تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

فهرست کاملی از خواص پرتقال برای سلامتی و زیبایی

image فهرست کاملی از خواص پرتقال برای سلامتی و زیبایی

پرتقال یکی میوه سرشار از ویتامین C است که یک عدد از آن می تواند ۱۰۰ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین کند.

یک عدد پرتقال حدود ۶۰ کالری و ۱۲ گرم شکر و مواد معدنی فراوانی دارد. هر عدد پرتقال حاوی ۱ گرم پروتئین، ۷۰ میلی گرم ویتامین سی، ۱۴ میکروگرم ویتامین آ، ۵۵ میلی گرم کلسیم و ۲۳۷ میلی گرم پتاسیم است.

بهبود سلامت قلب

در پرتقال ترکیبات گیاهی مفیدی وجود دارد که برای بهبود سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مفید است. مطالعات نشان می دهد که مصرف پرتقال موجب کاهش قند خون، کاهش کلسترول بد خون (LDL) و محافظت از بدن در برابر ابتلا به بیماری های مزمن می شود و در سلامت قلب بسیار موثر است.

تکفارس آی آر

جلوگیری از کم خونی

مصرف پرتقال به دلیل ویتامین C فراوانی که دارد، به پیشگیری از کم خونی و جذب آهن در بدن کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف پرتقال همراه با غذاهای سرشار از آهن مثل عدس جذب آهن را تا ۱۰ درصد افزایش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با پرتقال

یکی دیگر از خواص پرتقال تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری های مختلف است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدی است که از بدن در برابر آسیب های اکسیداتیو محافظت می کند و جلوی ابتلا به بیماری های مختلف را می گیرد. ترکیبات ضد التهابی موجود در پرتقال از عملکرد سیستم ایمنی بدن حمایت می کند و از همین رو خطر ابتلا به بیماری های ویروسی را کاهش می دهد.

کاهش فشارخون

www.takfars.ir

پرتقال فاقد سدیم و سرشار از پتاسیم است. مصرف پرتقال می تواند به کاهش فشارخون و باز شدن رگ های خونی کمک کند و از طرفی خطر ابتلا به فشارخون بالا و کته را نیز کاهش دهد.

کنترل دیابت

یک عدد پرتقال متوسط حدود ۳/۱۴ گرم فیبر دارد و فیبر یک ماده موثر در کنترل دیابت است. مطالعات نشان می دهد که مصرف ۴ گرم فیبر در روز می تواند واکنش بدن به انسولین را بهبود ببخشد و به افزایش حساسیت انسولین در دیابت نوع ۲ کمک کند.

خواص پرتقال برای لاغری

پرتقال مقدار فیبر زیادی دارد و مصرف آن موجب می شود تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری را تجربه کند. مصرف پرتقال میل به خوردن تنقلات را در طول روز کاهش می دهد و از این راه به کاهش وزن و لاغری کمک می کند.

خواص پرتقال برای پوست

در مورد فواید آب پرتقال برای پوست باید بدانید که این میوه سرشار از ویتامین C است و ویتامین C به تولید کلاژن و استحکام پوست کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف پرتقال می تواند موجب کاهش چین و چروک های پوستی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شود.

خاصیت پرتقال برای معده

مصرف پرتقال به بهبود هضم کمک می کند و در بهبود حرکات روده نیز موثر است. فیبر موجود در پرتقال از ضعف معده جلوگیری می کند و موجب می شود تا احساس سیری بیشتری را تجربه کنید.

بهبود عملکرد شناختی

تک فارس

مصرف پرتقال و آب پرتقال موجب بهبود عملکرد شناختی به خصوص در افراد مسن می شود. بررسی ۲۰ مطالعه نشان می دهد که نوشیدن آب پرتقال و مصرف میوه آن موجب افزایش جریان خون به مغز در جوانان سالم می شود.

خواص پرتقال برای چشم

پرتقال یک میوه مفید برای چشم است که به دلیل داشتن بتاکاروتن در کاهش بیماری های چشمی و تقویت بینایی موثر است. مصرف پرتقال موجب بهبود بینایی، جلوگیری از بیماری های چشمی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی در سنین بالا می شود.

کاهش کلسترول

پکتین ها یا همان بافت های سفید موجود در پرتقال موجب کاهش کلسترول بد خون می شوند. بهتر است در زمان خوردن پرتقال بخش های سفید رنگ بین پره های پرتقال را جدا نکنید.

خواص پرتقال برای کبد

مصرف پرتقال به سم زدایی کبد کمک می کند و از بروز سرطان کبد و جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در پرتقال موجب بهبود عملکرد کبد می شود و در سلامت کبد نیز موثر است.

درمان یبوست

پرتقال فیبر زیادی دارد و از همین رو مصرف آن به بهبود آنزیم های گوارشی و همچنین درمان یبوست کمک می کند. اگر به یبوست مبتلا هستید، می توانید روزانه ۱ عدد پرتقال میل کنید.

سلامت استخوان ها و دندان ها

T A K F A R S

پرتقال سرشار از کلسیم است و از همین رو مصرف آن موجب افزایش استحکام استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان می شود. استفاده از پرتقال در استحکام و سلامت دندان ها نیز موثر است.

خواص پرتقال در بارداری

مصرف پرتقال در بارداری موجب بهبود سیستم ایمنی بدن و تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد جنین می شود. پرتقال ویتامین A زیادی دارد و از همین رو مصرف آن بر بهبود بینای جنین و جلوگیری از بیماری های عفونی در خانم ها بارداری موثر است.

خواص پرتقال برای ریه

پرتقال آنتی اکسیدان های متنوعی دارد که به پاکسازی ریه کمک می کند. مصرف پرتقال موجب بهبود عملکرد ریه و درمان مشکلات ریوی می شود.

خواص پرتقال برای مغز

مصرف پرتقال موجب بهبود عملکرد مغز می شود و به حفظ و بهبود سلول های مغزی کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف پرتقال روی بهبود حافظه و عملکرد مغز موثر است.

خواص پرتقال برای مردان

مصرف پرتقال موجب تقویت قوای ج.ن.س.ی در مردان می شود و سردمزاجی و ناتوانی های ج.ن.س.ی در مردان را درمان می کند.

خواص پرتقال برای زنان

تک فارس www.takfars.ir

مصرف پرتقال در زنان موجب بهبود سلامت رحم، جلوگیری از پیری بدن و بهبود ظاهر پوست می شود و در جذب آهن و جلوگیری از کم خونی در خانم ها نیز موثر است.

مضرات پرتقال

پرتقال فواید زیادی برای بدن دارد، اما به خاطر داشته باشید که افرادی که از رفلاکس معده و سوزش سر دل رنج می برند، نباید از پرتقال به مقدار زیاد استفاده کنند. مصرف پرتقال برای کسانی که معده آن ها اسیدی است، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

خواص پوست پرتقال چیست؟

از مهم ترین خواص پوست پرتقال می توان به کاهش کلسترول، کاهش فشارخون، سفید شدن دندان ها و از بین بردن لکه های پوستی اشاره کرد. برای کاهش وزن با پوست پرتقال می توانید از دمنوش پوست پرتقال استفاده کنید.

خواص پرتقال خونی چیست؟

از مهم ترین خواص پرتقال خونی می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری های قلبی و کاهش بیماری های گوارشی اشاره کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر