تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نعناع فلفلی چیست و خواص آن برای سلامتی

image نعناع فلفلی چیست و خواص آن برای سلامتی

خواص نعناع فلفلی برای کاهش شوره سر

اگر از خارش و پوسته پوسته شوره سر رنج می برید، از برگ نعناع فلفلی استفاده کنید. خمیری از برگ نعناع و گلاب تهیه کنید و روی پوست سر خود بمالید. استفاده منظم می تواند خارش و احساس سوزش را تسکین دهد. خواص ضد قارچی این برگ ها همچنین می تواند رشد مخمر را مهار کند.

مزایای نعناع فلفلی در جلوگیری از شپش

شپش مشکل رایجی است که بسیاری از کودکان مدرسه ای با آن مواجه هستند. بوی تند برگ نعناع فلفلی می تواند این حشرات را تا حد مرگ خفه کند و تعداد آنها را کم کند. با این حال، برای درمان دائمی، حدود ۳-۴ مرتبه استفاده از ماسک موی نعنا لازم است.

تکفارس آی آر

خواص نعناع برای رشد مو

نعناع به کاهش ریزش مو کمک می کند و از این رو باعث رشد مو می شود. به کاهش شکستگی کمک می کند و به موها درخشندگی طبیعی می بخشد.

فواید نعناع فلفلی برای چربی مو

نعناع فلفی برای روتین مراقبت از مو در تابستان ما عالی است. این به خلاص شدن از شر چربی اضافی و کثیفی از پوست سر کمک می کند.برای این درمان، مقداری برگ نعناع را له کنید و آب لیمو را به آن اضافه کنید. حدود ۲۰ دقیقه آن را روی پوست سر خود بمالید و با شامپو و نرم کننده معمولی خود بشویید.

خواص نعناع فلفلی برای لاغری

www.takfars.ir

بر اساس مطالعات روی خواص نعناع فلفلی برای لاغری، برگ این گیاه می تواند باعث تحریک آنزیم های گوارشی و درنتیجه کاهش وزن طبیعی شود. این آنزیم ها در جذب سریعتر مواد غذایی که به انرژی تبدیل می شوند موثر است.

در واقع نعناع فلفلی وسیله روشی طبیعی است که می تواند متابولیسم شما را تقویت کند، کمبود ویتامین ناشی از رژیم سخت غذایی را تامین کند، تولید صفرا را افزایش دهد، چربی ها را به طور موثرتری از غذا جدا کند و مایعات اضافی را از بدن خارج می کند و به کلیه ها کمک کند. مجموع اینها باعث کاهش وزن با نعناع فلفلی می شود.

به این منظور یک دستورالعمل سنتی برای لاغری وجود دارد. یک قاشق نعناع فلفلی و و یک قاشق آویشن خشک شده یا تازه را به ۱ فنجان آب جوش اضافه کنید. بگذارید برای ۵ دقیقه دم بکشد. در پایان مقداری آب لیمو یا لیمو تازه به آن اضافه کنید و تا گرم است میل کنید.

خواص نعناع فلفلی برای مردان

مطالعات نشان داده است که نوشیدن عصاره یا چای نعناع فلفلی می تواند باعث کاهش سطح هورمون تستوسترون شود. تستوسترون هورمون مردانه است. در واقع نعناع فلفلی برای مردان توصیه نمی شود.

خواص نعناع فلفلی برای پوست

کاربرد در مواد آرایشی بهداشتی پوست

برگ های نعناع یک جزء کلیدی در تولید محصولات مراقبت از پوست مانند شوینده های صورت، مرطوب کننده ها و لوسیون ها هستند. برگ های نعناع سرشار از مواد مغذی هستند. همچنین خواص ضد باکتریایی قوی برگ نعناع به عنوان یک پاک کننده، تونر و مرطوب کننده عالی عمل می کند.

خواص نعناع فلفلی برای پوست آکنه دار

برگ های نعناع فلفلی سرشار از اسید سالیسیلیک و ویتامین A هستند که ترشح چربی پوست را کنترل می کند. افرادی که پوست چرب دارند بیشتر مستعد بروز آکنه هستند. خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی نعناع فلفلی از التهاب جلوگیری و آکنه را درمان می کند. فقط باید که خمیری از برگ نعناع فلفلی تهیه کرده و آن را روی آکنه بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود. این کار باعث از بین رفتن جای آکنه و همچنین پاکسازی منافذ پوست می شود.

تک فارس

خواص نعناع فلفلی برای درمان زخم پوستی

خواص ضد التهابی قوی در برگ نعناع فلفلی به بهبود بریدگی ها، زخم ها، نیش پشه و حتی خارش پوست کمک می کند. باید آب برگ نعناع را استخراج کرده و روی ناحیه عفونی پوست بمالید. این کار به بهبود زخم ها کمک می کند و همچنین احساس سوزش و سوزش روی پوست را تسکین می دهد.

از خواص نعناع فلفلی برای پوست آبرسانی است

برگ های نعناع فلفلی می توانند نقش یک قابض ملایم را ایفا کند که به طور طبیعی به تقویت پوست کمک می کند. آلودگی را از منافذ پوستی پاک می کند و پوست را به حالتی نرم و مرطوب می کند. به بهبود گردش خون در پوست کمک می کند و همچنین از چین و چروک و خطوط ریز جلوگیری می کند. برگ نعناع کوبیده شده را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بماند و سپس با آب تمیز بشویید.

نعناع فلفلی روی پوست سیاهی دور چشم را کاهش می دهد

آنتی اکسیدان های موجود در برگ نعناع فلفلی برای کاهش سیاهی زیر چشم به خوبی عمل می کند. این یک فرآیند بسیار ساده است زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که خمیر برگ نعنا را روی حلقه های تیره بمالید و بگذارید یک شب بماند. این کار باعث روشن شدن رنگ پوست زیر چشم و کاهش سیاهی دور چشم می شود.

خواص نعناع فلفلی پوست را روشن می کند

برگ های نعناع سرشار از خواص ضد عفونی کننده هستند و در صورت گرفتن مداوم فرد در معرض آلودگی، از ایجاد لکه ها و بثورات پوستی جلوگیری می کند. همچنین آسیب های وارد شده به پوست را در دوره های طولانی زیر نور مستقیم خورشید کاهش می دهد. عصاره برگ نعنا را روی تیرگی پوست خود بمالید تا پوستی شفاف و بی نقص داشته باشید. برای نتایج بهتر، این فرآیند را یک بار در ماه تکرار کنید.

خواص نعناع فلفلی برای دیابت

در مورد خواص نعناع فلفلی برای دیابت نکته مهمی وجود دارد. برخی از مطالعات نشان می دهد که نعناع ممکن است قند خون شما را کاهش دهد. در واقع چای نعناع دارای منتول است که برای کاهش سطح گلوکز خون مفید است.

T A K F A R S

با این حال، بیمارانی که در حال حاضر داروهای کنترل دیابت مصرف می کنند، باید از نوشیدن نعناع به طور منظم و حتی تحت هر شرایطی اجتناب کنند. این به این دلیل است که چای نعناع فلفلی به احتمال زیاد می تواند با داروهای مصرف شده تداخل داشته باشد و می تواند باعث کاهش سطح قند خون به سطوح خطرناکی شود که منجر به هیپوگلیسمی می شود. اگر دیابت دارید بهتر است در این خصوص با پزشک مشورت کنید.

image نعناع فلفلی چیست و خواص آن برای سلامتی

خواص نعناع فلفلی در طب سنتی

خواص نعناع در طب سنتی فراتر از موارد گفته شده است. عرق نعناع و دمنوش تهیه شده از نعناع فلفلی در طب سنتی به درمان سایر بیماری های می آید. از جمله

مبارزه با بوی بد دهان

بهبود سوء هاضمه

کمک به کاهش سردرد و میگرن

کاهش حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری

تسکین استفراغ ناشی از شیمی درمانی

تسکین سرماخوردگی و آنفولانزا

تک فارس www.takfars.ir

بهبود جای آفتاب سوختگی

پیشگیری از اختلالات معده

دارای خاصیت ضد درد

برطرف کردن احتقان تنفسی و گرفتگی بینی

خواص ضد سرطان

پیشگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها

خواص ضد درد و ضد التهابی

کمک به استرس، عدم تعادل عاطفی و اضطراب

موثردر تصفیه خون را تصفیه

کمک به سفید شدن دندان ها

تکفارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر