تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در فصل های گرم سال پوست خود را شاداب کنید

image چطور در فصل های گرم سال پوست خود را شاداب کنید

اشعه ماوراءبنفش، قسمتی از طیف نور می‌باشد که روی پوست اثر می‌گذارد و باعث آسیب‌ها و تغییرات گوناگون می‌شود. نور ماوراءبنفش را بسته به طول‌موج آن‌ها به بلند، متوسط، کوتاه تقسیم می‌کنند. (UVC – UVB – UVA)

UVA اشعه ماورای بنفش نوع A با بلندترین طول‌موج و بانفوذ به عمیق‌ترین لایه پوست با ایجاد رادیکال‌های آزاد آسیب جدی بر جای می‌گذارد.

UVB نوع B بانفوذ به لایه فوقانی (اپیدرم) باعث ایجاد سوختگی، حساسیت‌های پوستی و سرطان پوست شده و بعد از شش ماه از شروع سوختگی در صورت تداوم خطر ابتلا به ملانوم کشنده وجود دارد.

UVC نوع C به‌طورکلی این اشعه توسط لایه اوزون فیلتر شده ولی می‌توان گفت خطرناک‌ترین اشعه است.

تکفارس آی آر

IR اشعه مادون‌قرمز تأثیر بسیار منفی بر کلاژن و سیستم ایمنی دارد .

مراقبت از پوست در تابستان

لایه‌برداری:

برای داشتن پوستی روشن، نرم و صاف سعی کنید با لایه‌بردارهای مناسب به‌ملایمت پوستتان را لایه‌برداری نمایید. با لایه‌برداری، سلول‌های مرده را از روی پوست تیره و کدر بردارید و از تراکم این سلول‌ها جلوگیری نمایید. پس از لایه‌برداری با استفاده از تونر ها و مرطوب‌کننده های مناسب، پوست خود را مرطوب نگه‌دارید.

بهتر است صبح قبل از استفاده از هرگونه توتر، مرطوب‌کننده، کرم ضد آفتاب و یا لوازم‌آرایشی پوستتان را لایه‌برداری نمایید. توجه کنید که آرایش بر روی پوست‌های لایه‌برداری شده ماندگارتر است.

www.takfars.ir

پس از لایه‌برداری، کرم‌های مرطوب‌کننده و ضد آفتاب را هرگز فراموش نکنید زیرا پوست به دلیل برداشته شدن یک‌لایه از آن، حساس می‌گردد.

مرطوب‌سازی:

با استفاده از ماسک‌های گوناگون و مناسب، پوست خود را هیدراته سازید و رطوبت آن را حفظ نمایید.

علاوه بر ماسک‌ها، پوست خود را با بهترین مرطوب‌کننده، مرطوب‌سازی. توتر ها نیز برای رطوبت رسانی پوست مفید هستند. با استفاده از مرطوب‌کننده ها و توتر ها، طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید. سعی کنید همیشه و همه‌جا، کرم‌های مرطوب‌کننده را به همراه خود داشته باشید.

نوشیدن آب کافی:

با گرم شدن هوا و با بالا رفتن درجه حرارت، میزان آب داخلی بدن کاهش می‌یابد مخصوصاً اگر ساعات زیادی را در خارج از منزل بگذرانید. این امر منجر به سردرد، گرمازدگی و حالت تهوع می‌گردد. علاوه بر این‌ها، پوست نیز آب موردنیاز خود را از دست می‌دهد و هیدراته می‌شود. همه شما می‌دانید که کم‌آبی پوست موجب ایجاد مشکلات پوستی بسیار مانند چین‌وچروک و خشکی پوست و پوسته‌پوسته شدن آن و غیره می‌گردد.

سعی کنید روزانه حداقل ۷ تا ۸ لیوان آب بنوشید تا رطوبت بدن را به تعادل برسانید و بدن خود را با آب کافی سم‌زدایی نمایید. در صورت مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار، باید ۳ برابر حد معمول آب بنوشید.

کرم‌های ضد آفتاب:

بر اساس تحقیقات، بیشتر افراد یا از ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند و یا به میزان کافی آن را مورداستفاده قرار نمی‌دهند. باید همه به این نکته توجه داشته باشند که کرم‌های ضد آفتاب باید به میزان کافی استفاده شوند و هرچند ساعت به چند ساعت تمدید گردند. یک‌بار استفاده از ضد آفتاب در طول روز اصلاً کافی نیست.

علاوه بر پوست صورت، پوست بدن خود را نیز با کرم‌های ضد آفتاب مناسب پوشش دهید و هرچند ساعت یک‌بار حتماً آن را تمدید کنید.

تک فارس

ژل‌های خنک‌کننده:

چنانچه ضد آفتاب را فراموش کردید، آن را تمدید نکردید، به میزان کافی کرم را استفاده نکردید و یا به هر دلیلی پوستتان دچار آفتاب‌سوختگی شد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از ژل‌های گیاهی بسیار آرام‌بخش و خنک‌کننده استفاده نمایید تا از پوسته‌پوسته شدن پوست جلوگیری کرده و از التهاب و قرمزی آن بکاهید.

مراقب استخرها باشید

روزهای گرم و طولانی تابستان که با اوقات فراغت بچه ها همراه می‌شود، فرصت خوبی است برای رفتن به استخرها و تفریح و ورزش درآب؛ اما همیشه متخصصان هشدار می دهند قبل از استفاده از استخر نکات ایمنی و بهداشتی را در نظر داشته باشید .

استفاده از استخرها گاهی باعث بروز عفونت‌های قارچی پوست می‌شود؛ این عفونت ها در محیط استخر، کفش ها و دمپایی‌های مخصوص استخر وجود دارد. در نتیجه پس از استفاده متناوب توسط افراد مختلف، این عفونت ها براحتی منتقل می‌شود.

شیوع این عفونت ها در فصل گرما و محیط‌های مرطوب بیشتر می‌شود شیوع و سرایت عفونت‌های ویروسی مانند زگیل و تبخال نیز درفصل گرم و زمانی که رطوبت هوا بیشتر است، افزایش پیدا میکند .

نشانه عفونت‌های پوستی

عفونت‌های قارچی به‌صورت لکه‌های قهوه‌ای در پوست نمایان می‌شود. این لک‌های قهوه‌ای‌رنگ ممکن است روی قسمت‌های مختلف بدن ظاهر شود و می‌تواند با خارش نیز همراه باشد. عفونت زرد زخم نیز به‌صورت ترشح زردرنگ مشخص می‌شود.

عفونت‌های ویروسی ممکن است با ترشح و ایجاد دانه‌های ریز آبدار مشخص شود. زگیل نیز عفونت ویروسی دیگری است که به‌صورت دانه‌هایی روی دست‌وپا نمایان می‌شود.

عفونت‌های قارچی که در محیط‌های استخرها اتفاق می‌افتد بیشتر مربوط به کف پاست و به‌صورت پوسته ریزی، التهاب و ضایعات پوستی و تاولی کف پا نمایان می‌شود.

T A K F A R S

چگونه از بروز عفونت‌های پوستی پیشگیری کنیم؟

شستشوی مکرر، استفاده از ضدعفونی‌کننده مناسب، استفاده از صابون و شامپوهای مناسب و اقدام به‌موقع برای درمان، ازجمله شیوه‌های مؤثر برای کاهش احتمال بروز عفونت و انتشار آن است .

به‌محض این‌که نشانه‌های عفونت اولیه مشاهده می‌شود، باید برای درمان به‌موقع به پزشک متخصص مراجعه کرد .

در استخرها باید از دمپایی‌های ضدعفونی شده استفاده کرد و هر فرد باید دمپایی و لوازم شخصی خود را همراه داشته باشد تا احتمال بروز مشکلات به حداقل برسد.

آکنه در فصل تابستان

یکی از مشکلاتی که در جوامع و حتی ایران با آن مواجه هستیم آکنه است که در فصل تابستان شدیدتر است. یکی از مهم‌ترین دلیل تشدید آکنه در تابستان، تابش شدید اشعه ماوراءبنفش آفتاب است. در این وضعیت که در تابستان آکنه‌ها تشدید می‌شوند، به‌هیچ‌عنوان نباید آکنه‌ها را فشار داده و باید باپوست خود به نرمی مدارا کرده و با اسکراب کیسه یا لیف ضخیم پوست را مورد فشار و آزاد قرار ندهید.

به‌هیچ‌عنوان در معرض نور شدید آفتاب، برنزه شدن یا سولاریوم قرار نگیرید و همچنین هرگز از مواد محرک پوست استفاده نکنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر