تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفند استفاده دوباره از لاک خشک شده

image ترفند استفاده دوباره از لاک خشک شده

روش های رقیق کردن لاک خشک شده

تکان دادن لاک

حتما می دانید که پیش از استفاده از لاک، باید بطری آن را چند بار به آرامی تکان دهید تا محتویات داخل آن کاملا با هم مخلوط شود. بر همین اساس هنگامی که لاک برای مدت طولانی در جایی قرار می گیرد، ممکن است این تصور به وجود بیاید که لاک غلیظ شده است. در صورتی که اینطور نیست و تکان دادن بطری لاک می تواند این مشکل را به راحتی حل کند.

گرم کردن لاک با دست

تکفارس آی آر

اگر لاک شما نسبتا غلیظ شده است و به راحتی روی ناخن کشیده نمی شود، می توانید لاک را میان دو دست خود قرار دهید و آن را بچرخانید. این کار موجب می شود تا لاک با گرمای دست شما رقیق و مجددا قابل استفاده گردد.

گرم کردن لاک با آب داغ

اگر لاک شما با گرمای دست رقیق نشد، می توانید درب لاک را محکم ببندید و آن را درون یک ظرف آب داغ قرار دهید. برای این منظور تنها کافی است تا درب بطری را در دست خود نگاه دارید و شیشه لاک را وارد آب داغ کنید. در این حالت گرمای آب موجب می شود تا لاک رقیق شود و مجددا بتوانید از آن استفاده کنید.

استفاده از رقیق کننده لاک

اگر لاک شما خشک شده است، به راحتی می توانید با استفاده از یک رقیق کننده لاک این مشکل را برطرف نمایید. برای این منظور، درب لاک را باز کنید و به وسیله یک قطره چکان، چند قطره رقیق کننده لاک درون آن بریزید و سپس آن را تکان دهید. اگر لاک را به شدت تکان دهید حباب هایی در آن ایجاد می شود که برای جلوگیری از این اتفاق باید آن را بین دو کف دست قرار دهید و به آرامی بچرخانید.

www.takfars.ir

اگر پس از استفاده متوجه شدید که لاک هنوز غلیظ است و به راحتی بر روی ناخن کشیده نمی شود، می توانید این مراحل را مجددا تکرار کنید تا لاک شما به غلظت مورد نظرتان برسد. توجه داشته باشید که اگر این بار لاک شما زیادی رقیق شد، به هیچ وجه نگران نباشید زیرا اگر درب لاک شما برای مدتی باز بماند، لاک دوباره غلیظ می شود و می توانید از آن استفاده کنید.

آیا می توان از استون برای رقیق کردن لاک استفاده کرد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که برای رقیق کردن لاک حتما باید از رقیق کننده های لاک استفاده نمایید؛ زیرا رقیق کننده های لاک بدون آسیب زدن به ترکیبات لاک، آن را مجددا به حالت اول خود باز می گردانند. با این حال گاهی برخی از افراد به جای رقیق کننده لاک از استون یا لاک پاک کن استفاده می کنند که این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود. دلیل این مسئله آنست که در صورت اضافه کردن استون یا لاک پاک کن به لاک، لاک شما پس از قرار گرفتن بر روی ناخن ترک می خورد. از سوی دیگر استون موجب تغییر فرمولاسیون لاک و خراب شدن آن می شود.

نحوه رقیق کردن لاک ژلیش

اگر لاک ژلیش شما ترک خورد یا خشک شد، اصلا نگران نباشید و آن را دور نیندازید؛ زیرا لاک شما به راحتی و با اندکی حوصله می تواند همانند روز اول شود. برای این منظور فقط فراموش نکنید که حتما از رقیق کننده ژل لاک استفاده کنید تا لاک خراب نشود. نحوه استفاده از آن نیز دقیقا مانند رقیق کردن لاک معمولی است که ابتدا رقیق کننده ژل لاک را درون لاک ژلیش می ریزید و پس از آن لاک را به آرامی تکان می دهید تا رقیق و یکدست شود.

نحوه تمیز کردن لاک خشک شده

معمولا هنگامی که با یک لاک خشک شده مواجه می شوید، آن چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند این است که داخل درب آن با لاک های خشک شده پر شده است. برای پاک کردن داخل درب لاک می توانید از یک گوش پاکن آغشته به استون استفاده کنید. البته برای این کار باید کمی حوصله به خرج بدهید و حتی لاک های خشک شده بیرون بطری را نیز با کمک استون و پد آرایشی تمیز کنید. بدین ترتیب لاک کهنه و قدیمی شما که ظاهر خوبی نداشت کاملا تمیز و مرتب می شود.

نحوه نگهداری از لاک ناخن

پس از هر بار استفاده از لاک و پیش از بستن درب آن، اطراف درب را با یک پد استونی تمیز کنید زیرا لاک های خشک شده در اطراف درب، مانع از بسته شدن کامل درب می شود و در نتیجه هوا وارد لاک می شود و لاک را غلیظ و خشک می کند.

همیشه بطری لاک خود را به حالت ایستاده نگهداری کنید زیرا در غیر اینصورت لاک به درون درب می ریزد و در همانجا خشک می شود و درب آن باز نمی شود.

تک فارس

حتما لاک خود را در جایی خشک و خنک همانند کشوی میز آرایش نگهداری کنید. برخی از افراد عادت دارند لاک خود را در حمام قرار دهند که این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود. دلیل این مسئله آن است که وجود رطوبت و تغییرات دما در این مکان موجب خراب شدن لاک می شود.

هیچ گاه درب لاک را به مدت طولانی باز نگذارید زیرا همانطور که پیش از این نیز توضیح داده شد، این کار باعث خشک شدن سریع لاک می شود. بنابراین پس از آنکه لاک زدن شما اتمام رسید، بلافاصله درب آن را محکم ببندید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر