تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بدون دارو و عمل جراحی زائده های پوستی را درمان کنیم

image چطور بدون دارو و عمل جراحی زائده های پوستی را درمان کنیم

این زائده‌ها در اثر ساییده شدن پوست یک قسمت روی پوست قسمتی دیگر ایجاد شده و باعث آزردگی فرد می‌شوند. این زائده‌ها می‌توانند به کوچکی سر سوزن یا به بزرگی حبه انگور باشند.

بیشتر افراد در دوره‌ای از زندگی خود ممکن است این زائده‌های پوستی را تجربه کنند؛ برآمدگی‌هایی هم‌رنگ یا تیره‌تر از بافت پوست که به وسیله ساقه باریکی از پوست اطرافشان جدا شده‌اند. این زائده‌ها ممکن است در هر جایی از بدن مشاهده شوند؛ اما در برخی از مناطق مانند گردن، پلک، چین کشاله ران، زیر قفسه سینه و زیر بغل شایع‌تر هستند.

اگرچه این زائده‌ها خطرناک نیستند؛ اما اغلب به دلیل ایجاد ظاهری ناخوشایند باعث ناراحتی فرد می‌شوند. ممکن است فردی صدها زائده پوستی روی بدنش داشته باشد. افراد چاق و میان‌سال بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به این مشکل قرار دارند. گاهی اوقات این زائده‌ها خود به خود از بین می‌روند؛ اما بیشتر اوقات به همان شکل باقی می‌مانند.

چند روش طبیعی و مؤثر برای از بین بردن این زائده‌های پوستی

تکفارس آی آر

روغن درخت چای

روغن درخت چای التیام بخش و دارای خواص درمانی قدرتمندی است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک تکه پنبه بردارید، به روغن درخت چای آغشته کنید و روی مناطق موردنظر بمالید. ۳ بار در روز این کار را تکرار کنید.

روغن درخت چای سوزش وحشتناکی خواهد داشت؛ اما همین سوزش باعث از بین رفتن زائده‌ها می‌شود. پس از ۲ روز زائده‌ها به تدریج کوچک می‌شوند و طی چند روز به طور کامل از بین می‌روند.

روغن کرچک و جوش شیرین

روغن کرچک و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید تا خمیرمانند شود. ۲ الی ۳ بار در روز این خمیر را روی زائده‌های پوستی بمالید. خمیر روغن کرچک و جوش شیرین بعد از چند هفته باعث کوچک شدن زائده‌ها و در نتیجه از بین رفتن آن‌ها می‌شود. شما می‌توانید از روغن کرچک به تنهایی نیز استفاده کنید؛ اما ترکیب آن با جوش شیرین سرعت از بین بردن زائده‌ها را افزایش می‌دهد.

www.takfars.ir

نخ دندان

یک تکه نخ دندان بردارید و آن را دور زائده پوستی ببندید. هر روز به تدریج گره نخ بسته شده را سفت‌تر کنید. محکم کردن نخ بسته شده به قطع شدن جریان خون در زائده و در نتیجه کوچک شدن آن می‌انجامد. پس از چند روز شما متوجه تغییر رنگ زائده خواهید شد. زمانی که جریان خون به طور کامل قطع شود، پس از چند روز به طور طبیعی زائده از بین می‌رود.

سرکه سیب

شما هرگز نباید زائده‌ها را بکَنید یا خراششان دهید. این کار باعث تحریک و التهاب می‌شود. همچنین با این کار، ممکن است زائده‌ها عفونت کنند و به باکتری و قارچ آلوده شوند. سرکه سیب دارای خواص ضدقارچ و ضدعفونی قوی است. در نتیجه هم از بروز عفونت جلوگیری می‌کند و هم زائده را از بین می‌برد. یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و آن را به وسیله چسب زخم روی زائده موردنظر بچسبانید. این کار را هر روز، تا زمانی که زائده از بین برود، انجام دهید.

چسب نواری

زائده را به طور کامل با نوار چسب محکم بپوشانید و بگذارید تا زمانی که به صورت خود به خود شل شود، روی محل موردنظر بماند. پس از شل شدن، چسب استفاده شده را از روی پوست جدا کنید و یک تکه چسب جدید روی ناحیه موردنظر قرار دهید. این روش را تا زمانی که زائده جدا شود، تکرار کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر