تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

پروتز مو با کلاه گیس چه تفاوت هایی دارد

image پروتز مو با کلاه گیس چه تفاوت هایی دارد

در کلاه گیس از الیاف و موهای پلاستیکی و مواد شیمیایی استفاده میشود در صورتیکه در ترمیم مو موی طبیعی انسان بکار برده می شود .

در سیستم کلاه گیس موهای مصنوعی بصورت نواری در چرخشهای منظم به شکل دایره سطح سررا پوشش میدهد و این کار توسط ماشین انجام میشود که دقت و ظرافت در آن بسیار پایین است ، ولی در ترمیم مو، موهای طبیعی بر روی پروتزهای مخصوص با روش نانو ارگانیک به شکل سینوسی انجام میشود که دقت و ظرافت در آن بسیار بالاست.

ترمیم مو برخلاف کلاه گیس قابل حالت دهی و رنگ ، فر ، مش ، سشوار و … است و همچنین در فعالیتهای ورزشی و استحمام و … بطور ثابت و محکم باقی میماند.

کلاه گیس بایستی هر ۲ تا ۳ ماه یکبار تعویض گردد ، ولی عمر پروتزهای ترمیم مو بین دو تا پنج می باشد.

تکفارس آی آر

در پروتزهای ترمیم مو ، قابلیت فیکس بلند مدت تعریف شده است اما کلاه گیس ها فقط برای استفاده چند ساعته طراحی گشته اند . به علت اینکه در این پروتزها از متریال نانو استفاده گشته ، استفاده بلند مدت بصورت ثابت بر روی سر هیچگونه مشکل و یا عوارض پوستی همچون تجمع میکروبها ، باکتری ها ، قارچها و …. شکل نخواهد گرفت ، زیرا میکروبها ، باکتری ها ، قارچها و … در محیط نانو توانایی رشد و تکثیر و تجمیع را نخواهند داشت ، اما در کلاه گیسهای معمولی تکثیر و تولید انواع میکروبها و قارچها بر اثر استفاده بلند مدت رویت گشته و این کلاه گیس ها برای این نوع کاربری طراحی نشده است.

در پروتزهای ترمیم مو فیکس ثابت این امکان را بوجود می اورد که فرد مورد نظر با داشتن پروتز ترمیم مو بر روی سر بتواند تمام فعالیتهای روز مره و لازم زندگی خود را اعم از ورزش کردن مانند :استخرو یا غیره ، استحمام کردن ، کارهای پیرایشی همچون فر ، مش ، حالت دهی ، رنگ و … را با داشتن این کورتکس ها بصورت فیکس ثابت بر روی سر انجام دهد.

در پروتزهای ترمیم مو بعلت استفاده از تکنیک های خاص ، پوست سر خود شخص کاملا در مجاورت هوا و شستشو قرار میگیرد به گونه ای که در لحظه ی استحمام در وضعیت فیکس ثابت این پروتزها بر روی سر پوست سر خود شخص کاملا شسته و تمیز میگردد و استفاده از این پروتزها بر خلاف کلاه گیسها هیچگونه آلرژی و یا حساسیت و یا خارش و یا چیزهایی از این دست ، را بدنبال نخواهد داشت در صورتیکه کسانی که از کلاه گیس استفاده کردند یکی از بزرگترین مشکلات خود را همین موارد اعلام نموده اند.

در پروتزها بعلت استفاده از تکنیک بیلیچینگ کردن ریشه مو ، موها این طور به نظر میرسند که انگار از داخل پوست سر رویش کرده اند ، این تکنیک تنها بر روی پروتزهایی که با متریال نانو طراحی و ساخته گشته اند قابل اجرا و استفاده میباشند و لازم به ذکر است در این روشها از هیچ چیز دیگری بجز موی طبیعی نمیتوان استفاده کرد چون بیلیچینگ کردن مو ( بی رنگ کردن مو به اندازه دو یا سه میلیمتر) فقط بر روی موی طبیعی قابل اجراست. در صورتیکه در کلاه گیسها از الیاف مصنوعی و یا موهای فراوری شدیی که کیفیت آنها بسیار پایین میباشد را استفاده میگردد و تکنیک بیلیچینگ تنها بر روی موهای قابل اجراست که کیفیت و استحکام مو در درجات بالایی از کیفیت قرار داشته باشند و موهایی با مشخصات فقط طبیعی بودن این قابلیت را دارا نمیباشد و این یکی از بزرگترین فاکتورهای همسان سازی در روش ترمیم مو میباشد.

در پروتزها قابلیت تعیین تراکم برای خطوط هیرلاین (رویش مو) تعریف گشته که این قابلیت در کلاه گیسها به هیچ عنوان پیش بینی و اجرا نشده است.

www.takfars.ir

مهمترین اختلاف بین پروتزها و کلاه گیسها این است که در پروتزها برای ترمیم موی سر آقایان از بانک موی مردانه و در خانها از بانک موی زنانه استفاده می نمایند و این نکته بسیار ظریف و حائز اهمیت است زیرا جنس موی خانمها معمولا برای استفاده شدن بر روی پروتزهای مردانه مناسب نمیباشد و همینطور بلعکس در صورتیکه در کلاه گیسها بعلت استفاده از موی فراوری شده یا الیاف مصنوعی به هیچ عنوان رعایت نمیگردد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر