تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی گیاهان آپارتمانی مفید برای تصفیه هوای خانه

گیاهان هم میتوانند به عنوان انرژی بخش خانه شما باشند و هم به عنوان یک تصفیه کننده هوای عالی. با گیاهان زیر هوای درون خانه تان را تصفیه کرده و راحت تر بخوابید.

گیاه زبان مادر شوهر

نام اصلی این گیاه مار است که به نام زبان مادر شوهر نیز معروف شده است. این نوع گیاهان از جمله محبوب ترین گیاهان تزئینی هستند که میتوانند علاوه بر تصفیه هوا، کیفیت اکسیژن موجود در آن را نیز بهبود دهند. نتایج چندین مطالعه نشان می دهد که وجود این گیاه در منزل می تواند در درمان مشکلات تنفسی، سردرد و بهبود سطح بازدهی کمک کنند و همچنین مانع خارج چشم ها شوند.

image معرفی گیاهان آپارتمانی مفید برای تصفیه هوای خانه

گیاه یاسمین

تکفارس آی آر

به این گیاه یاس یا یاسمن نیز گفته می شود. یاسمین گلی است خوشبو به رنگ سفید یا زرد یا کبود؛ بوی خوب این گیاه کیفیت خواب را بهبود داده و بازدهی و هوشیاری فرد را نیز تقویت میکند. همچنین با بو کردن این گل، سطح استرس و اضطراب فرد کاهش پیدا میکند.

گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه کاملا مفید برای منزل است که بسیار ساده و بی دردسر رشد میکند. این گیاه در طول شب اکسیژن تولید میکند که همین مسئله موجب بهبود کیفیت خواب و درمان بی خوابی می شود. نام دیگر آن گیاه فناناپذیر است که به سادگی قابل تکثیر است. بنابراین شما می توانید چندین گلدان از یک گیاه تهیه و در جاهای مختلف خانه بچینید.

گیاه پاپیتال

پاپیتال یا پیچک معمولی بسیار کارآمد است و حتی ناسا آن ها را به عنوان قوی ترین گیاه تصفیه کننده هوا معرفی کرده است. اگر مشکلات تنفسی یا آسم دارید حتما از این گیاه استفاده کنید. حتی انواع آلرژی که توسط آلاینده های هوا منتقل می شوند نیز توسط این گیاه از بین می ‎روند. بنابراین برای بهبود کیفیت خانه حتما به آن فکر کنید.

www.takfars.ir

گیاه اسطوخودوس

اسطوخودوس یا لوندر در همه اشکال خود گیاهی کامل مفید است. این گیاه می تواند در بهبود کیفیت خواب، درمان اضطراب، کاهش استرس، کاهش تپش قلب و حتی کاهش میزان گریه کودکان مفید واقع شود.

به طور کلی، اگر شما بتوانید هوای خانه را تصفیه کنید، از خواب بهتری برخوردار خواهید شد. در این صورت شما در طول روز فعالیت بیشتری خواهید داشت. پرورش گیاهان در منزل فواید بی شماری دارد که به سلامت کلی بدنتان نیز کمک خواهد کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر