image, توصیه های مفید برای کمتر آسیب دیدن با پوشیدن کفش پاشنه بلند

۱٫ کفشی با سایز مناسب انتخاب کنید.

راه‌حلی بسیار ساده، کفش‌ها باید قالب پا باشند. مطمئن شوید که فضای اندکی بین بلندترین انگشت و کفش وجود دارد. شب‌ها برای خرید کفش اقدام کنید، زیرا پاها در در شب متورم می‌شوند. پهنای پای خود را مدنظر بگیرید. زنان بسیاری را دیده‌ام که پنجه‌های پهنی دارند، اما پاهای خود را در کفش‌های باریک جای می‌دهند. بدین ترتیب شکل استخوان پا نادیده گرفته می‌شود و صدمات منجر به پینه‌ی پا، خمیدگی شست و تورم عصب پا می‌گردد.

۲٫ کفشتان را در خانه امتحان کنید.

مادامی که کفش‌های پاشنه بلند خود را به مدت چند ساعت در خانه می‌پوشید، جوراب نیز بپوشید یا از قالب‌های مخصوص کفش استفاده کنید. بدین ترتیب کفش‌های چرمی، نه مصنوعی، کمی جا باز می‌کنند.

۳٫ درون کفش خود کفه‌ی مخصوص بیاندازید.

کفه‌ی ژلاتینی مخصوص پاشنه که پد کف‌پایی نیز خوانده می‌شود، تاثیری شگرف دارد! البته برای پیشگیری از حساسیت و سایش نقاط استخوانی پا می‌توان از پدهایی از جنس کتان استفاده نمود. البته متاسفانه، این پدهای مزاحم تاثیری در تسکین درد کمر، زانو یا ساق‌پا که در نتیجه‌ی پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند منجر به تغییر فرم بدنی شده، ندارند.

۴٫ کفش‌هایتان را تعویض کنید.

در طول روز کفش‌های خود را عوض کنید. فقط برای چند ساعت از کفش‌های پاشنه‌ بلند استفاده کنید و کمی به پاهای خود استراحت دهید.

۵٫ کفش‌های پاشنه بلند یکسره بپوشید و کفش هایی با زیره‌‌ایی نازک از جنس کائوچو بخرید.

پاشنه‌های مکعبی بر پاشنه‌های باریک، پاشنه‌های کوتاه بر پاشنه‌های بلند ارجحیت دارند و کفش‌هایی که قوزک پا را احاطه می‌کنند، بیش از دیگر کفش‌ها مراقب پا هستند.

مطمئنا، پاشنه‌ی پا سپر ایستادن است. خبر خوب برای زنان این است که وضعیت جسمانی پاشنه‌‌ی پا بیش از بیش در دست مطالعه‌ است. امروزه فیزیک کفش ها بعلاوه‌ی عوامل موثر در تغییرات فرم پا در ساخت کفش‌ها مدنظر گرفته می‌شود. پس بیائید امیدوار باشیم تا کفش‌های دلربا، قاتل پاهای ما نباشند!


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید