تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش آرایش برای غیر حرفه ای ها

image آموزش آرایش برای غیر حرفه ای ها

با مرطوب کننده کار خود را آغاز کنید

سلامت پوست شما از هرچیزی مهم تر است، بنابراین قبل از اینکه به سراغ لوازم آرایشی بروید، مطمئن شوید که روتین مراقبت از پوست خود را کامل کرده اید. به پوست خود یک کرم مرطوب کننده یا سرم بزنید تا یک پایه ی مناسب برای آرایش ایجاد شود.

این کار پوست شما را هیدراته و سفت می کند و باعث می شود آرایش روی صورتتان بهتر بخوابد. اگر پوستتان به خوبی آبرسانی نشده باشد کرم پودر روی صورتتان کیکی و سنگین دیده می شود و در نواحی پوست که خشک است، بد به نظر خواهد رسید.

پرایمر برای آرایشی یک دست تر

تکفارس آی آر

به گفته ی لیندسی، پرایمر را باید بعد از مرطوب کننده و ضدآفتاب SPFدار و قبل از کرم پودر به صورت بزنید. به طور کلی پرایمر را باید به همه ی قسمت های صورت زد، اما بعضی مدل ها فقط برای نواحی خاص (مثل دور چشم، قسمت های قرمز صورت و…) ساخته می شوند؛ بنابراین حتما به کارایی پرایمری که دارید توجه کنید.

پرپرایمر مثل یک سد بین پوست و آرایش شما عمل می کند و از ورود آرایش به منافذ پوستی جلوگیری می کند. این کار باعث می شود آرایش صورت شما صاف و یک دست تر به نظر برسد. شما می توانید از یک پرایمر برای صاف کردن چروک های صورت و بستن منافذ پوست استفاده کنید تا صورتتان مثل یک بوم نقاشی یک دست شود و آرایش روی آن بی نقص تر باشد.

اگر پوست چربی دارید، از پرایمرهای مات و اگر پوست خشک دارید از پرایمرهای ژلی استفاده کنید.

حالا نوبت کرم پودر است

کرم پودر را باید بسته به نوع پوست و رنگ پوست خود انتخاب کنید. اگر پوست چرب دارید، به دنبال محصولاتی باشید که براقیت و چربی پوست شما را کنترل کنند و در عین حال جلوه ی نهایی مات داشته باشند. اگر پوست خشک دارید، کرم پودر شما باید خاصیت آبرسانی داشته باشد. در واقع نمی توان گفت که بهترین محصول برای شما کدام است؛ شما باید مدل های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک با پوستتان سازگاری بهتری دارد.

www.takfars.ir

رنگ کرم پودر باید بر اساس ته رنگ زرد یا صورتی پوست شما انتخاب شود. افراد با پوست سفید و روشن معمولا ته رنگ پوست صورتی دارند؛ اما اکثر مردم در آسیا ته رنگ پوست زرد و گرم یا زیتونی دارند.

همچنین در هنگام خرید کرم پودر باید به میزان پوشش دهی و بافت (سبک یا سنگین) آن نیز توجه کنید.

برای استفاده از کرم پودر روی صورت روش های مختلفی وجود دارد؛ شما می توانید از پدهای اشکی (پد اسفنجی یا همان بیوتی بلندر)، براش های متراکم یا حتی دست استفاده کنید. اما اگر از کرم پودرهای مایع استفاده می کنید، بهتر است که براش شما از الیاف مصنوعی ساخته شده باشد.

بهترین روش برای زدن کرم پودر این است که نقطه نقطه هایی از آن را به تمام قسمت های پوست خود بزنید و بعد آن را با براش یا بیوتی بلندر بِلِند کنید.

کانسیلر جادویی

کانسیلر یکی از بهترین قسمت های آرایش است که به شما کمک می کند چهره ای شاداب تر داشته باشید و نواقص صورت مثل جای جوش، سیاهی زیر چشم و… را بپوشانید. برای خرید کانسیلر، مدلی را انتخاب کنید که ۲ درجه از کرم پودر یا پوست صورتتان روشن تر باشد. کانسیلر را معمولا با بیوتی بلندر روی پوست محو می کنند تا ظاهر طبیعی تری داشته باشد.

لیندسی می گوید: کانسیلر معمولا در نواحی از صورت استفاده می شود که می خواهید آن را بپوشانید. معمولا کانسیلر را در قسمت زیر چشم (برای پوشاندن تیرگی یا قرمزی)، اطراف پره های بینی و روی پیشانی می زنند. همچنین از آن روی جوش و لکه های پوست هم می توانید استفاده کنید. از آن جایی که کانسیلر پیگمنت و پوشش بالاتری نسبت به کرم پودر دارد، برای کل صورت استفاده نمی شود.

البته ترفندهای مختلفی هم برای کانسیلر وجود دارد؛ برای مثال از آن روی تیغه ی بینی می توانید بزنید یا اگر دوست دارید به چشمانتان حالت کشیده تری بدهید، می توانید مقدار از آن را در گوشه ی خارجی و پایین چشمتان رو به بالا بزنید و بلند کنید.

فیکس کنید

اکنون زمان آن است که پایه ی آرایش خود را با پودر فیکس های شل یا فشرده تثبیت کنید. البته در نظر داشته باشید، زمانی که صحبت از پودر باشد، هرچه کمتر، بهتر است. از یک مقدار مناسب پودر فیکس استفاده کنید تا حالت طبیعی داشته باشد.

تک فارس

پودرهای فیکس معمولا برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب تر هستند؛ از این پودر در قسمت هایی از صورتتان که زود چرب می شوند و چروک ریز در آن ها مشخص می شود، استفاده کنید (مثل زیر چشم و اطراف لب). برای استفاده از پودرهای فیکس می توانید از براش مویی استفاده کنید.

با برانزر کانتور کنید

کانتور کردن به شما کمک می کند تا به صورتتان زاویه بدهید و جذابیت برخی قسمت ها را بیشتر نمایان کنید. این قسمت از آرایش سلیقه ای است، اما با برانزر پوست شما درخشش بیشتری خواهد داشت. لیندسی می گوید: من برای مشتری هایم از برانزر استفاده می کنم تا ظاهری مانند آفتاب گرفته بگیرند. با یک براش بزرگ و مویی به قسمت هایی از صورت که به طور طبیعی نور خورشید برخورد می کند، برانزر بزنید؛ پیشانی، بالای استخوان گونه و بینی.

به صورتتان رنگ و لعاب دهید

رژگونه به صورت شما رنگ می بخشد و ظاهر شما را عوض می کند. مقدار از رژگونه را روی سیب گونه هایتان بکشید و به سمت بالا آن را بلند کنید. بسته به رنگ پوستتان می توانید از رژگونه ی صورتی، قرمز، سرخابی، هلویی یا بژ استفاده کنید.

برای زدن رژگونه از یک براش مخصوص پودر با اندازه ی متوسط استفاده کنید و آن را خیلی سبک روی پوستتان بکشید تا لکه های پررنگ و کم رنگ ایجاد نشود.

ابروهایتان را درست کنید

امروزه با وجود تکنیک های آرایش ابرو مثل فیبروز و میکروبلیدینگ، دیگر نیازی به درست کردن ابروها نخواهید داشت؛ اما اگر ابروهایتان طبیعی هستند، می توانید از ریمل یا سایه ی ابرو استفاده کنید تا نواحی خالی بین ابروهایتان را پر کنید و ظاهری طبیعی و مرتب به آن ها بدهید. همچنین اگر ابروهایتان در حالت طبیعی پرپشت و خوش حالت هستند، می توانید از مقداری ژل یا صابون ابرو برای حالت دادن به آن ها استفاده کنید.

چشم هایتان را به نمایش بگذارید

حالا نوبت به آرایش چشم می رسد. اگر دوست دارید، می توانید از سایه استفاده کنید. با توجه به سلیقه تان می توانید از سایه های پودری، مایع، کرمی، ژلی یا مدادی استفاده کنید.

T A K F A R S

بعد از سایه، نوبت به خط چشم می رسد. خط چشم های ضدآب همیشه یک انتخاب مطمئن هستند. برای کشیدن خط چشم از بن مژه شروع کنید و به خط پلک خود کمی رنگ بدهید. با توجه به سلیقه و جایی که می خواهید بروید، مدل خط چشمتان را انتخاب کنید؛ گرافیکی، کلاسیک، گربه ای و…

اگر حالت چشم هایتان ریز است، گوشه ی داخلی چشم هایتان را خط چشم تیره نکشید. این کار باعث می شود چشمانتان درشت تر دیده شوند.

ریمل

مژه های زیبا، جذابیت چشم ها را چندین برابر می کنند. با یک ریمل مناسب به مژه هایتان حجم دهید و آن ها را بلندتر کنید. سعی کنید از ریملی استفاده کنید که فرمولاسیون سبکی داشته باشد تا روی مژه هایتان احساس سنگینی ایجاد نکند. همچنین می توانید از فرمژه هم برای حالت بیشتر مژه هایتان کمک بگیرید.

برای ریمل زدن از پایه ی مژه هایتان شروع کنید و کم کم آن را به سمت بیرون بکشید. زمانی که پایه ی مژه هایتان را ریمل بزنید، آن ها پرپشت تر دیده خواهند شد.

هایلایتر

هایلایتر به صورت شما جذابیت و درخشش می دهند. انواع مختلفی از هایلایتر از جمله مایع، پودری و کرمی وجود دارد. معمولا از هایلایتر روی استخون بالای گونه و روی نوک بینی استفاده می شود. همچنین از هایلایتر به عنوان سایه هم می توانید استفاده کنید.

برای استفاده، مقدار کمی از هایلایتر را با انگشتتان روی قسمت مورد نظر بزنید و به آرامی محو کنید. هایلایتر این نواحی صورت شما را برجسته تر خواهد کرد. اگر مبتدی هستید، از هایلایتر پودری استفاده کنید.

لب ها

خطوط لب خود را با خط لب مشخص کنید. با خط لب می توانید زاویه و فرم مورد نظرتان را به آن بدهید. سپس از یک رژ لب مناسب استفاده کنید که با خط لبتان هماهنگ باشد. اگر می خواهید لب هایتان بزرگ تر به نظر برسند، خطوط بیرونی لبتان را خط لب تیره بزنید و از یک رژ لب روشن تر استفاده کنید.

تک فارس www.takfars.ir

لیپ گلاس و تینت لب این روزها از محبوب ترین ها هستند و ظاهری براق و طبیعی به لب های شما می دهند.

وقتی آرایشتان تکمیل شد، می توانید از اسپری فیکس استفاده کنید تا کل آرایشتان ثابت شود و ماندگاری آن بالا برود.

آموزش آرایش لایت

مرطوب کننده بزنید؛ از آن جایی که آرایش لایت بسیار سبک و ملایم است، روتین پوستی در آن اهمیت زیادی دارد. حتما پوستتان را تمیز کنید و از یک مرطوب کننده ی SPFدار به عنوان پایه استفاده کنید.

پرایمر بزنید؛ فقط به این دلیل که آرایشتان لایت است، نباید پرایمر را فراموش کنید. پرایمر پوست شما را آبرسانی کرده و ظاهری صاف تر به پوست شما می دهد.

از یک کرم پودر سبک استفاده کنید؛ از کرم پودری استفاده کنید که روی پوست احساس سنگینی ایجاد نکند و جلوه ای صاف و سبک داشته باشد. در این مرحله برای ظاهری طبیعی تر از یک مرطوب کننده ی رنگی هم می توانید به جای کرم پودر استفاده کنید.

به گونه هایتان رنگ بدهید؛ در آرایش لایت نیازی به استفاده از برانزر و… نیست. از کمی رژگونه یا تینت برای رنگ دادن به گونه و روی بینی خود استفاده کنید تا یک رنگ قرمز-صورتی طبیعی به خود بگیرند.

از یک سایه ی ملایم استفاده کنید؛ برای میکاپ لایت حتی می توانید سایه ی چشم را حذف کنید. اما برای کمی رنگ و لعاب بیشتر می توانید از یک رنگ خنثی، روشن و کمی براق برای پشت پلک خود استفاده کنید.

خط چشم مدادی بزنید؛ خط چشم هم مثل سایه کاملا سلیقه ای است. اما اگر دوست دارید می توانید از یک مداد چشم قهوه ای رنگ در گوشه ی چشم خود استفاده کنید و آن را به آرامی محو کنید تا ظاهری طبیعی ایجاد کند.

ریمل؛ ریملی که انتخاب می کنید بهتر است خیلی مژه هایتان را سنگین نکنند و به صورت طبیعی آن ها را بلند و کمی حجیم کند.

تکفارس

لب ها؛ برای رژ لب از یک رنگ شفاف استفاده کنید. تینت های لب و لیپ گلاس ها بهترین انتخاب برای آرایش لایت هستند.

آرایش خود را تثبیت کنید؛ به همین راحتی آرایش شما تمام شد. در نهایت از یک اسپری فیکس استفاده کنید. اسپری فیکس هم آرایش تان را درخشان تر خواهد کرد و هم ماندگاری آن را بالاتر می برد.

در آرایش لایت این موضوع ضروری نیست، اما در صورت می توانید از مقداری کانسیلر برای پوشاندن جوش ها و لک های صورت استفاده کنید. همچنین می توانید کمی از آن را در گوشه ی بیرونی و پایینی چشم خود بزنید و محو کنید تا حالت چشمانتان زیباتر به نظر برسد.

مهم است که همه چیز تمیز باشد؛ قبل از شروع، صورت خود را با یک شوینده ی ملایم مخصوص پوستتان بشویید. با این کار پوست شما از هرگونه آلودگی پاک خواهد شد و آرایش روی پوستتان تمیزتر و یک دست تر خواهد شد. همچنین تمیز کردن پوست قبل از آرایش از بسته شدن منافذ و ایجاد التهابات و تحریکات پوستی جلوگیری می کند. اگر از قبل آرایش دارید می توانید ابتدا آن را با میسلار واتر یا پاک کننده های مناسب تمیز کنید.

پودر درست انتخاب کنید؛ برای انتخاب محصولات پودری، مدلی را انتخاب کنید که با نوع و رنگ پوست شما بهترین سازگاری را داشته باشد. اگر پوست چرب دارید، باید پودری را انتخاب کنید که درخشندگی پوستتان را کنترل کند و افرادی که پوست چرب دارند باید به دنبال محصولاتی باشند که ویژگی های آبرسانی به پوست داشته باشد.

ظاهر نهایی آرایش شما مهم است؛ اگر پوست چرب دارید، از یک برانزر مات استفاده کنید تا پوستتان برق نزند و اگر پوست خشکی دارید می توانید از یک برانزر براق استفاده کنید تا پوستتان شفاف و آینه ای به نظر برسد.

مراقبت لرزش دست خود باشید؛ برای داشتن یک خط چشم تمیز و بی نقص، مهم است که دستتان بدون لرزش باشد. البته که امروزه شابلون ها و ترفندهای مختلفی برای کشیدن خط چشم وجود دارد که کارتان را آسان تر می کند. اما اگر عادت دارید خودتان بکشید، می توانید آرنجتان را روی یک سطح صاف قرار دهید تا به شما کمک کند کنترل بیشتری در حین آرایش داشته باشید.

برای ریمل زدن عجله نکنید؛ یک لایه ی نازک ریمل را روی ریشه ی مژه هایتان بزنید و به آرامی آن را به سمت ساقه ی مژه هایتان بیاورید. صبر کنید تا لایه ی اول خشک شود و بعد لایه های بعدی را بزنید.

آرایش خود را در نور طبیعی بررسی کنید؛ قبل از اینکه از خانه خارج شوید، در نور طبیعی آرایش خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ گونه نقصی وجود ندارد.

takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر