تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای شستشوی صورت برای داشتن پوست شاداب

image راهنمای شستشوی صورت برای داشتن پوست شاداب

از آب خیلی سرد یا داغ استفاده می کنید

آب داغ باعث خشکی پوست می شود و غدد پوست را وادار می کند که برای رفع این مشکل چربی بیشتری تولید کنند. همچنین باعث می شود پوست برافروخته و قرمز به نظر برسد، به خصوص اگر به آکنه و روزاسه مبتلا باشید. از سوی دیگر، آب سرد هم به دلیل جلوگیری از باز شدن منافذ پوست اثر نامطلوبی روی آن دارد. بنابراین، بهترین روش شستن صورت این است که از آب ولرم استفاده کنید.

قبل از شستن صورت آرایش خود را پاک نمی کنید

آرایش با شستن صورت به تنهایی تمیز نمی شود. شوینده های صورت نمی توانند آرایش های سنگین را پاک کنند. بنابراین، بهترین روش شستن صورت این است که ابتدا با میسلار واتر تمام محصولات آرایشی و بهداشتی را از روی پوست پاک کنید و سپس به سراغ شوینده بروید.

تکفارس آی آر

بیش از حد صورت تان را می شویید

کسانی که پوست خشک یا حساس دارند ممکن است فقط یک بار در روز نیاز به پاکسازی داشته باشند. افراد دارای پوست چرب هم باید حداکثر ۲ بار در روز صورت خود را بشویند. شستن بیش از حد صورت به خشکی پوست و درنتیجه تولید بیش از حد چربی منجر می شود.

اگر فقط یک بار صورت خود را می شویید، بهتر است این کار را شب انجام دهید. شست وشوی صورت در شب می تواند تمام آلاینده هایی که در طول روز روی پوست جمع می شوند را از بین ببرد. آلاینده ها هم مثل نور خورشید باعث پیری زودرس پوست می شوند.

اگر به ۲ بار شست و شو در روز نیاز دارید، صورت خود را یک بار صبح و یک بار شب بشویید. شست وشوی صبحگاهی صورت می تواند شما را از شر روغن های طبیعی که در طول شب روی پوست انباشته می شوند و بقایای محصولاتی که قبل از خواب استفاده می کنید خلاص کند. به علاوه، به محصولاتی که صبح استفاده می کنید از جمله کرم ضدآفتاب اجازه می دهد راحت تر به داخل پوست نفوذ کنند و درنتیجه اثربخشی بیشتری داشته باشند.

همیشه از دستمال مرطوب برای تمیز کردن صورت استفاده می کنید

www.takfars.ir

اگر به آب دسترسی ندارید، از دستمال مرطوب برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید. اما هرگز به طور روتین این کار را انجام ندهید. دستمال مرطوب حاوی مواد شیمیایی است و نمی تواند پوست را کاملا تمیز کند. هر زمان که مجبور شدید از دستمال مرطوب استفاده کنید، در اسرع وقت صورت خود را با آب و شوینده ی مناسب بشویید.

در استفاده از محصولات لایه بردار زیاده روی می کنید

لایه برداری پوست می تواند سلول های مرده ی آن را از بین ببرد و پوست را صاف تر، روشن تر و درخشان تر کند. اما زیاده روی در این کار برای پوست مضر است و به آسیب های جبران ناپذیر منجر می شود. لایه برداری زیاد نه تنها چربی طبیعی پوست را از بین می برد، بلکه آسیبی به سد پوستی وارد می کند که ممکن است سال ها طول بکشد تا بهبود یابد.

استفاده از محصولات لایه بردار را به حداکثر یک یا ۲ بار در هفته محدود کنید. همچنین توصیه می شود از لایه بردارهای فیزیکی خشن استفاده نکنید و همیشه قبل از قرار دادن لایه بردارهای شیمیایی روی صورت، مقدار کمی از آن را روی بخش داخلی آرنج بمالید تا مطمئن شوید که به آن آلرژی ندارید.

محصولات مناسب پوست خود را نمی شناسید

همه ی شوینده ها می توانند آلودگی ها، محصولات آرایشی و سلول های مرده ی پوست را از ببرند، اما ممکن است بعضی از آن ها برای پوست شما مناسب نباشند. برای داشتن یک پوست بی عیب و نقص باید محصولات مختلف را با توجه به نوع پوست خود بخرید.

پوست شما ممکن است خشک، چرب، مختلط، حساس یا مستعد آکنه باشد. هنگام انتخاب شوینده ی صورت فقط به توصیه ی دوستان و اطرافیان تان بسنده نکنید و حتما نوع پوست خود و مشکلات آن را در نظر بگیرید. سعی کنید شوینده ای بخرید که به حفظ سد دفاعی پوست کمک کند، نه اینکه تمام روغن های طبیعی آن را از بین ببرد.

از شوینده های حاوی صابون استفاده می کنید

هرگز شوینده های صابونی را جایگزین شوینده های غیرصابونی نکنید، چون این محصولات روغن های طبیعی پوست را از می برند و آن را خشک و ملتهب می کنند. بهترین روش شستن صورت استفاده از شوینده های غیرصابونی است که به آبرسانی پوست کمک و از سد دفاعی آن مراقبت می کنند.

نحوه ی استفاده از شوینده ی صورت را نمی دانید

تک فارس

بهترین روش برای شستن صورت این است که مقدار کمی از شوینده را روی دست خود بریزید و به آرامی آن را با حرکات دایره ای شکل روی پوست ماساژ دهید تا جریان خون را تحریک کنید و توانایی سیستم لنفاوی را برای حمل مواد زائد افزایش دهید.

یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که به محصولات پوستی برای اثر کردن زمان کافی اختصاص نمی دهید. اگر از شوینده برای درمان آکنه استفاده می کنید، اجازه دهید یک دقیقه قبل از آبکشی روی پوست بماند تا مواد فعال موجود در آن فرصت کافی برای از بین بردن باکتری های مولد آکنه داشته باشند.

صورت خود را به شدت مالش می دهید

برای از بین بردن آلودگی های روی پوست نیاز نیست به شدت آن را مالش دهید. اگر شوینده ی خود را به درستی انتخاب کرده باشید و با بهترین روش شستن صورت آشنا باشید، پوست شما به راحتی تمیز می شود. مالش شدید صورت باعث از بین رفتن چربی ها و پروتئین هایی می شود که از پوست در برابر تحریک محافظت می کنند.

صورت خود را به طور کامل آبکشی نمی کنید

این روزها زمان محدود است و همه چیز سریع اتفاق می افتد. ممکن است زمانی که صبح دیر از خواب بیدار می شوید دوش صبحگاهی را حذف کنید، سریع دندان هایتان را مسواک بزنید، صورت خود را با یک شوینده به مدت پنج ثانیه بشویید و به سرعت به محل کار تان بروید.

شست وشوی سریع صورت باعث می شود آلودگی ها و چربی هایی که در طول شب روی پوست جمع شده اند و محصولاتی که قبل از خواب استفاده کرده اید به خوبی پاک نشوند. تجمع این مواد روی پوست منافذ را می بندد، باعث آکنه می شود، پوست را خشک می کند و چهره ی شما را کدر و خسته نشان می دهد. به علاوه، اگر شوینده را به طور کامل آبکشی نکنید، ممکن است پوست شما را تحریک کند.

حوله را محکم روی صورت می کشید

بهتر است بعد از شستن صورت از خشک کردن آن اجتناب کنید و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود. اما اگر می خواهید از حوله استفاده کنید، یک حوله ی نرم تهیه کنید و هرگز آن را محکم روی پوست نکشید. همچنین توصیه می شود از حوله ی حمام برای خشک کردن صورت خود استفاده نکنید یا حوله ی خود را با شخص دیگری به اشتراک نگذارید.

قبل از شستن صورت حتما دست های خود را بشویید تا باکتری ها وارد پوست نشوند. به علاوه، در حالت ایدئال باید حوله ای را که برای خشک کردن صورت خود استفاده می کنید، هر چند روز یک بار عوض کنید تا باکتری ها را از پوست تان دور نگه دارید.

T A K F A R S

بعد از شستن صورت مرطوب کننده نمی زنید

بهترین زمان برای استفاده از کرم ها و سرم ها درست پس از اتمام شست وشوی صورت است، یعنی زمانی که پوست در تمیزترین حالت خود قرار دارد. متخصصان توصیه می کنند ظرف ۶۰ ثانیه پس از شستن صورت از مرطوب کننده استفاده کنید. این کار از تبخیر شدن رطوبت جلوگیری می کند و آن را داخل پوست به دام می اندازد. تنها استثناء به محصولات ضدآکنه مربوط است که باید قبل از مالیدن آن ها روی صورت اجازه دهید پوست خشک شود. چون استفاده از این محصولات روی پوست مرطوب ممکن است باعث تحریک آن شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر