تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفند رفع بوی بد دهان هنگام بیدار شدن از خواب

image ترفند رفع بوی بد دهان هنگام بیدار شدن از خواب

بوی بد دهان در صبح دو دلیل دارد که یکی خشکی و بهداشت نامناسب دهان است.

بزاق ما مسئول شستشوی باکتری های بدبویی است که می توانند در دهان ما جمع شوند. هنگامی که ما می خوابیم، تولید بزاق دهان ما به طور چشمگیری کاهش می یابد و اجازه می دهد باکتری های بد تبخیر شوند و بوی ناخوشایند ایجاد کنند. همین امر در مورد بهداشت ضعیف دهان نیز صدق می کند. ذرات غذای باقیمانده که با مسواک یا نخ دندان از دهان خارج نشوند، محل رشد باکتری های بدبو خواهند بود.

دلیل دوم بوی بد دهان در صبح ، می تواند عادت کشیدن سیگار یا حساسیت های خاص و حتی عوارض برخی داروها باشد. دانستن علت بوی بد دهان در صبح می تواند شروعی عالی برای از بین بردن این مشکل باشد. چند نکته ای که باید بدانید آن است که اولا رژیم غذایی سالمی داشته باشید، به بهداشت دهان و دندان اهمیت دهید و رطوبت دهان را حفظ کنید یا به قولی از خشک شدن دهان جلوگیری کنید. با رعایت همین چند مورد می توانید تا حدودی این مشکل را حل کنید. از سوی دیگر قطعا می دانید که خوردن سیر و پیاز باعث ایجاد بوی بد در دهان می شود در نتیجه به این نکته توجه داشته باشید.

شایان ذکر است که فقط تمیز نگهداشتن دندان ها کافی نیست و باید روی سطح زبان را با مسواک شستشو دهید. شاید اینکار کمی تهوع آور باشد اما روش خوبی برای از بین بردن باکتری های روی سطح زبان و از بین بردن بوی بد دهان خواهد بود. ایروین اسمیگل، دندانپزشک نیویورکی و رئیس و بنیانگذار انجمن زیبایی دندانپزشکی آمریکا، می گوید: هشتاد و پنج درصد بوی بد دهان از زبان ناشی می شود و استفاده از پاک کننده زبان قبل از خواب یا هر زمانی در طول روز واقعاً به شما کمک خواهد کرد.

تکفارس آی آر

در نهایت اگر عادت سیگار کشیدن خود را ترک کردید، رژیم غذایی خود را بهبود بخشیدید و راهکارهای بهداشت دهان و دندان خود را تقویت کردید، می توانید با این مشکل برای همیشه خداحافظی کنید. اما اگر با رعایت تمامی موارد ذکر شده، همچنان با مشکل بوی بد دهان در صبحگاه روبرو هستید، ممکن است درگیر یک بیماری زمینه ای باشد و بهتر است تا به پزشک مراجعه کنید.

حرف زدن از فاصله نزدیک با افرادی که دهان آنها بوی بدی دارد کار بسیار ناخوشایندی است. اما اگر بوی بد دهان مربوط به خود شما باشد چه باید کرد؟ در این صورت ممکن است که در قرارها و کارهای روزانه به مشکل برخورد کنید. رعایت نکات مربوط به بهداشت دهان و مسواک زدن از مهمترین عوامل برای جلوگیری از بوی بد دهان است، با اینحال در برخی مواقع استفاده از مسواک کافی نیست، به همین دلیل در ادامه شما را با نکاتی آشنا می کنیم که با رعایت آنها می توانید از بروز این بوی نامطبوع تا حد زیادی جلوگیری کنید.

تمیز کردن زبان

آیا مسواک زدن تاثیری در بوی دهان شما ندارد؟ خیلی از افراد دوبار در روز دندان های خود را مسواک می کنند اما فراموش می کنند که زبان خود را نیز تمیز کنند. اگر به بوی بد دهان دچار هستید، احتمال زیادی وجود دارد که این بو به زبان شما مربوط باشد. پس به خاطر داشته باشید که باید حداقل یک بار در روز با مسواکی نرم زبان خود را تمیز کنید. با اینکار می توانید تا حد زیادی از بوی بد دهان خلاص شوید.

مصرف کمتر مواد قندی و شکر

www.takfars.ir

مصرف بیش از حد مواد قندی نه تنها باعث بروز مشکلات جدی مثل دیابت می شود، بلکه بوی دهان شما را نیز تغییر می دهد. شکر باعث افزایش فعالیت باکتری های موجود در دهان شده که این فعالیت ها باعث بروز بوهای نامطبوعی می شوند. اگر یکی از راه حل های سریع شما برای از بین بردن بوی بد دهان جویدن آدامس است، پیشنهاد می کنیم که این کار را با آدامس های بدون قند انجام دهید.

مصرف بیشتر نان

احتمالا با خواندن این راه حل خوشحال خواهید شد. اگر از رژیمی استفاده می کنید که در آن از نان، برنج و مواد پروتئینی خبری نیست، ممکن است که به بوی بد دهان دهان دچار شوید. در این رژیم های غذایی بدن برای تامین انرژی خود مجبور به سوزاندن چربی های ذخیره شده می شود که همینکار، باعث انتشار گازها و ایجاد بوی نامطبوعی در دهان می شود. به همین دلیل در صورت امکان پیشنهاد می کنیم که از رژیم های جایگزین استفاده کنید.

به اندازه کافی مایعات بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند به بهتر شدن بوی دهان شما کمک کند. اما نوشیدنی های دیگری نیز وجود دارند که تاثیر بهتری نسبت به آب دارند. یکی از این نوشیدنی ها چای است. یک لیوان چای لیمو زنجبیل علاوه بر اینکه می تواند مشکلات گوارشی شما را حل کرده و فشار خون و سیستم ایمنی بدن را تنظیم کند، بوی بد دهان را نیز تقریبا به طور کامل از بین می برد. برای تهیه چای لیمو زنجبیل ابتدا پوست لیموترش را رنده کنید، سپس آب آن را گرفته و به همراه زنجبیل داخل قوری بریزید و پس از افزودن آب جوش، حدود شش دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

هل

یکی دیگر از موادی که خواص مشابه زیادی با زنجبیل دارد، هل است. به دلیل داشتن آنتی باکتریال های فراوان، از هل به عنوان یکی از خوش بو کننده های طبیعی دهان استفاده می شود. شما می توانید هر صبح با جویدن چند دانه هل، بوی نامطبوع دهان خود را از بین ببرید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر