تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

پوست من خیلی خشک شده چکار کنم درمان شود

image پوست من خیلی خشک شده چکار کنم درمان شود

شایع ترین علت خشکی پوست کمبود آب است. خشکی پوست توصیفی از یک بافت نازک و کاغذ مانند است که خشکی را با لمس کردن می توانید احساس کنید. پوست خشک بخصوص بعد از شستن و پاکسازی احساس تنگی میکند و اغلب در طول روز بصورت پوسته پوسته است. برای جلوگیری از بدتر شدن خشکی پوست مقدار زیادی آب بنوشید و بطور منظم (روزی دوبار) صورت خود را مرطوب کنید.

تعدادی از عوامل خارجی خشکی پوست

تعدادی از عوامل موثر که می تواند به عنوان علل خشکی پوست عمل میکنند عبارتند از:

کم شدن آب بدن : این زمانی اتفاق می افتد که شما به اندازه کافی آب ننوشید و یا بیش از حد مواد شیرین، محصولات کافئین دار مانند قهوه یا نوشابه مصرف کنید.

تکفارس آی آر

آلرژی : اگر شما مستعد ابتلا به آلرژی ها هستید مطمئنا زمان های خاصی از سال میتواند علت خشکی پوست شما باشد. مصرف داروهای ضد حساسیت نیز میتواند منجر به خشکی پوست شود.

آب و هوا: آب و هوای سرد پوست را خشک میکند. خشکی باعث ناراحت شدن پوست و گاهی ترک خورده گی آن می شوداین خیلی مهم است زمانهایی از سال که موجب خشکی پوست می شود از لوسیون های مرطوب کننده خوب بر روی پوست صورت و بدنتان استفاده کنید.

محرک ها: این مورد بطور کلی شامل عطر، شوینده ها و مواد شیمیایی موجود در محصولات زیبایی مراقبت از پوست می شود که موجب تحریک پوست میشود.

خشکی پوست میتواند یک مشکل سراسری در بدن باشد

مشکل خشکی پوست منحصربه پوست صورت نیست. بلکه میتواند در هر نقطه از بدنتان باشد. به همین دلیل خیلی مهم است که روی یک شستشوی بدن که خواص مرطوب کننده دارد خوبی دارد سرمایه گذاری کنید .

www.takfars.ir

صابون پوست خشک را بدتر می سازد

استفاده از صابون به عنوان پاک کننده پوست خشک تا حدزیادی این مشکل را در مناطق صورت تشدید میکند. صابون تمام رطوبت پوست شما که شامل روغن های طبیعی برای سلامت پوست است را از بین می برد.

از آنجا که صابون به عنوان یک ماده شوینده عمل میکند، اگر صابون تنها انتخاب شماست از شستن تمام صورتتون با آن خودداری کنید. بسادگی رها شدن از مقدار زیادی از آلودگی ها (چرک ها) با آب امکان پذیر است.با این حال برای حداکثر نتیجه از یک پاک کننده ملایم ساخته شده، مخصوص نوع پوستتان استفاده کنید

نگاهی به محصولات خاص برای مبارزه با خارش پوست

خارش پوست یکی دیگر از مشکلات داشتن پوست خشک است.مرطوب کننده مناسب میتواند به نرم شدن و خوب شدن بعضی از این پوسته پوسته شدن ها و مناطق تحریک شده که اغلب با خشکی همراه است کمک کند.

به دنبال محصولاتی که حاوی وازلین و گلیسیرین هستند و اغلب از اونها کم استفاده میشود باشید. نام های تجاری مثل Jergens ارزان و در دسترس در هر داروخانه ای هستند. استفاده از مرطوب کننده در مناطقی از پوست که خارش دارد باعث بهبود می شود.

استفاده از ویتامین e برای از بین بردن خشکی پوست

سرمایه گذاری روی ویتامین e به سالم و متعادل شدن پوست شما کمک میکند.

رطوبت ، رطوبت، رطوبت

مراقبت از پوست خشک میتواند یک فرآیند پیچیده باشد .چراکه بسیاری از محصولات مراقبت از پوست دارای خواص شیمیایی تحریک کننده به جای کمک به درمان هستند. بهترین پاک کننده های پوست خشک آنهایی هستند به برطرف کردن آلودگی صورت کمک میکنند .

تک فارس

سعی کنید زمانی که محصولات مراقبت از پوست رو انتخاب میکنید درصورت امکان طبیعی باشند تا میزان مواد شوینده کمی روی صورت شما باشد. شستشوی مداوم این پاک کننده ی طبیعی با آب سرد به باطراوت بودن پوست شما کمک میکند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر