود در این غذاها را کاهش می‌دهد. اسید موجود در سرکه نمی‌گذارد گلوسیدهای غذا به قند خون تبدیل شود.

نتیجه‌ی پژوهش‌ها نشان داده است که سرکه می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و برای همین همیار لاغری بسیار خوبی محسوب می‌شود. خوش طعم بوده و عملاً کالری ندارد.

در خصوص سرکه بالزمیک مراقب باشید زیرا به اکثر این محصولات صنعتی قند اضافه می‌کنند.

▪ میزان مصرف:

۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری. توجه داشته باشید در مصرف سرکه نیز دچار افراط نشوید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

آمپول دوستاکسل عوارض جانبی موارد مصرف منع دارویی
  1. اثرات جالب خوردن هندوانه بر سلامتی انسان
  2. خواص خواندنی فلفل دلمه ای برای سلامتی بدن
  3. آب پنیر چیست و آیا خواصی هم دارد
  4. لیست مفیدترین ورزش ها برای لاغری سریع تر
  5. کار زیاد پشت میز قاتل بی صدای سلامتی
  6. وقتی در معرض صدای بلند هستیم برای حفاظت از گوش چه کنیم

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب پربازدید

مطالب محبوب

۳۷ نظر
  1. فرزانه

    سلام من ۱۷ سالمه چاقم چیکار کنم که زود لاغر بشم؟؟ کمکم کنید.

  2. سوگند

    ببخشید من ۱۵سالم قدم ۱.۷۲بعدوزنم ۴۴کیلوچیکارباید بکنم که وزنم ثابت بمونه ممنون میشم اگه جواب بدید

  3. Fati

    من ۱۵ سالمه میخواستم ببینم چه کارهای به همراه این رژیم انجام بدم که خیلی زود لاغر کنم و وزنم ثابت بمونه و برنگرده لطفا کمکم کنید ممنون میشم

  4. مهسا

    سلام من ۱۷سال دارم وزنم زیاده میخوام لاغر شم شماهم کمکم کنید

  5. ناشناس

    سلام من 17 سال دارم احساس میکنم چربی خون دارم ولی چه کنم تا لاغر شوم

  6. شهناز

    سلام من ۸۶ کیلو هستم ۱۸ سالمه ۲ ساله که اصلا شام نخوردم در روز فقط نهار میخورم اصلا لاغر نمیشم میشه بهم بگید چیکار کنم ممنون میشم

    • ناشناس

      سلام دوست عزیز اشتباه ما اینه که فکر میکنیم شام بخوریم چاق میشیم ولی اشتباهه نهار خوردن بیشتر از شام خوردن آدم رو چاق می کنه دو قاشق آبغوره بعد از نهار هم تاثیر داره برای لاغری

  7. رویا

    سلام من هرچقد سیب میخورم لاغر نمیشم و فقط سیب میخورم اصلا غذا نمیخورم الان یك هفته هست این كارو میكنم فقط ٢ كیلو تغییر كردم

  8. دلارام

    سلام مرسی از مطالب خوبتون

  9. لیلا

    من ۳۶سال دارم قد ۱۵۲ وزن ۷۶ کیلو هستم شیرخوار دارم چیکار کنم لاغر بشم

  10. هلما

    سلام قدم 162 هست و وزنم هم 43 هست چیکار کنم که لاغر شم لطفا کمکم کنید

    • رویا

      43كیلو لاغر كردن داره؟ جای ما بودی چیكار میكردی

  11. ..hossein..

    صبحا آب لیمو رو با آبجوش بخورید. به جای روغن نباتی از روغن زیتون استفاده کنید. آب میوه زیاد بخورید مخصوصا آب هندوانه و پرتقال. با سالاد به جای سس از ماست استفاده کنید. سعی کنید بعد از صبحانه مقداری سرکه سیب بخورید. با غذا هایی که میتوانید دارچین مصرف کنید.

  12. نگار

    صبح ها چند قطره لیمو تازه یا آبلیمو را در یک لیوان آب گرم بریزید

  13. نگار

    صبح ها آب گرم با لیمو تازه یا آب لیمو مصرف کنید

  14. فاطمه

    سلام چی بخورم تا لاغر بشم

  15. ندا

    ایا می توانیم ناهار صبحانه رو بخوریم ولی از ساعت ۸ شب به بعد هیچی نخوریم به غیر از اب

  16. لیلا

    سلام. هرچقدر سیب می خورم بازم تغییر نمی کنه

  17. هادی اکبری

    آیا آب لیمو هم لاغر می کند

  18. سیده مریم عزیزی

    سلام همه ی اینها را بخوریم

  19. ساحل

    روزی 2 تا سیب میخورم ولی لاغر نمیشم

  20. دهقانی

    سلام همه اینارو هر روز بخوریم

  21. سمیه

    من وزنم استاپ کرده بود مربی گفت دو روز رژیم سیب بگیر یعنی فقط سیب می خوردم هفتصد گرم کم کردم ولی بازم نمیدونم چرا فقط سایز کم میکنم

  22. اسماعیل

    ممنونم از مطالب خوب شما

  23. عرفان 123

    آره با تخم مرغ می تونم لاغر بشم

  24. مینو زمانی1383

    ممنون ❤ فقط میشه بگید تخم مرغ رو اشکال نداره با روغن درست کنیم؟ آخه من تخم مرغ آبپز دوست ندارم

  25. قاسمی

    دارچین را با چی مصرف کنیم

  26. سوگندریسی

    امیدوارم بتونم با این توصیه ها لاغر بشم

  27. فاطمه موسوی

    با خوردن دارچین و سیب و سرکه میتوانم لاغر شوم

    • فاطمه موسوی

      به مدت چند روز باید این کار را انجام بدهم

  28. hossein

    اگر به تناسب اندامتان اهمیت می دهید و می خواهید لاغر و سالم بمانید بدانید که خوردن صبحانه شما را به هدفتان نزدیکتر می کند. در این مطلب شما را با 6 دلیل مهمی که این وعده ی غذایی به لاغری و تناسب اندام کمک می کند بیشتر آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید. چرا صبحانه مهمترین وعده ی غذایی روزانه محسوب می شود؟ می توانید بدنتان را مانند اجاقی تصور کنید که برای روشن ماندن نیاز به هیزم دارد. صبحانه نیز همان نقش هیزم را دارد. این وعده ی غذایی اولین وعده ی غذایی بعد از روزه ی شبانه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. صبحانه برای تحریک متابولیسم بدن لازم است تا سوزاندن کالری های دریافتی و انرژی های مصرفی در طول روز کنترل شوند. متخصصان تغذیه ی دانشگاه Edith Cowan به این نتیجه رسیده اند افرادی که روز خود را با صبحانه ای سالم شروع می کنند تغذیه ی سالم تری دارند. نخوردن صبحانه باعث کاهش تدریجی قند خون می شود و این مسئله فرد را بیشتر به سمت ریزه خواری به خصوص خوردن شیرینی جات می کشاند. صبحانه برای افزایش سوخت و ساز اگر دوباره همان مثال اجاق را در نظر بگیریم و یا اینکه بدن را به یک ماشین تشبیه کنیم صبحانه همان بنزین است و صرف نظر کردن از آن اختلالاتی در عملکرد این ماشین خواهد داشت. نتایج پژوهش های دانشگاه هاروارد نشان می دهد افرادی که از صبحانه صرفنظر می کنند علاوه بر اینکه از دریافت میزان زیادی ویتامین و مواد مغذی ضروری مانند فیبرها محروم می مانند بلکه متابولیسم یا همان سوخت ساز بدنشان نیز در وضعیت شبانه قرار می گیرد. یعنی استارت سوخت و ساز زده نمی شود و بدن مجبور می شود تمام روز را به حالت ناشتا سپری کند. این وضعیت به نفع بدن نخواهد بود. تنظیم قند خون با صبحانه صرف نظر کردن از صبحانه ارتباط زیادی با اشتها دارد. نخوردن صبحانه باعث کاهش تدریجی قند خون می شود و این مسئله فرد را بیشتر به سمت ریزه خواری به خصوص خوردن شیرینیجات می کشاند. همین مسئله نیز دزد انرژی است. محققان دانشگاه ناتینگهام ثابت کرده اند افرادی که صبحانه نمی خورند در طول روز میل بیشتری به خوردن غذاهای شیرین و چرب دارند. این مسئله نیز میزان انرژی را کاهش می دهد. نتایج بررسی های همین محققان نشان می دهند افرادی که از مصرف صبحانه صرفنظر می کنند مواد غذایی ناسالم تری را برای مصرف انتخاب می کنند و در وعده ی ناهار نیز حجم بیشتری غذا می خورند؛ یعنی بیشتر از افرادی که صبحشان را با خوردن صبحانه آغاز کرده اند. با صبحانه لاغر شوید محققان معتقدند افرادی که صبحانه نمی خورند چاق تر هستند. محققان مایوکلینیک به این نتیجه رسیده اند افرادی که از خیر صبحانه می گذرند به سمت مصرف مواد غذایی پرکالری تر و پرحجم تر می روند و در نتیجه زمینه ی چاقی آن ها فراهم می شود. به گفته ی محققان این افراد مواد غذایی سرشار از کالری، چربی های ترانس و قند بیشتری مصرف می کنند تا با سرعت بیشتری گرسنگی آن ها را برطرف کند. این افراد معمولاً از مشتری های دائم فست فودها و قنادی ها هستند و همین مسئله در عملکرد انسولین اختلال ایجاد کرده و وضعیت ذخیره ی چربی در بدن را تشدید می کند. تمرکز و انرژی بیشتر با صبحانه به عقیده ی محققان American Dietetic Association (ADA) صبحانه نه تنها برای افراد بزرگسال مهم است بلکه برای کودکان در حال رشد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این محققان ثابت کرده اند کودکانی که روز خود را با صبحانه ای سالم و مغذی شروع می کنند عملکرد بهتری در مدرسه دارند. به عقیده ی این محققان کودکانی که صبحانه ی کامل می خورند انرژی بیشتری برای بازی دارند و قدرت تمرکز، یادگیری و حل مسائل آن ها بالاتر است. این کودکان در انجام کارهایی که نیاز به هماهنگی دست و چشم دارد نیز بهتر عمل می کنند. با صبحانه سالم تر باشید احتمالاً بارها شنیده اید که صبحانه را باید مانند یک پادشاه خورد. اگر جزو افرادی هستید که صبح ناشتا از منزل بیرون می زنند بهتر است از همین فردا صبحانه خوری را شروع کنید. محققان Web MD دلایل زیادی را برای خوردن صبحانه ی کامل عنوان کرده اند. به عنوان مثال افرادی که صبحانه صرف می کنند عمر بیشتری داشته و در سلامت بالاتری به سر می برند. این افراد همچنین کمتر در معرض بیماری های قلبی مزمن مربوط به چاقی (مانند دیابت) و اضافه وزن قرار می گیرند. صبحانه خورها کمتر مریض می شوند؛ چون میل زیادی به مصرف غذاهای سالم تر دارند و همچنین میزان کلسترول خونشان کمتر است.

  29. ستاره

    آیا روزانه فقط سیب بخورم به مدت یک هفته لاغر میشم؟

  30. دیار

    من می توانم سیب بخورم

    • محمد

      آره سیب بسیار خوب است

  31. شیمال

    من می توانم چیپس سرکه نمکی بخورم چون سرکه دارد

    • یکتا

      خیر چون خود چیپس روغن و چربی زیادی دارد و اینکه چون سرکه دارد دلیل بر چربی نداشتن نمی کند

    • مهسا

      من ۱۷سال دارم وزنم زیاده میخوام لاغر شم اگ واستون زحمت نیس کمکم کنید تا لاغر شم باتشکر