تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش آرایش پوست چرب

image آموزش آرایش پوست چرب

بخش اول: آماده کردن پوست

پوست تان را از چربی پاک کنید و با شوینده های مخصوص بشویید.

وقتی قصد دارید آرایش کنید باید صورت تان را حسابی تمیز کنید تا یک بوم مسطح و تمیز و آماده برای آرایش داشته باشید. پوست شما قبل از آرایش باید حسابی آب رسانی شود.

قبل از پاک کردن و تمیز کردن صورت باید آن را بشویید. با آب گرم صورت تان را از آلودگی ها و چربی ها پاک کنید. روی صورت مرطوب، مقدار شوینده مناسب قرار دهید و صرت را با آن بشویید. سپس کف مواد شوینده را از روی صورت پاک کنید و با آب بشویید. در نهایت، با یک حوله تمیز، صورت را خشک کنید.

تکفارس آی آر

پوست خود را بیش از حد نشویید. چون این کار باعث می شود که رطوبت و چربی طبیعی پوست از دست برود و حتی چربی بیشتری در پوست ترشح شود. صورت تان را یک بار وقتی از خواب بیدار شدید و یک بار قبل از رفتن به خواب، شست و شو دهید.

از تونر استفاده کنید.

تونرها با فرمول های خاصی تهیه می شوند که باعث پاک شدن چربی ها و آلودگی های اضافه و باقیمانده مواد آرایشی از روی پوست می شوند.

مقداری از تونر بدون چربی و مناسب برای پوست چرب را روی پنبه بریزید. پنبه را روی تمام صورت به غیر از چشم ها بکشید. اجازه دهید تا تونر کاملا خشک شود.

برای جلوگیری از از دست رفتن رطوبت پوست، از تونرهای بدون الکل و فقط یک بار در روز استفاده کنید.

www.takfars.ir

از گلاب و فندق افسونگر می توانید به عنوان یک تونر طبیعی استفاده کنید.

پوست خود را مرطوب و آب رسانی کنید.

برای مبارزه با خشکی پوست و جبران رطوبت از دست رفته، پوست های چرب، چربی بیشتری تولید می کنند. برخلاف آنچه که ممکن است تصور کنید، پوست های چرب به مرطوب کننده بیشتری نیاز دارند تا از تولید بیش ازاندازه چربی جلوگیری شود.

به پوست چرب هیچ چربی بیشتری نباید اضافه کنید. موقع خرید مرطوب کننده باید حتما محصولات بدون چربی، مات کننده و کاهش دهنده برق صورت را بخرید. محصولاتی سبک که باعث افزودن بر چربی پوست تان نشوند.

یک لایه از مرطوب کننده سبک و بدون چربی را روی صورت خود پخش کنید.

مرطوب کننده های مات کننده می توانند چربی اضافه پوست را جذب کنند. این مرطوب کننده ها از براق شدن پوست جلوگیری می کنند.

برای اینکه بیشتر از پوست خود محافظت کنید، مرطوب کننده هایی بخرید که SPF یا فاکتور حفاظت در برابر تابش آفتاب دارند.

پوست خود را لایه برداری کنید.

اگر پوست چرب دارید باید هفته ای ۳ تا ۴ بار آن را لایه برداری کنید. پوست های چرب معمولا بیشتر از حد معمول چربی تولید می کنند. این چربی اضافه باعث می شود که منافذ پوست تان بسته شود. برای جلوگیری از این اتفاق، باید سه تا ۴ بار در هفته با یک شوینده لایه بردار، پوست خود را لایه برداری کنید.

لایه بردار را روی پوست مرطوب بزنید و با حرکات چرخشی، پوست را ماساژ دهید. صورت را از لایه بردار بشویید و به آرامی خشک کنید.

تک فارس

می توانید از لایه بردارهای شیمیایی که حاوی بتا هیدروکسید اسید هستند استفاده کنید.

برای لایه برداری می توانید از اسکراب خانگی شکر استفاده کنید. این اسکراب را به آرامی روی پوست ماساژ دهید و بشویید.

بخش دوم: مراحل آرایش پوست چرب

از پرایمر مات برای صورت و دور چشم استفاده کنید.

پرایمر باعث می شود که سطح پوست شما صاف و شفاف و بدون برق و درخشش باشد و برای آرایش آماده شود. این محصول مانع از این می شود که آرایش صورت شما بعد از مدتی ذوب شود و بر اثر چربی پوست، پخش شود. موقع خرید پرایمر دقت کنید که انواع مات کننده و بدون چربی آن را بخرید که معمولا به شکل پودر یا کرم عرضه می شوند.

یک لایه نازک از پرایمر روی تمام سطح پوست خود بکشید و پلک ها را فراموش نکنید.

البته برای اطراف چشم و پلک های خود می توانید پرایمر مخصوص چشم بخرید ولی اگر دائما آرایش نمی کنید نیازی به خرید محصول جداگانه نیست. برای آرایش پوست خشک هم باید پرایمری خریداری کنید که مخصوص پوست های خشک باشد و زیرسازی آرایشی خوبی برای شما داشته باشد.

لک ها را با کانسیلر بپوشانید.

پوست چرب مستعد لک و جوش است. استفاده از یک لایه نازک از کانسیلرهای سبک، کمک می کند که لک ها و ایرادات ظاهری پوست پوشانده شود. از کانسیلر مات و بدون چربی استفاده کنید تا از ایجاد جوش ها و لک های بیشتر، جلوگیری شود. از براش مخصوص یا نوک انگشت برای پخش کردن کانسیلر زیر چشم و روی لک ها و قرمزی های پوست استفاده کنید.

برای اینکه پوشش کاملی روی صورت داشته باشید، ابتدا یک لایه کانسیلر بزنید، سپس یک لایه کم پودر بزنید و مجددا لک های باقیمانده را با کانسیلر بپوشانید. در نهایت، آرایش خود را با یک لایه کرم پودر دیگر تکمیل کنید. هر چقدر تعداد این لایه ها بیشتر باشد، احتمال برق افتادن پوست تان در طول روز کمتر می شود. البته این شیوه از آرایش به ترمیم هم نیاز پیدا می کند.

T A K F A R S

سعی کنید از کانسیلرهای مایع استفاده کنید و از کانسیلرهای کرمی اجتناب کنید. کانسیلرهای کرمی باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می شوند.

از کرم پودر مناسب برای پوست های چرب استفاده کنید.

این نوع کرم پودرها در عین حال که کاملا صورت را می پوشانند، با چربی اضافه پوست هم مبارزه می کنند. قبل از اینکه هر کرم پودری بخرید حتما اطمینان حاصل کنید که بدون چربی باشد. حتما روی لیبل محصول را بخوانید و دنبال کلماتی مثل اویل فری یا بدون چربی، مات کنده و غیرکومدوژنیک بگردید. غیرکومدوژنیک یعنی محصولی که منافذ پوست را نمی بندد.

یک لایه نازک و مسطح از کرم پودر را روی صورت پخش کنید. با کمک براش های بزرگ یا اسفنج آرایشی مرطوب می توانید کرم پودر را پخش کنید. براش را با حرکات ضربه ای یا دایره وار روی صورت حرکت دهید.

اگر به پوشش دهی بیشتری نیاز دارید، لایه دوم کانسیلر را با اسفنج تمیز و مرطوب اضافه کنید. اسفنج را با حرکات ضربه ای یا دایره وار روی صورت حرکت دهید.

اگر کرم پودرهای پودری را دوست ندارید، از انواع کرمی و مایع که بر پایه آب هستند انتخاب و استفاده کنید.

پودر فیکس یا فیکساتور را فراموش نکنید.

پودرهای شفاف فیکس یافیکساتورها سد دیگری هستند که مانع چربی پوست می شوند. با براش های مخصوص، این پودر را روی تمام صورت بزنید. برای اینکه لایه نازکی از پودر را به صورت بزنید، از حرکات چرخش براش بزرگ استفاده کنید و براش را از سمت مرکزی صورت به اطراف صورت حرکت دهید.

این پودر را می توانید به پلک هایتان هم بزنید.

شاید برایتان سوال شده که فیکساتور چیست و چه کاربردی دارد؟

تک فارس www.takfars.ir

فیکساتور نوعی تثبیت کننده آرایش است که باعث می شود آرایش شما برای مدت طولانی تری دوام بیاورد. فیکساتور به شکل پودر و اسپری وجود دارد.

به گونه ها رژ گونه بزنید.

رژگونه ها انواع مختلفی دارند و بعضی از آنها مات هستند. رژگونه های مات نیز می توانند در برابر چربی اضافه پوست مقاومت کنند. با براش های مخصوص رژ گونه می توانید رژ گونه پودری و مات را روی گونه های خود بزنید. رژ گونه را از برآمدگی گونه تا پایین گوش امتداد دهید.

از رژ گونه های براق و اکلیلی استفاده نکنید چون باعث می شوند صورت تان براق تر از حالت عادی به نظر برسد.

رژ گونه های پودری و مات مدت بیشتری نسبت به رژ گونه های استیکی و کرمی دوام می آورند. در آموزش آرایش صورت همواره به زدن رژ گونه مناسب با رنگ پوست شما تاکید می شود.

بخش سوم: مبارزه با چربی اضافه پوست در طول روز و هفته

چربی را از روی پوست پاک کنید.

مدتی که از آرایش تان گذشت ممکن است چربی پوست به بیرون راه پیدا کند و با وجود آرایش هم دیده شود. به آرامی و با دستمال کاغذی می توانید چربی اضافه پوست را بدون اینکه به آرایش تان لطمه وارد شود، از روی پوست بردارید. کافی است یک تکه از دستمال را روی ناحیه چرب شده قرار دهید. لازم نیست دستمال را روی همه صورت بکشید. وقتی چربی پوست جذب دستمال شد، آن را به آرامی از روی پوست بردارید.

نوعی پد مخصوص برا گرفتن چربی پوست هم وجود دارد که بعد از جذب چربی، پودری روی پوست صورت به جا می گذارد.

ناحیه چرب شده پوست را با پنکیک بپوشانید.

تکفارس

بعد از اینکه ناحیه چرب شده را با دستمال یا پد مخصوص از چربی پاک کردید، آن قسمت را با پودر یا پنکیک بپوشانید. این پودر می تواند چربی های باقی مانده را نیز جذب کند. برای گذاشتن پودر روی ناحیه چرب شده می توانید از اسفنج، براش یا بیوتی بلندر استفاده کنید.

همیشه پنکیک همراه تان داشته باشید.

از ماسک های ضدچربی استفاده کنید.

image آموزش آرایش پوست چرب

یک یا دو بار در هفته پوست صورت خود را با ماسک های جذب کننده چربی درمان کنید. ماسک های مخصوصی برای این منظور تولید شده است و البته ماسک های طبیعی فراوانی هم برای این مورد وجود دارد. لایه باریکی از ماسک را روی صورت پخش کنید. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس، ماسک را با آب گرم بشویید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر