تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنم تا همه من را دوست داشته باشند

image چه کنم تا همه من را دوست داشته باشند

اولین قدم بـرای اینکه دیگران شما را دوست داشته بـاشند این است که شما نیز فردی بـاشید که دیگران را دوست دارد و انسان ها بـرایش مهم هستند.

حاضرید منفعت جمع را به منفعت خود تـرجیح دهید و به دیگران کمک کنید. افراد خودخواه و منفعت طلب هرگز نمی توانند دوست داشتنی بـاشند.

ابتدا خود را بشناسید و خودتان را دوست داشته بـاشید

افرادی که شخصیت کاریزماتیک و جذاب دارند، بخوبی از توانایی ها و نقاط ضعف خود آگاهند و می دانند در چه موقعیتی چه رفتاری بـاید از خود نشان دهند. خودشناسی اولین قدم در تبدیل شدن به یک انسان محبوب است. در یک جمله خودشناسی یعنی آگاهی داشتن به تمام کاراکتـرهای شخصیتی که شامل احساسات، تفکر، بـاورها و… می بـاشد.بـرای اینکه بهتـر بتوانید خود را بشناسید، سئوالات زیر را در بـرگه ای بنویسید و به آن پاسخ دهید

تکفارس آی آر

من کیستم؟ (در یک جمله خود را تعریف کنید. مثلا من دلسوز هستم، من یک آدم موفق و تلاشگر هستم و…)

علایق من »

نقاط قوت من….

نقاط ضعف من….

تـرس های من در زندگی »

www.takfars.ir

عادت های من »

فردی که عاشق خودش نبـاشد و همیشه از ضعیف بودن خود صحبت کند دوست داشتنی نیست. هیچ وقت بـرای جلب محبت دیگران خود را تحقیر نکنید و تـرحم نخرید. به خود اعتماد داشته بـاشید و دوست داشتن خود را تمرین کنید.

اصیل بـاشید برای دوست داشتنی و جذاب بودن

بـرای اینکه دیگران شما را دوست داشته بـاشند، بـاید خودتان بـاشید. هیچ کس، آدمی را که مدام در حال نمایش بـاشد را دوست ندارد. در صورتی که اصالت خود را حفظ کنید می توانید تاثیرات بیشتـری نیز بـر افراد بگذارید. این روزها پیدا کردن آدم های اصیل و صادق بسیار کم اتفاق می افتد و این بـاعث می شود شما دوست داشتنی تـر شوید. اگر شما بـرای کسی فیلم بـازی نکنید، همین بـاعث می شود از همنشینی بـا آدم های متظاهر لذت نبـرید.

اگر صورت واقعی افراد را دوست داشته بـاشید و بتوانید بـا محبت و به درستی از آنها انتقاد کنید، شما را دوست خواهند داشت و در هنگام مشکلات از شما درخواست راهنمایی می کنند. در طولانی مدت زمانی که مردم شما را به عنوان فردی بی ریا و راستگو بشناسند هر حرف و رفتاری را از جانب شما به فال نیک می گیرند و هنگامی که احتیاج به کمک دارند به سراغ تان می آیند تا بدون اینکه به دنبـال منافع خودتان بـاشید آنها را پشتیبـانی کنید.

قدرشناس بـاشید تا جذاب باشید

یک شخص دوست داشتنی، قلب مهربـانی دارد. از احساسات دیگران آگاه هست و به دیگران کمک می کند. شخص دوست داشتنی قدر محبت دیگران را می داند و بـرای جبـران محبتشان تلاش می کند.

وقتی کسی کاری بـرایتان انجام می دهد هر چند خیلی کوچک، حتماً از او تشکر و قدردانی کنید. بـا تشکر و قدردانی از دیگران در واقع حس ارزشمندی به آن ها می دهیم و اعتماد به نفس آن ها را افزایش می دهیم. از آن گذشته خودمان نیز در نظر آن ها فرد بـا ارزشی می شویم. همیشه تشکر کردن را بـا دلیلی همراه کنید، مثل: از اینکه آمدید متشکرم. از اینکه تا این حد فهیم هستید متشکرم. از اینکه منتظر ماندید متشکرم. متشکرم که ما را به سلامت به مقصد رساندید.

اسرار دیگران را حفظ کنید و راز دار باشید

مردم بـاید بتوانند بـا شما درددل کنند و مطمئن بـاشند رازشان نزد شما می ماند. بـاید دیگران را مطمئن کنید که از اعتمادشان سوءاستفاده نخواهید کرد و راز آن ها را راز خودتان بدانید. انسان های قابل اطمینان همیشه دوست داشتنی تـر هستند.

تک فارس

غرور خود را حفظ کنید

حفظ کردن غرور بـا متکبـر بودن متفاوت است. نگاه از بـالا به پایین درست نیست، اما شما بـاید سطح و احتـرام خود را حفظ کنید. در مقابل بی احتـرامی ها و توهین ها واکنش محتـرمانه و قاطع نشان دهید و همزمان بـا دیگران هم حس بـاشید.

خوش پوش و مرتب و منظم بـاشید

همیشه تمیز و خوش بو بـاشید. بـرای نگاه دیگران اهمیت قائل بـاشید، اما نه به اندازه ای که به این کار اعتیاد پیدا کنید. سعی کنید حداقل آرایش، اصلاح و مرتب بودن را داشته بـاشید. آرایش زیاد زنان یکی از افراط هایی است که بـرای دوست داشته شدن انجام می دهند، بدون آن که متوجه آسیب های آن بـاشند. یک شخص دوست داشتنی، حرف و عملش مثل هم است. به وعده های خود عمل می کند، می تواند کارهای سخت را انجام دهد، محل زندگی اش مرتب است، صادق است و اختیار زندگی خود را دارد.

مودب و بـا شخصیت بـاشید

هرگز بـرای جلب توجه، فحاشی، غیبت و انتقاد نکنید؛ چون افرادی بـا همین رفتار و خلقیات به شما نزدیک خواهند شد. فرد دوست داشتنی، بـا توانایی ها و محسناتش خود را نشان می دهد، در حالی که جلب توجه به هر قیمتی کار بسیار راحتی است.

صبور بـاشید تا دوست داشتنی باشید

افراد جذاب و کاریزماتیک و دوست داشتنی کمتـر دیگران را قضاوت می کنند و شتابزده تصمیم نمی گیرند. آنها منطق را جایگزین هیجانات و احساسات می کنند و قبل از اینکه واکنش نشان دهند، از شما سوال می کنند تا سوء تفاهم ها بـرطرف شود. بخاطر همین مشخصه بـازر، آنها در سازمان ها به مراتب عالی مدیریت می رسند. بـرای اینکه تبدیل به فرد صبوری شوید، تمرین زیر را به مدیت دو هفته انجام دهید تا میزان تحمل پذیری شما افزایش یابد

اگر شما فرد صبوری نیستید و در مشاجرات و تنش ها کنتـرل خود را از دست می دهید و پس از آن پشیمان می شوید، تمرین زمان خریدن در مشاجرات را انجام دهید. بدین شکل که قبل از اینکه واکنش نابجایی از خود نشان دهید، کف دست خود ار نزدیک صورت خود بگیرید و ۶ بـار بـا قدرت تمام روی آن فوت کنید. پس از هربـار فوت کردن می توانید به مدت ۲ ثانیه نفس گیری کنید و مجددا این کار را گنید. شاید این تمرین به نظر شما راحت بیاید اما در هنگام تنش انجام این کار بسیار مشکل خواهد بود.

یک پیشه یا هنر را یاد بگیرید

T A K F A R S

حتما افرادی را دیده اید که بواسطه یک توانایی خاص، از محبیوبیت و معروفیت بـالایی بـرخوردارند. بنابـراین بـر روی یکی از توانایی های خود متمرکز شوید و آنرا تا حدی رشد دهید که اطرافیان بـا این نشانه بشناسند. اگر نمی دانید در چه زمینه ای استعداد دارید، کافیست سوالات زیر را از اطرافیان خود بپرسید

من چه کاری را بهتـر از همه انجام می دهم؟

همه دوستان من را به چه مشخصه ای می شناسند؟

من در کودکی به چه مشخصه ای معروف بودم؟

پس از جمع آوری اطلاعات، می توانید وقت کافی بـر روی یکی از آنها قرار دهید و پس از مدتی به یک کارشناس در آن زمینه تبدیل شوید. پس از آن خواهید دید افراد زیادی به شما مراجعه می کنند و هر روز بـر محبوبیت و کارایی شما افزوده می شود.

فرد دوست داشتنی فردی توانمند و چند بعدی است. او می تواند دیگران را بـا مهارت هایش جذب خود کند. موسیقی یا ادبیات می داند. نقاش یا ورزشکار است. در نجاری یا کامپیوتـر خبـره است. هر هنر و توانایی و یاد دادن آن به دیگران همراه بـا فروتنی، می تواند شما را تبدیل به فردی دوست داشتنی کند.

بـه دیگران کمک کنید

دیگران، آدم خود خواه و منفعت طلب را دوست ندارند. بنابـراین در حد توان خود به دیگران کمک کنید. فراموش نکنید فقط اگر کاری از دستتان بـر می آید کمک کنید و بـرای دوست داشته شدن، خود را اسیر بحران نکنید.

خوشبین و مثبت بـاشید

افرادی که دائما در حال گله و شکایت از دنیا هستند و همیشه دیگران را مقصر بدبختی ها می دانند، بسیار خسته کننده هستند و معمولا جز چند فرد محدود مثل خودشان، کسی آن ها را دوست ندارد. بنابـراین سعی کنید کمی امیدوار بـاشید و سعی کنید به دیگران انگیزه و حال خوب منتقل کنید. بـرای این کار مثبت اندیشی را تمرین کنید.

تک فارس www.takfars.ir

تفاوت ها را درک کنید و احترام بگذارید

یکی از مهمتـرین ملاک های دوست داشتنی بودن این است که شما بتوانید دیگران را بـا وجود اختلافات و تفاوت هایتان بپذیرید و دوست داشته بـاشید. به تفاوت های قومیتی، اعتقادی، سیاسی و خانوادگی همدیگر احتـرام گذاشته و هرگز خود را بـرتـر از دیگران نبینید.

زود قضاوت نکنید

همه افراد از کسانی که دیگران را زود قضاوت می کنند بیزار هستند چراکه آن ها بـا بی عدالتی کامل افراد را زیر سوال می بـرند و اتهامات نادرستی به دیگران می زنند. پس بـرای دوست داشتنی بودن تا اطلاعات کاملی دربـاره موضوعی بـا جزئیات کامل ندارید از قضاوت بپرهیزید. همچنین این رفتار از آنجایی که بـا آسیب هایی همراه است بهتـر است بـا تغییر رفتار همراه بـاشد و به طور کامل کنار گذاشته شود.

از زبـان بدن استفاده کنید

هنگامی که شما از زبـان بدن استفاده می کنید و توجه خاصی به نحوه حرکات، لحن بیان و حالت چهره خود داشته بـاشید دیگران به سمت شما جذب خواهند شد. در واقع زبـان بدن به شکل گیری ارتبـاطی موثر بـا دیگران اثر می گذارد و به نوعی دیگران را شیفته شما می کند. توجه به ارتبـاط چشمی، ارتبـاط بـا لحنی مشتاق و دست دادن محکم و درست در این راه به شما کمک می کند.

متأسفانه وقتی کسی را بـرای اولین بـار ملاقات می کنیم ذهنمان در شرایط مطلوب به سر نمی بـرد و به جای این که دوستانه بـا او بـرخورد کنیم، موقعیت را سبک و سنگین می کنیم،این طرز تفکر بـرای شروع دوستی، عشق و رابطه خطرناک است. بـرای حل این مشکل تصور کنید شخصی که بـار اول می بینید دوست قدیمی تان است که سال هاست او را ندیده اید. وقتی ذهن تان را به این شکل از قبل آماده می کنید، بـا هر کسی که دیدار یا ملاقات می کنید کاملاً دوستانه بـا او رفتار می کنید.

چون تصور می کنید دوست قدیمی تان است و زبـان بدن شما هم همان طوری رفتار می کند که وقتی دوست قدیمی تان را بعد از مدت ها می بیند، رفتار می کند. تمام ابـراز احساسات شما به طرف مقابل از طریق زبـان بدن درست به او منتقل می شود. وقتی به کشورهای خارجی سفر می کنید یا در جمعی هستید که همه به یک زبـان مشتـرک صحبت می کنند که شما آن را نمی دانید، اگر از این تکنیک استفاده کنید بدن شما به شکلی پذیرنده بـا آن ها بـرخورد می کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر