تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور باید گربه خانگی خود را حمام کنید

image چطور باید گربه خانگی خود را حمام کنید

بیشتر گربه‌ها دوست ندارند عمداً کثیف شوند اما خب نمی‌توانند جلوی کثیف شدن خودشان را هم بگیرند مخصوصاً وقتی که زیاد بیرون از منزل هستند. ممکن است گربه شما با غلت زدن در چیزی که به نظرش خوشایند است شما را متعجب کند اما شما از مشاهده این صحنه انزجار داشته باشید. گربه‌های چاق و پیر برایشان سخت است که خودشان را خوب و کامل تمیز کنند. علاوه بر این، گربه‌ها انگل‌هایی مانند کک یا کنه دارند که منجر به حساسیت پوستی می‌شود. یک حمام واقعی با شامپو و آب بهترین راهکار برای حل چنین مشکلاتی است.

هشدار: از شامپوی کک با احتیاط استفاده کنید. قبل از استفاده، مندرجات روی بسته‌بندی را بخوانید تا مشخص شود گربه شما باید چه سنی داشته باشد. علاوه بر این، گربه‌ها نسبت به حشره‌کش‌هایی که در شامپوی کک است حساس‌تر از سگ‌ها هستند. بنابراین، با دامپزشک مشورت کنید یا دستورالعمل استفاده از محصولات بهداشتی را بخوانید تا متوجه شوید که هر چند وقت یک بار باید از شامپوی کک استفاده کنید.

استراتژی حمام گربه

زمان‌بندی یعنی همه چیز. انجمن پیشگیری از بدرفتاری با حیوانات امریکا توصیه می‌کند زمانی گربه را حمام کنید که حس می‌کنید آرام، مهربان و خوش اخلاق است؛ مثلاً بعد از یک بازی پر شور و هیجان. از آنجا که کوتاه کردن ناخن‌ها بخشی از مراسم بهداشتی روتین گربه است، باید حسابی مراقب باشید که قبل از حمام کردن این کار را انجام دهید و از زخمی شدن آن در طی اصلاح ناخن‌ها جلوگیری کنید. همچنین، از یک تشک در کف وان یا سینک استفاده کنید که گربه سر نخورد و نلغزد.

تکفارس آی آر

یک حمام واقعی

وان یا سینک را فقط تا عمق ۷ سانتی‌‌متری با آب ولرم پر کنید یا اگر نمی‌خواهید دریچه وان را ببندید از آب جاری و اسپری استفاده کنید. به آرامی گربه را در وان بگذارید و با او با صدایی آرام و ملایم صحبت کنید. بدن او را از گردن به پایین با اسپری مرطوب کنید. صورت و گوش‌هایش را خشک نگه دارید و سعی کنید از پاشیدن آب به سرش پرهیز کنید. شامپو را قبل از ریختن روی موهای بدن گربه، با آب رقیق کنید و آن را در کف دست بریزید. از گردن شروع کنید تا به دم گربه برسید و سپس با اسپری آبکشی کنید تا آب بدون کف و شفاف باشد. قبل از اینکه گربه را با حوله خشک کنید، از دست خود برای فشار دادن و خارج کردن آب اضافی از موها و خز بدن گربه استفاده کنید و سپس او را با حوله مالش دهید تا خشک شود.

هشدار: فقط از شامپوهای مخصوص گربه‌ها برای حمام استفاده کنید. شامپوهای انسان تعادل pH پوست گربه را بر هم می‌زنند و پوستش را خشک می‌کنند.

نکته: قبل از حمام کردن، گوش‌های گربه را با گلوله‌های پنبه‌ای بپوشانید تا بتوانید آب را از آنها خارج کنید.

یک توصیه آرایشی و پیرایشی

www.takfars.ir

با اینکه شما سر و صورت گربه خود را در زمان حمام کردن خیس نمی‌کنید، اما می‌توانید این مناطق را با یک حوله یا دستمال مرطوب مخصوص حیوانات خانگی تمیز کنید. مراقب چشم‌ها و گوش‌های گربه خود باشید. علاوه بر کوتاه کردن و سوهان کشیدن ناخن‌ها، برس کشیدن هم بخشی از بهداشت گربه است. فوراً بعد از حمام این کار را انجام دهید تا موهای گربه را آراسته کنید و حالت دهید.

نکته:

یک مکان گرم و خوب را در خانه انتخاب کنید که خلوت باشد و گربه با خیال راحت در آنجا استراحت کند تا خشک شود. اگر خانه سرد است و سر و صدا آزارش نمی‌دهد، از سشوار با درجه حرارت کم برای سرعت در خشک کردن گربه خود استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر