تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور ماکارونی خوش طعم و خوشمزه بپزید

image چطور ماکارونی خوش طعم و خوشمزه بپزید

از ترکیب گوشت گوسفندی و گوساله استفاده کنید.

ترکیب این دو نوع گوشت، ترکیب بسیار لذیذی است. پس اگر رژیم خاصی ندارید و قصد دارید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید، حتما این ترکیب را امتحان کنید. به علاوه اگر قرار است این گوشت چرخ کرده را از قصابی تهیه کنید، به مسائل بهداشتی توجه ویژه نشان دهید. نکته آخر و مهم ترین نکته: گوشت تازه بخرید. تازگی مواد اولیه، آن چیزی است که به غذای شما طعم و عطر ویژه ای می بخشد. این مورد را پشت گوش نیاندازید.

سویا را به مدت ۲ الی ۳ ساعت بخیسانید.

اگر رژیم گیاه خواری دارید یا به هر دلیلی قصد مصرف گوشت را ندارید، می توانید از سویا به عنوان جایگزین استفاده کنید. البته به شخصه فکر می کنم سویا هم به اندازه گوشت چرخ کرده لذیذ است. حتی اگر گوشت قرمز دوست دارید، یک بار هم که شده سویا را امتحان کنید. شاید شما هم مثل من از آن خوشتان بیاید.

تکفارس آی آر

بگذریم. اگر قصد دارید از سویا استفاده کنید باید به مدت ۲ الی ۳ ساعت قبل از پخت، آن را بخیسانید. این کار دو دلیل دارد: یک) برای آن که سویا پف کند. به اصطلاح آب زیر پوستش برود و در پخت شکل و ظاهر خوبی به خود بگیرد. دو) برای آن که نفخ سویا گرفته شود.

در مایه ماکارونی از پیاز استفاده کنید.

پیاز پایه ثابت غذاهای ایرانی است. پروسه پخت خیلی از غذاهای اصیل ایرانی، با خرد کردن و تفت دادن پیاز شروع می شود. برای پخت ماکارونی هم این توصیه پا بر جا است. البته بعضی از افراد ممکن است نتوانند وجود رشته های درشت ماکارونی را تحمل کنند. در این صورت، پیشنهاد می کنم پیاز را رنده کنید یا از آبش استفاده کنید یا آن که کلا پودر پیاز به کار ببرید. هر سه این روش ها باعث می شوند، مایه ماکارونی شما خوشمزه تر و لذیذتر شود.

ادویه های متنوع و جذاب بریزید.

برگ برنده غذاهای ایرانی، قطع به یقین ادویه های باکیفیت است. بنابراین یکی از اصلی ترین کارهایی که برای خوشمزه تر شدن مایه ماکارونی باید انجام دهید، استفاده از ادویه های متنوع است. ادویه هایی مثل: فلفل سیاه، فلفل قرمز، ادویه پاپریکا، آویشن، پودر پیاز، پودر سیر، زردچوبه، گرد لیمو عمانی و پودر زنجبیل به مایه ماکارونی شما طعم و بوی جادویی می دهند. البته این به آن معنا نیست که اگر یک ادویه کم یا زیاد شود، کل مایه ماکارونی شما از بین می رود. شما قادر به حذف هر کدام از این ادویه ها هستید. پس اگر به یکی از این ادویه ها حساسیت دارید یا حتی در دسترستان نیست، بدون شک آن را حذف کنید. تنها توصیه ما این است که ادویه پایه را نگه دارید. این ادویه ها شامل زردچوبه، نمک و فلفل سیاه این که به احتمال زیاد در همه آشپز خانه ها در دسترس هستند.

www.takfars.ir

مقدار مناسبی از رب را استفاده کنید.

ماکارونی ذاتا یک غذای قرمز رنگ است. سس آن می تواند حاوی سبزیجات باشد که در این صورت چیزی مثل سس پستو حاصل می شود و رنگ آن سبز خواهد بود. ولی اکر همان ماکارونی سنتی خودمان مد نظر شماست، این غذا قطعا قرمز است. برای قرمز شدن این غذا از گوجه فرنگی و رب استفاده می شود. از این رو رب یک المان مهم در درست کردن ماکارونی به حساب می آید. پس مهم است که نکات مربوط به این عنصر مهم را به خاطر بسپارید. در این بخش دو نکته اساسی را به شما گوشزد می کنیم

اول) رب را به خوبی سرخ کنید: اگر بدون سرخ کردن، از رب استفاده کنید، طعم و بوی خامی آن از بین نمی رود.در نتیجه طعم و عطری که مد نظرتان است، حاصل نمی شود.

دوم) از زعفران دم کرده استفاده کنید: برای خوش طعم و خوش عطر شدن مایه ماکارونی، هنگام سرخ کردن رب گوجه فرنگی کمی زعفران دم کرده هم به آن اضافه کنید.

از مخلفات جذاب دیگر استفاده کنید.

خود را محدود به گوشت چرخ کرده و ادویه نکنید. همانطور که بارها تکرار کردم، خلاقیت به خرج دهید. از فلفل دلمه ای، هویج، سوسیس، سیب زمینی یا قارچ استفاده کنید. من طعم فلفل دلمه ای و قارچ را در ماکارونی خیلی دوست دارم و این ترکیب را به همه پیشنهاد می کنم. همچنین سیب زمینی نگینی هم یکی از ترکیبات پرطرفدار در ماکارونی ایرانی است.

روی سس، کمی عصاره ماکارونی بریزید.

هنگامی که ماکارونی را جوشاندید، کمی از عصاره آب آن را کنار بگذارید. بعد هنگام پختن سس ماکارونی، آن عصاره را به مایه اضافه کنید. این کار باعث می شود ماکارونی قوام خوبی بگیرد.

سویا را در شیر بخیسانید.

همانطور که گفتم، سویا را قبل از پخت باید بخیسانید. این کار را می توانید با آب انجام دهید. اما یک روش جالب دیگر هم دارد: خیساندن سویا در شیر. این روش به مایه ماکارونی طعم و بوی متفاوت و جذابی می بخشد.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر